[ ASN 3.0 220 KM] Wypadanie zapłonów na cylindrach
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 mar 2010, 14:59
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rybnik
Witam, podepnę się pod temat by nie zakładać nowego.
U mnie wypadają zapłony na cylindrach 1, 2, 3 tzn na niskich obrotach jest ok, przy wejściu na wyższe miga check po chwili jazdy na niskich obrotach check przestaje migać.
Na start wymienione świece, pozamieniałem cewki (były wymienione 4 w ramach akcji ASO), bez rezultatu, do tego chcę zdiagnozować komputerem.
Poczytałem i znalazłem porady diagnostyczne, proszę o uzupełnienie co jeszcze mam sprawdzić, bo przy wymianie rozrządu wolałbym zrobić to co trzeba by potem się cieszyć autem. Tak więc wyczytałem, żeby podczas jazdy sprawdzić (program vcds 12.12 "klon"). Grupy 90 do 93 bo tam są dane z wariatorów przy obrotach 1500 do 6000 na trzecim biegu.
Wyniki log poniżej można coś z tego wywnioskować?
Niestety tylko do niecałego 3500 za krótka droga czy coś z tego można wywnioskować? Missfire nie zdążyłem bo niebiescy przegonili nas, jutro jak trzeba to pojadę na autostradę.
Grupy 002, 091
Grupy 002, 092
Grupy 002, 093
Grupy 002, 090
Co dalej??
U mnie wypadają zapłony na cylindrach 1, 2, 3 tzn na niskich obrotach jest ok, przy wejściu na wyższe miga check po chwili jazdy na niskich obrotach check przestaje migać.
Na start wymienione świece, pozamieniałem cewki (były wymienione 4 w ramach akcji ASO), bez rezultatu, do tego chcę zdiagnozować komputerem.
Poczytałem i znalazłem porady diagnostyczne, proszę o uzupełnienie co jeszcze mam sprawdzić, bo przy wymianie rozrządu wolałbym zrobić to co trzeba by potem się cieszyć autem. Tak więc wyczytałem, żeby podczas jazdy sprawdzić (program vcds 12.12 "klon"). Grupy 90 do 93 bo tam są dane z wariatorów przy obrotach 1500 do 6000 na trzecim biegu.
Wyniki log poniżej można coś z tego wywnioskować?
Niestety tylko do niecałego 3500 za krótka droga czy coś z tego można wywnioskować? Missfire nie zdążyłem bo niebiescy przegonili nas, jutro jak trzeba to pojadę na autostradę.
Grupy 002, 091
Grupy 002, 092
Grupy 002, 093
Grupy 002, 090
Co dalej??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 mar 2010, 14:59
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rybnik
Czytałem też że powodem wypadania zapłonów mogą być katalizatory, jak je sprawdzić sensownie?
Edit
Znalazłem na forum passat jak zdiagnozować na przykładzie 1.8T
Nowy log na dłuższej prostce, ale silnik pod obciążeniem nie chce się dalej wkręcać.
Także trzeba będzie zacząć od rozrządu a potem się zobaczy. Ktoś ma jakieś inne pomysły?
Edit
Znalazłem na forum passat jak zdiagnozować na przykładzie 1.8T
Nowy log na dłuższej prostce, ale silnik pod obciążeniem nie chce się dalej wkręcać.
Także trzeba będzie zacząć od rozrządu a potem się zobaczy. Ktoś ma jakieś inne pomysły?
Koledzy u mnie sprawa zakończona sukcesem
Winny był przepływomierz, a zauważyłem to, gdyż ostatnio na zimnym silniku zaraz po odpaleniu silnik nie wkręcał się na obroty. Odłączyłem pojeździłem 3-4 dni z odłączonym po czym podłączyłem i znów mogiła. Zakupiłem nowy ori, wymieniłem przy okazji z filterkiem powietrza i gra gitara :
Winny był przepływomierz, a zauważyłem to, gdyż ostatnio na zimnym silniku zaraz po odpaleniu silnik nie wkręcał się na obroty. Odłączyłem pojeździłem 3-4 dni z odłączonym po czym podłączyłem i znów mogiła. Zakupiłem nowy ori, wymieniłem przy okazji z filterkiem powietrza i gra gitara :
Pozdrawiam,
Grado
Grado
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 mar 2010, 14:59
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rybnik
Sprawa doprowadzona do końca: wariatory zregenerowane, rozrząd wymieniony, po wymianie wyszedł jeszcze problem z katami.
Już byliśmy dość zrezygnowani więc wywierciliśmy dziurę "10" przed drugim katem i silnik ożył.
Po rozebraniu okazało się, że jeden kat zaraz za kolektorem wydechowym nie istnieje, wdmuchało go do drugiego (zostało z niego parę kamyczków). Kombinacje co z tym zrobić skończyły się na zakupie zestawu zamienników bo wyszło tylko trochę drożej od bawienia się z przeloty, strumienice i wyrzucanie sond lambda.
Po poskładaniu tego wszystkiego Audik jeździ super
Ważna informacja, dekielki z wariatorów mimo wymiany uszczelek (oringów) przepuszczały lekko olej, zakup w aso dekli z uszczelkami to groszowe sprawy także jakby ktoś się w to bawił to wymieniać i nie kombinować.
No jeszcze rozrząd dostroić by trzeba było.
Już byliśmy dość zrezygnowani więc wywierciliśmy dziurę "10" przed drugim katem i silnik ożył.
Po rozebraniu okazało się, że jeden kat zaraz za kolektorem wydechowym nie istnieje, wdmuchało go do drugiego (zostało z niego parę kamyczków). Kombinacje co z tym zrobić skończyły się na zakupie zestawu zamienników bo wyszło tylko trochę drożej od bawienia się z przeloty, strumienice i wyrzucanie sond lambda.
Po poskładaniu tego wszystkiego Audik jeździ super
Ważna informacja, dekielki z wariatorów mimo wymiany uszczelek (oringów) przepuszczały lekko olej, zakup w aso dekli z uszczelkami to groszowe sprawy także jakby ktoś się w to bawił to wymieniać i nie kombinować.
No jeszcze rozrząd dostroić by trzeba było.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga