Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ASN 3.0 220 KM] Wypadanie zapłonów na cylindrach

Silniki benzynowe
rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 05 paź 2016, 06:23

Zanim zaczniesz wszystko wymieniać, spróbuj zamienić cewki na cylindrach, zobaczysz czy też zaczną wypadać.

Ponadto do sprawdzenia przepływomierz i cały dolot

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 291
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 05 paź 2016, 19:13

Jestem świeżo po wymianie dwóch przednich katów w swojej Audi.
co za katy zalożyłeś?

Awatar użytkownika
Grado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 kwie 2016, 13:02
Lokalizacja: WZY

Post autor: Grado » 09 paź 2016, 18:28

Dałem do wspawania same nowe wkłady.
Pozdrawiam,
Grado

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 291
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 09 paź 2016, 19:19

pierwsze , okrągłe ? ile kosztowało?

Awatar użytkownika
Grado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 kwie 2016, 13:02
Lokalizacja: WZY

Post autor: Grado » 09 paź 2016, 23:22

Pierwsze dwa, okrągłe.
Zapłaciłem 1000 zł za części z robocizną.
Koszt spory, bo ktoś wcześniej mocno rzeźbił wydech i trzeba było sanki zwalać.
Pozdrawiam,
Grado

Adik_ss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 21 mar 2010, 14:59
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Adik_ss » 14 gru 2016, 09:43

Witam, podepnę się pod temat by nie zakładać nowego.
U mnie wypadają zapłony na cylindrach 1, 2, 3 tzn na niskich obrotach jest ok, przy wejściu na wyższe miga check po chwili jazdy na niskich obrotach check przestaje migać.
Na start wymienione świece, pozamieniałem cewki (były wymienione 4 w ramach akcji ASO), bez rezultatu, do tego chcę zdiagnozować komputerem.
Poczytałem i znalazłem porady diagnostyczne, proszę o uzupełnienie co jeszcze mam sprawdzić, bo przy wymianie rozrządu wolałbym zrobić to co trzeba by potem się cieszyć autem. Tak więc wyczytałem, żeby podczas jazdy sprawdzić (program vcds 12.12 "klon"). Grupy 90 do 93 bo tam są dane z wariatorów przy obrotach 1500 do 6000 na trzecim biegu.

Wyniki log poniżej można coś z tego wywnioskować?
Niestety tylko do niecałego 3500 za krótka droga czy coś z tego można wywnioskować? Missfire nie zdążyłem bo niebiescy przegonili nas, jutro jak trzeba to pojadę na autostradę.

Grupy 002, 091
Grupy 002, 092
Grupy 002, 093
Grupy 002, 090

Co dalej??

qnitus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 30 sty 2012, 11:32
Lokalizacja: ślaskie

Post autor: qnitus » 14 gru 2016, 10:42

Jak dla mnie w grupie 93 widać że rozrząd delikatnie mówiąc żle ustawiony co może skutkować wypadaniem zapłonów.

Adik_ss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 21 mar 2010, 14:59
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Adik_ss » 14 gru 2016, 11:08

Rozrząd i tak idzie do wymiany w najbliższym czasie w ramach pakietu na start po zakupie auta, tylko co z wariatorami? wolałbym nie robić rozrządu i potem tego znowu rozbierać bo coś tam jeszcze...

qnitus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 30 sty 2012, 11:32
Lokalizacja: ślaskie

Post autor: qnitus » 14 gru 2016, 11:16

Niech wypowie się ktoś bardziej obeznany ale wg mnie ich praca patrząc na logi nie jest idealna, ale tak jak mowie nie czuje się ekspertem wiec mogę się mylić - rozrząd 100% rozjechany.

Adik_ss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 21 mar 2010, 14:59
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Adik_ss » 15 gru 2016, 16:18

Czytałem też że powodem wypadania zapłonów mogą być katalizatory, jak je sprawdzić sensownie?

Edit
Znalazłem na forum passat jak zdiagnozować na przykładzie 1.8T

Nowy log na dłuższej prostce, ale silnik pod obciążeniem nie chce się dalej wkręcać.

Także trzeba będzie zacząć od rozrządu a potem się zobaczy. Ktoś ma jakieś inne pomysły?

Awatar użytkownika
Grado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 kwie 2016, 13:02
Lokalizacja: WZY

Post autor: Grado » 03 sty 2017, 23:04

Koledzy u mnie sprawa zakończona sukcesem :)
Winny był przepływomierz, a zauważyłem to, gdyż ostatnio na zimnym silniku zaraz po odpaleniu silnik nie wkręcał się na obroty. Odłączyłem pojeździłem 3-4 dni z odłączonym po czym podłączyłem i znów mogiła. Zakupiłem nowy ori, wymieniłem przy okazji z filterkiem powietrza i gra gitara : <radocha>
Pozdrawiam,
Grado

Adik_ss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 21 mar 2010, 14:59
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Adik_ss » 23 lut 2017, 09:38

Sprawa doprowadzona do końca: wariatory zregenerowane, rozrząd wymieniony, po wymianie wyszedł jeszcze problem z katami. <wnerw>
Już byliśmy dość zrezygnowani więc wywierciliśmy dziurę "10" przed drugim katem i silnik ożył.
Po rozebraniu okazało się, że jeden kat zaraz za kolektorem wydechowym nie istnieje, wdmuchało go do drugiego (zostało z niego parę kamyczków). Kombinacje co z tym zrobić skończyły się na zakupie zestawu zamienników bo wyszło tylko trochę drożej od bawienia się z przeloty, strumienice i wyrzucanie sond lambda.
Po poskładaniu tego wszystkiego Audik jeździ super :)

Ważna informacja, dekielki z wariatorów mimo wymiany uszczelek (oringów) przepuszczały lekko olej, zakup w aso dekli z uszczelkami to groszowe sprawy także jakby ktoś się w to bawił to wymieniać i nie kombinować.

No jeszcze rozrząd dostroić by trzeba było.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga