Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] Skaczący kąt wtrysku

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
kriss2905
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 04 sty 2015, 16:14
Imię: Krzysztof
Moje auto: A4 B5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: malbork

[ AFB 2.5 150 KM] Skaczący kąt wtrysku

Post autor: kriss2905 » 10 gru 2016, 19:35

Witam serdecznie.

Niedawno zauważyłem że w moim AFB-ku szaleje kąt wtrysku tak od 2.0 do 0.0 nawet czasami wskoczy na 15.0 BTDC. Kąt wtrysku ustawiony na 1.2 BTDC.
Teraz tak rok temu wymieniłem rozrząd wraz z chydropopychaczami następnie padła pompa więc ja zregenerowałem. Było wszystko ok do niedawna. Jak kąt zaczął skakać rozebrałem ponownie rozrząd, by sprawdzić stan wszystkich podzespołów wraz z kołem zębatym na wale i wszystko jest OK, ale kat skacze dalej. Pompa w karton i na reklamacje, wróciła po kalibracji, ponieważ stwierdzili na stole że coś tam się rozjechało. Z uśmiechem na twarzy montowałem pompe po reklamacji i po odpaleniu znowu to samo. Dzwonie do boscha- odpowiedz że mam ja wysłać z powrotem a oni wyślą nową, więc tak zrobiłem. Przysłali inna pompę a problem nadal ten sam. błędu żadnego nie pokazuje. Nie mam już pomysłu co dalej. Może ktoś z was miał taki przypadek to prosze o pomoc. Pozdrawiam

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 10 gru 2016, 19:56

Może problem z kabelkami od Ecu do pompy ale z samym Ecu może masz możliwość podmiany Ecu ,nie miał podłączonego jakiegoś "super boxa"

kriss2905
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 04 sty 2015, 16:14
Imię: Krzysztof
Moje auto: A4 B5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: malbork

Skaczący kąt wtrysku

Post autor: kriss2905 » 11 gru 2016, 10:58

Motor nie ma chipa ani tzw pseudo chipa problem pojawia sie jak auto się nagrzewa tak od 60 stopni zaczyna wariować

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 11 gru 2016, 20:55

a powyżej 60 stopni działa normalnie , wszystkie czujniki temperatury działają poprawnie w całym zakresie (spróbuj podmienić kompa ,może będzie dobrze )

kriss2905
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 04 sty 2015, 16:14
Imię: Krzysztof
Moje auto: A4 B5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: malbork

Skaczący kąt wtrysku

Post autor: kriss2905 » 12 gru 2016, 12:51

Właśnie od 60 stopni szaleje już cały czas.
Spróbuje z tym ECU dam znać czy coś pomogło.
Dziękuję i pozdrawiam

[ Dodano: 2016-12-12, 12:46 ]
Panowie mam pytanie do tej podmianki ECU. Czy nie trzeba nic robic oprócz przekładki tzn przekodowanie immo Proszę o odpowiedź

[ Dodano: 2016-12-12, 12:51 ]
Dodam że ECU będzie od takiego samego pojazdu o takim samym kodzie silnika tylko nadwozie inne bo dawca to kombi a mój to sedan

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 12 gru 2016, 21:18

raczej trzeba będzie kluczyk zakodować a reszta ma działać

kriss2905
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 04 sty 2015, 16:14
Imię: Krzysztof
Moje auto: A4 B5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: malbork

Post autor: kriss2905 » 27 sty 2017, 11:26

Witam ponownie dalej borykam się z skaczącym kątem wtrysku. Podmianka komputera nic nie pomogła, ale wpadłem na kolejny trop. Czytałem trochę i wpadłem że może być wtrysk sterujący. Po odpięciu auto jak chodziło tak dalej chodzi tylko w 4 grupie kat nie skacze ale pokazuje zera. Tak jakby Wtryskiwacz sterujący sterował kątem wtrysku. Może ktoś się wypowiedzieć jaka oporność powinna być wtrysku sterującego w v6. Taka sama czy inna jak w 1.9. 90-120 ohm i czy jest różnica między sprawdzeniem na zimnym czy ciepłym silniku czy wartość Ohm powinna być taka sama na zimnym jak i ciepłym silniku. A druga rzecz to czujnik położenia wału korbowego, chciałbym sie dowiedzieć jak i to ustrojstwo sprawdzić.

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 27 sty 2017, 20:21

A masz czujnik położenia wału bo mój AFB nie ma ?

kriss2905
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 04 sty 2015, 16:14
Imię: Krzysztof
Moje auto: A4 B5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: malbork

Post autor: kriss2905 » 07 lut 2017, 23:26

Wypowie sie ktoś jeszcze czy to było by na tyle

[ Dodano: 2017-02-07, 23:26 ]
Daniel1555 pisze:A masz czujnik położenia wału bo mój AFB nie ma ?
Czujnik jest jak byk nawet czujnik wałka w pompie moja v6 posiada

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 08 lut 2017, 20:23

czujnik położenia wału k. powinien mieć ok 900-1000 ohm ,a wtryskiwacza tak jak pisałeś wyżej. A wiesz może kiedy był robiony rozrząd i czy napinacz paska pompy jest dobrze napięty

kriss2905
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 04 sty 2015, 16:14
Imię: Krzysztof
Moje auto: A4 B5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: malbork

Post autor: kriss2905 » 09 lut 2017, 10:21

Rozrzad sprawdzilem nawet kolo na wale zwaliłem zeby sprawdzic klin. Mi sterujacy wtrysk wskazuje 300 ohm czy jest mozliwość że podczas nagrzania wtryskiwacza robi przerwe zwarcie bo jak wtrysk odpiełem od kostki to kat stał na 0

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 09 lut 2017, 20:44

a próbowałeś podłączyć miernik od zimnego i obserwować aż się zagrzeje ?

kriss2905
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 04 sty 2015, 16:14
Imię: Krzysztof
Moje auto: A4 B5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: malbork

Post autor: kriss2905 » 23 mar 2017, 01:16

Kolego właśnie myśle nad tym tylko pytanie brzmi jak? Wpiać się w wtryskiwacz podłaczony do kompa czy odłaczyc go od tej kostki pod która jest podłaczony i na co sprawdzac na ohmy czy na zwarcie. Ale widzę że cos może z tego być bo podobnie kombinujemy. Pozdro

[ Dodano: 2017-03-06, 10:44 ]
Witam serdecznie.
Wczoraj bawiłem się z tą usterką. Podpiołem komputer i kąt wtrysku stoi na 000btdc i mało kiedy uda mu się podnieść, a teraz najlepsze biorąc basic seting w 4 grupie w pompie tłok sie przestawia natomiast kat stoi na 000 czasami podniesie sie ale po chwili jest to samo. Gdyby tłok stał wywaliło by błąd a nie ma żadnych. Wtrysk sterujący ma wartość 111 ohm, ale dlaczego kiedy go odepnę nic sie nie zmienia a kat dalej stoi na zero i czasami sobie wszkoczy na 0.8 btdc ale to tylko czasami. Podczas wciśnięcia pedału przyśpieszacza kąt zmienia sie. tylko dlaczego stoi kąt na zzero gdy sterownik wymaga 0.8 atdc. Mam jeszcze małe pytanko czy ten wtrysk sterujący może sie tylko uszkodzić w sposób, że bedzie miał inna wartośść czy może w inny i bedzie powodował takie same objawy z tym kątem wtrysku.

Czujnik wału sprawdzony wszytko gra po odpieciu czujnika wału silnik zaczął falowaać po podpięciu wszystko jest ok tylko kąt w kulki sobie leci. Jakieś podpowiedzi bo w weekend wtrysk wywale i zamienie na inny tylko szkoda roboty gdy to nie to

[ Dodano: 2017-03-20, 13:05 ]
Witam ponownie zauwarzylem ze korekcje wtryskow skacza wraz z katem wtrysku tak od minus 0 75 do plus 0 75. Po odpieciu wtyczki od sterujacego kat staje na zero ale korekcje dalej skacza . Moze ktos mnie naprowadzic czy to napewno wtrysk. Wiem ze uszkodzenie elektryczne wtrusku to opornosc ale u mnie jest ok. A jak wyglada to uszkodzenie mechaniczne czy tez ma wplyw na kat. Rece mi juz opadaja. Wyczytalem ze zaciera sie jakas iglica tylko czy ona np zmienia opornosc kiedy sie przesuwa czy tez nie. Jak to dokldnie dziala. Znajdzie sie ktos kto mi to prosto wytlumaczy jak dziala wtrysk sterujacy. Bede wdzieczny

[ Dodano: 2017-03-23, 01:16 ]
Witam w końcu problem rozwiązany. Długo szukałem zanim doszedłem co jest nie tak i znalazłem <lol> .
Właśnie przed chwila auto odpaliło zrobiło parę kilometrów i kąt wtrysku wraz z spalaniem i korekcjami wtryskiwaczy w normie. A mianowicie w jakiś sposób uszkodzony był wtrysk sterujący wczoraj go wywaliłem i zawiozłem do sprawdzenia ale okazało sie że rozpyla dobrze i podaje sygnał.....DUPA. może i tak było, ale to jednak wtrysk był uwalony. Dziś po wymianie na inny auto chodzi jak talala. I tu cała filozofia na temat skaczącego kąta wtrysku, falujących korekcji i spalania na wolnych obrotach. Temat uważam za zamknięty. <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga