Witam wszystkich.
potrzebuje pomocy przy a6 c5 Avant z silnikime AYM.
Po krotce opisze swoj problem, mam nadzieje ze ktos mi pomoże.
Po dłuższej jeździe odstawilem auto na parking, nastepnego dnia rano juz nie odpalilo.
Vag pokazał mi błąd nastawnika - uszkodzony, auto po dluższym kreceniu zalapywało ale silnik mial 500 obrotów, nierówna praca, dymienie. Wyczytałem aby sprawdzic na dawke nastawnika. przy 85*c bylo ok 4
Przy dodaniu gazu auto wkrecało sie na max 950 obrotów.
Nastepnego dnia postanowilem sprawdzic czy nie ma syfu w baku i czy pompka z baku podaje paliwo. Paliwo czyste, pompka podaje (filtr paliwa wymieniony 3 tygodnie temu)
Dzis rano jako ze auto odpalało chciałem powoli pojechac postawic auto do mechanika. Ku mojemu zdziwieniu auto odpalilo po nocy bardzo ladnie, lecz praca silnika di uzyskania ok 40*c bardzo nierówna. Jak juz silnik sie nagrzał to na biegu jałowym chodzilo bardzo równo. 798 obrotów i tak trzymało , dawka nastawnika przy 75*c ok 6-7. i niestety auto zgaslo. Po podlaczeniue vaga pokazało brak komunukacji z pompa wysokiego cisnienia błąd 1318. Błędu nie można wykasować. Auto kreci ale nie odpala. błąd nastawnika znikł.
Jako, że jestem ze Szczecina i nie mam zbytnio rozeznania w mechanikach bardzo prosze o jakies wskazówki do kogo mozna odstawic auto. Lub ewentualnie kto może pomoc?
Mialem zamiar wymienic nastawnik po pierwszych błedach ale obecnie pokazuje brak komunikacji z pompa stad nie chce robić metody - może się uda jak cos wymienie.
Do feralnego dnia auto uzytkowane na codzien, bez wiekszych problemów. Jedyne objawy to przy lekkim mrozie -2*c dluzej krecil po czym odpalał. Jednak tego dnia bylo 8*c
Czy ktos posiada może namiary na kogos kto mogłby pomoc lub ewentualnie nakierowac na mechanika/warsztat ktory nie skroi za naprawe pompy vp44 jesli padł sterownik.
Bede bardzo wdzieczny za wszelka pomoc.
[ AYM 2.5 155 KM] Problemy z /nastawnikiem/sterownikiem/pomp
Tylko wlasnie gdzie dac w Szczecinie , okolicach? Jestem w tym zielony ale nie chcialbym placic 3tys zl za naprawe sterownika. Sterownik dzis wyciagnalem. Ropa w pompie jest, pecherzykow powietrza nigdzie nie ma. Potrzebna pomoc kogos kto ogarnia. Najszybszym I najdrozszym wyjsciem jest kompleksowa regeneracja tylko gdzie, dobrze I w cenie dobrej?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
Wlasnie. Chcialbym aby to tak wygladalo. Przy okazji rozrzad. Dzwonilem dzis do jednego specjalisty ze Szczecina. Na wstepie uprzedzil ze korzysta z innego warsztatu do pomp ale na sam poczatek 3200zl plus diagnostyka wstepna. Rozrzad dodatkowo platny. Jestem calkiem zielony jesli chodzi o warsztaty w zachodniopomorskim. Generalnie.chodzi o jakosc, chcialbym wiedziec za co place I ze jesli napinacz I pasek trzeba zalozyc nowyWy to to zrobmy. Boje sie kretactwa warsztatowego. CY ktos moze polecic kogos?