Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BRE 2.0 140 KM] Problem z ładowaniem akumulatora??

Silniki wysokoprężne
wielebny81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:07
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Opole

[ BRE 2.0 140 KM] Problem z ładowaniem akumulatora??

Post autor: wielebny81 » 06 gru 2016, 17:58

Mam silnik BRB albo BRE sam nie wiem. Ma w każdym bądź razie DPFa. Opisze teraz mój problem. Ostatnio jak byłem u mechanika i wymienialiśmy po kupnie auta filtry jak i olej sprawdzaliśmy ładowanie. Jak dobrze pamiętam było 1,41. Powiedział mi, że jest troszeczkę za słabe. Zaznaczę, że auto jest bardzo bogato wyposażone w elektronikę. Pojeździłem ze 100km przez dwa dni i 3 dnia jechałem tylko do sklepu. Jak wróciłem i odpaliłem auto zapaliła się kontrolka akumulatora czerwona. Dojechałem do domu około 3km i podczas parkowania już przygasały mi wszystkie światła w aucie a za chwilę zrobiła się choinka z różnych kontrolek tzn ESP, poduszka itd i już auta nie dało się odpalić. Po przekręceniu kluczyka auto nie umiało już zakręcić silnikiem i objaw był taki jak by akumulator padł. Dzisiaj podszedłem do auta aby wymontować akumulator i podładować prostownikiem bo jutro jechać miałem na regenerację alternatora lecz auto odpaliło bez problemu. Zgasiłem auto odpaliłem znowu i to samo czyli znowu odpaliło. Co może być przyczyną bo sam akumulator chyba się nie naładuje. Auto stoi garażowane pod ziemią jest tam temperatura około 12 stopni. Auto w trakcie rozładowania jeżdżone było za pomocą systemu start/stop ale nie wiem czy to jest istotne. Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi czy ktoś miał taką przypadłość i co ewentualnie może być padnięte.

Awatar użytkownika
Krix0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
Imię: Artur
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KGR

Post autor: Krix0 » 06 gru 2016, 18:12

Jeśli aku nie masz stary i nie masz ubytków amperow podczas gdy autko jest off i zamknięte to owszem zregeneruje się trochę sam.
Jeśli wywalił ci kontrolne aku znaczy brak ładowania, reszta to norma przy słabym aku wywala masę błędów z braku odpowiedniego napięcia.
Jedz i rób alternator
Pomoglem ?
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych :)

wielebny81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:07
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Opole

Post autor: wielebny81 » 06 gru 2016, 18:17

Jaki akumulator jest dobry do A6 c6 i ile amper powinien mieć?. Rozumiem ze 1,41 to jest slaby wynik z ładowaniem wiec alternator trzeba robic

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 gru 2016, 20:04

Powiedz mi co to jest to 1,41? Akumulator dobiera się na podstawie wlepki w bagażniku/książce serwisowej.

Awatar użytkownika
Krix0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
Imię: Artur
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KGR

Post autor: Krix0 » 06 gru 2016, 22:03

mat1324 pisze:Powiedz mi co to jest to 1,41? Akumulator dobiera się na podstawie wlepki w bagażniku/książce serwisowej.
Obstawiam że koledze chodzi o 14,1 bo jeśli masz 1,41 to jakiś zart
Ładowanie winno być na poziomie około 14
Lopatologicznie to aku ma 12 V, gdy odpalasz alternator daje te 12 autku a reszta doladowywuje aku.
Dla porównania robiłem alternator miesiąc temu bo miałem ładowanie na poziomie 12,38 czyli wystarczająco do jazdy ale aku już nie doladowywuje i padał po 3 dniach.

wielebny81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:07
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Opole

Post autor: wielebny81 » 06 gru 2016, 22:06

mat1324 pisze:Powiedz mi co to jest to 1,41? Akumulator dobiera się na podstawie wlepki w bagażniku/książce serwisowej.
Aj pomyliło mi się chodziło mi oczywiście o napięcie. Wracam właśnie od mechanika i napięcie alternatorze jest 14.2v napięcie na klemach z przodu 13.8v a na akumulatorze z tyłu 13.2v. Co ciekawe na klemie z przodu + jest bardzo gorąco. Czyli najprawdopodobniej jest jakieś zwarcie no bo co innego. Ktoś coś podobnego miał z tych objawów?

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 06 gru 2016, 22:10

wielebny81, polecam lekturę i wszystko się wyjaśni -a6-c6-akumulator-vt26524,345.htm

wielebny81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:07
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Opole

Post autor: wielebny81 » 06 gru 2016, 22:39

daniel1997 pisze:wielebny81, polecam lekturę i wszystko się wyjaśni -a6-c6-akumulator-vt26524,345.htm
Ok, dzięki ale to jest takie obejście, mała ingerencja. A bez ingerencji co może być walnięte. Cały kabel trzeba wymienić?? ile to ewentualnie kosztuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga