Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AVF 1.9 131 KM] Podczas ruszania dymi oraz przy 130 km/h

Silniki wysokoprężne
8matix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 15 cze 2013, 11:14
Lokalizacja: Lubuskie

[ AVF 1.9 131 KM] Podczas ruszania dymi oraz przy 130 km/h

Post autor: 8matix » 03 wrz 2016, 14:37

Witam mam problem . Podczas ruszania auto mocno dymi na czarno. Gdy na ciepłym silniku na wysokich obrotach strzele z sprzęgła pojawia się za mną kłąb czarnego dymu. Gdy osiągnę prędkość 130 km /h automatycznie auto w ogóle nie ma mocy gdy zejdę do niskich prędkości dopiero coś tam reaguje i dopiero ponowne uruchomienie zapłonu przywraca mu normalną pracę. W aucie na początek podmieniłem przepływomierz i wyczyściłem filtr powietrza lecz nie pomogło. Najprawdopodobniej zauważyłem,że egr w ogóle nie pracuje czyli albo jest otwarty cały czas albo zamknięty i gdy odłączam przewody od niego to auto w ogóle się nie dusi pracuje normalnie. Przy egr było bardzo brudno, podobnie jak przy górnej części rury która idzie do intercolera ale rure na dniach uszczelnię bo jest trosze luźna ale myślę,żę to nie ona wpływa na problem. W rurze znajdowało się odrobina oleju. Znajomy mechanik powiedział,że geomateria turbo jest ok. Na egr mam trochę przetarty jeden przewód ,który dziś wymienię ten co idzie do tego filterka małego .Od znajomego dostałem jeszcze czujnik najprawdopodobniej czujnik ciśnienia turbo on jest tam głębiej koło paska z przodu silnika i zobaczę czy to coś da .

Może ktoś z was miał już taki problem i jest w stanie doradzić albo nakierować od czego zacząć co może być problemem od czego zacząć ,aby uporać się z tym kopceniem.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 05 wrz 2016, 08:57

Kolego bez VAG'a i logów to Ty pół auta wymienisz i nie dojdziesz przyczyny. Weź kup sobie kabelek za ok 30 zł i z pomocą forum dojdziesz co i jak ;)

8matix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 15 cze 2013, 11:14
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: 8matix » 07 wrz 2016, 15:17

Witam właśnie przyszedł do mnie ten kabel Vag jutro go zainstaluje. Jakie parametry przedstawić na początek ?

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 09 wrz 2016, 10:34

Daj statyczne i basic settings na początek
Statycznie: 004, 013, 018, 023 (na jałowym po rozgrzaniu do 90)
Basic Settings: 003 i 011

8matix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 15 cze 2013, 11:14
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: 8matix » 08 paź 2016, 12:24

Witam . Trochę czasu minęło,ale miałem problem z interfejsem i też czasu brakowało. W końcu wziąłem się za podłączenie interfejsu do auta i na początek udało mi się znaleźć kilka błędów .
Na start w engine pojawił mi się błąd
kod 16965 p1557 który skasowałem i w następnym logu chyba się już nie pojawił
1. P1557 17965
(Kody błędów/Kody błędów)
Regulacja ciśnienia doładowania. Różnica w regulacji przekroczona w górę.
Możliwe jest to ,że uszkodzony jest czujnik n75 lub ekko przetarty wężyk idący od tego filterka do egr ? Posiadam drugi taki czujnik więc nie będzie problemu,żeby sprawdzić.

Niżej pokazuje wykaz skanowania błędów. Miałem zrobić jeszcze statyczne i basic settings tylko za bardzo nie wiem gdzie mam wejść żeby to zrobić .



VCDS-Lite Version: Release 1.2
Friday, 07 October 2016, 15:56:37:0


Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,06,08,15,16,17,18,22,34,35,36,37,45,55,56,57,65,67,75,76,77

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AVF.LBL
Controller: 038 906 019 GF
Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1541
Coding: 00002
Shop #: WSC 02325
VCID: 61B52687F851

No fault code found.
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.LBL
Controller: 4B0 614 517 G
Component: ABS/ESP front 3428
Coding: 06255
Shop #: WSC 02325
VCID: 253D7297ACF9
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 4B0-820-043-MY1.LBL
Controller: 4B0 820 043 AK
Component: A6-Klimavollautomat 0105
Coding: 00103
Shop #: WSC 02325
VCID: 63B92C8FE24D
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 4B0-959-655-AI7.LBL
Controller: 4B0 959 655 P
Component: Airbag 8.4EP 2002
Coding: 0000606
Shop #: WSC 02325
VCID: 3D0DBAF72469
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 4B0-920-xxx-17.LBL
Controller: 4B0 920 900 Q
Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D06
Coding: 00040
Shop #: WSC 00000
VCID: 2B2984AFCA1D
WAUZZZ4B23N090608 AUZ5Z0C1188097
1 Fault Found:
01336 - Data Bus for Comfort System
37-10 - Faulty - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 35: Centr. Locks Labels: 4B0-962-258.LBL
Controller: 4B0 962 258 L
Component: Zentralverriegelung D37
Coding: 06721
Shop #: WSC 02325
VCID: 321799CBED37
No fault code found.

End --------------------------------------------------------------------------------------------------

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 10 paź 2016, 10:06

Witam. Ja szukałbym nieszczelności w układzie turbo-ic te wszystkie przewody powietrza czarne. Miałem podobne problemy tyle,że w passacie,ale ten sam motor i też braki w mocy i czarny dym, okazało się,że przewód miał dziurkę i lewe powietrze ciągnął. Sprawdź i daj znać czy coś znalazłeś.Pozdrawiam
Jak samochód, to tylko Audi;)

8matix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 15 cze 2013, 11:14
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: 8matix » 30 lis 2016, 23:50

Witam serdecznie po długim czasie w końcu znalazłem czas aby rozebrać autko . Podmieniłem czujnik n75 i niestety nie pomogło dalej te same objawy . Przepływomierz wcześniej również sprawdzałem i nic. Teraz wyczyściłem EGR nie był bardzo zajechany tylko ten trzpień co idzie do tego grzybka u góry był mocno w sadzy. Teraz zawór jest już czysty jutro będę go montował ale zastanawiam się czy nie sprawdzić go pod ciśnieniem czy membrana pracuje ? Jutro również wybiorę się do mechanika żeby sprawdził manometrem czy czujnik n75 pracuje prawidłowo . Postanowiłem jeszcze wymienić wszystkie przewody podciśnienia bo jeden co idzie do egr ( nie gumowy tylko ten do grzybka) jest troszkę "stopiony" . Sprawdzałem również ten zaworek zwrotny do egr i on pcha w jedną stronę i jest z nim wszystko ok. sam silnik dosyć "mokry" w kilku miejscach np tam niżej okolice skrzyni biegów od góry widzę plamę jak i również z okolic korka do dolewania oleju jakoś mokro jest.

Ostatni czas samo użytkowanie autka stało się nieznośne auto przy ruszaniu nie ma w ogóle mocy gaśnie muszę pedał na max w podłodze żeby ruszyć ,na granicznych obrotach z włączeniem turbo szarpie, a jak jestem na luzie to czasem skaczą mu obroty w dół i gaśnie. Kopci jak kopcił na czarno gdy go na obroty cudem uda wkręcić gdy już się uda to turbo go ciągnie ,ale też czuć jakby je coś przytłaczało .

Do Vag'a mam jeszcze dostęp jak co i tutaj mam pytanie które logi mam wrzucić
Statycznie: 004, 013, 018, 023 (na jałowym po rozgrzaniu do 90)
Basic Settings: 003 i 011
Czy tylko powyższe


@Damolka89
Sam przewód ten do ic wydaje mi się że z wierzchu jest cały natomiast na łączeniach mam lekki luz ,nie do końca wchodzi do środka ta część z tymi ząbkami . Myślałem czy ją uszczelnić sylikonem czerwonym do 350 stopni delikatnie maznąć i zobaczyć co to będzie.

@edit zamieszczam zdjęcia EGR po czyszczeniu
Chciałbym się też was zapytać co sądzicie o zaślepianiu zaworu ,myślę czy tego nie zrobić miedzianą blaszką podobno daje to parę korzyści tylko jak to jest w praktyce z pracą auta czy ktoś z was robił taki zabieg ?

http://imgur.com/a/4H87e

@edit 2

Zamontowałem wszystko no i nic to nie zmieniło dalej kopci nie mam mocy obroty skaczą coś go muli. Byłem u mechanika opowiedziałem mu wszystkie rzeczy które wykonałem i podejrzewa że to mogą być pompowtryskiwaczę . Jutro wymienię jeszcze filtr paliwa.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 05 gru 2016, 11:41

Kolego zrób tak jak pisali wyżej. Sprawdz dokładnie ( nie obejrzeć tylko wymacać) wszystkie przewody IC bo wygląda to właśnie tak jak by tam nieszczelność była.

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 05 gru 2016, 12:41

Sprawdzaj te przewody na uruchomionym silniku to musi być lewe powietrze objawy jakie masz to potwierdzają. Często jest to w okolicy tego przewodu eski co wychodzi od turbiny, tylko musisz ręką to wymacać, a jak nie to go wypnij i obadaj wzrokowo <okok>
Pozdrawiam <luzik>
Jak samochód, to tylko Audi;)

adasko185
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 25 sie 2009, 22:07
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: adasko185 » 05 gru 2016, 13:39

z tymi mokrymi plamami sprawdź czy pompa vacum ci ropą nie leje po całym silniku bo czasami puszczają uszczelki w pompie i silnik i skrzynia wtedy są mokre w ropie. Tak strzelam ale warto to sprawdzić.

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 05 gru 2016, 16:12

8matix:
Chciałbym się też was zapytać co sądzicie o zaślepianiu zaworu ,myślę czy tego nie zrobić miedzianą blaszką podobno daje to parę korzyści tylko jak to jest w praktyce z pracą auta czy ktoś z was robił taki zabieg ?


Co do tego zaślepienia to szczerze nie rób tego, ostatni idioci to robią <brawo> ... potem się dziwią, że silniki im padają, a to nic nie pomaga wyścigówki nie zrobisz tym zabiegiem. <wysmiewacz> Poczytaj dokładnie o zaworze egr jaką spełnia rolę i wtedy zadasz sobie to pytanie czy zaślepić go. <mysli>
Pozdr.
Jak samochód, to tylko Audi;)

8matix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 15 cze 2013, 11:14
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: 8matix » 05 gru 2016, 20:16

Witam. Problem dymienia ustał okazało się,że filtr paliwa nie był wymieniony na czas. Teraz auto chodzi troszkę lepiej ,ale nadal muli na niskich natomiast jak włączy się turbo to teraz idzie jak burza do 110-130 kmh a potem turbo sie wyłącza.
z tymi mokrymi plamami sprawdź czy pompa vacum ci ropą nie leje po całym silniku bo czasami puszczają uszczelki w pompie i silnik i skrzynia wtedy są mokre w ropie. Tak strzelam ale warto to sprawdzić.
Najprawdopodobniej to będzie przyczyną tego wycieku zajrzałem tam i plama jest właśnie od tamtej strony. Wymianę uszczelek chyba zlecę już w warsztacie .

Często jest to w okolicy tego przewodu eski co wychodzi od turbiny
Chodzi o ten przewód co idzie z filtra powietrza do turbo ?

Na dniach postaram się wymontować cały układ i zobaczę dokładniej co jest przyczyną mulenie i gaśnięcia na wolnych.

Diagnostyka auta przebiegła bardzo problemowo fakt jestem amatorem i nawet postępując według instrukcji miałem kilka niespodzianek.
Najpierw błąd silnika który mi się pojawił wcześniej jak sprawdzałem błędy też był więc kasowanie go nic nie dało.

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent

Mniej ważny błąd to moduł komfortu który również się pojawia .


W logach basic na odpalonym silniku włączała się kontrolka od świec auto wchodziło samo na obroty do pewnego momentu i wyskakiwał error chyba udało mi się uchwycić to w logach (szczerze to się z logami pogubiłem).
Pozostałe logi sprawdzałem w garażu ponieważ mam laptopa bez baterii i musiałem mieć prąd .
Miałem również problem z temperaturą ,ponieważ mam chyba uszkodzony licznik i nie pokazuje mi poprawnie temperatury. Zazwyczaj mam w okolicach 60-70 nie wchodzi wyżej .Jedynie w lato wskaźnik pokazuje mi 90 stopni dlatego nie wiedziałem czy osiągnąłem temperaturę ,a vag czyta z liczników i nawet nie jestem w stanie zobaczyć czy to wina termostatu.

Niżej wkleję logi co udało mi się zrobić . Może uda się coś z nich wyczytać i nakierować co może być uszkodzone. Jeżeli nie to chyba to już zlecę komuś kto ma większe doświadczenie z Vagiem.


Logi Auta (wklej.to)

Mauros88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 22 lut 2016, 19:00
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Mauros88 » 05 gru 2016, 20:28

Wklej logi na http://vaglog.pl/ bo nic z tego nie da sie odczytac

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 05 gru 2016, 20:36

Co do tego przewodu eski to jest on czarny i łączy turbo z kanałem powietrza pod chłodnicą.
Problem leży w podciśnieniu. Na odpalonym silniku zdejmij przewód od gruszki co steruje sztangą przy turbinie i przytkaj go palcem (druga osoba niech zwiększa obroty) sprawdź czy czuć ssanie tak jak w odkurzaczu i daj znać, potem zobaczymy co dalej <okok>
Możliwe jest, że pompa vacum siada albo jest nieszczelna.
Jak samochód, to tylko Audi;)

8matix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 15 cze 2013, 11:14
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: 8matix » 07 gru 2016, 16:50

http://vaglog.pl/log-003_zp2CUuu.html
http://vaglog.pl/log-004_9GDgGP2.html
http://vaglog.pl/log-023_HW5l5r.html
http://vaglog.pl/log-013_MlT774.html
http://vaglog.pl/log-011_Yzfxl1.html
http://vaglog.pl/log-003_ll84joB.html
http://vaglog.pl/log-018_Z8MhA.html


W Basic settings wywala mi taki błąd
Obrazek

Co do tego przewodu eski to jest on czarny i łączy turbo z kanałem powietrza pod chłodnicą.
Problem leży w podciśnieniu. Na odpalonym silniku zdejmij przewód od gruszki co steruje sztangą przy turbinie i przytkaj go palcem (druga osoba niech zwiększa obroty) sprawdź czy czuć ssanie tak jak w odkurzaczu i daj znać, potem zobaczymy co dalej <okok>
Możliwe jest, że pompa vacum siada albo jest nieszczelna.
Jutro albo w środę postaram się to sprawdzić :)


Mam też pytanie co do tej temperatury bo wiem ,że licznik mam uszkodzony pokazuje napięcie 16+ v i prawdopodobnie może być też walnięty wskaźnik temp ale w lato on mi normalnie wskakiwał do 90 stopni ale to tylko przy temperaturach +20 a teraz czy to w jesień lub wiosnę nigdy nie miałem tam pokazane powyżej 70 stopni.

Nie dodałem jeszcze jednego objawu bardzo sporadycznie gaśnie na sprzęgle 4 razy mi się zdarzyło przy parkowaniu

[ Dodano: 2016-12-07, 13:09 ]
Problem leży w podciśnieniu. Na odpalonym silniku zdejmij przewód od gruszki co steruje sztangą przy turbinie i przytkaj go palcem (druga osoba niech zwiększa obroty) sprawdź czy czuć ssanie tak jak w odkurzaczu i daj znać, potem zobaczymy co dalej <okok>
Sprawdziłem tak jak mówiłeś i w ogóle nie ma tam ssania kompletne 0 reakcji na pedał. Dziwne bo czujnik n75 jest ten z podmianki . Czy to podciśnienie może mieć również coś wspólnego z tak mułowatym wchodzeniem na obroty od 0 -1800 ? Generali sprawdziłem tą eske ale tylko palcem i nie wyczułem tam nic podejrzanego ale jeżeli to podciśnienie nie będzie miało nic współnego z dolnymi obrotami to rozbiorę tą eskę i dokładnie przejrzę.

[ Dodano: 2016-12-07, 14:34 ]
Sprawdziłem również strzykawką czy gruszla pracuję i gdy robię podciśnienie to ten mechanizm podnosi się .

Sprawdziłem również cały wąż od turbo po sam ic i nie było tam żadnych dziur wszystko ok. Dokręciłem obejmy na full. Jedynie co w nim zauważyłem to po prawej stronie silnika jest połączenie rury na szybko złączkę i gdy wciskam tam ten zatrzask to rurka odrobinę jest luźna

Cieknie najprawdopodobniej z pompy vacum słyszałem,że jeden z objawów uszkodzenia to twardy hamulec i go również sprawdziłem , z nim wszystko w porządku .

[ Dodano: 2016-12-07, 16:50 ]
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga