Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Błędy w silniku

Silniki wysokoprężne
telek86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 sty 2013, 16:03
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sokolna

Błędy w silniku

Post autor: telek86 » 02 gru 2016, 15:40

Witam

Od krótkiego czasu jestem właścicielem nowszej wersji A6 ( silnik CDYA) reszta w moim profilu <radocha>

Udało mi się podłączyć VCDS'em i niestety ale i znaleźć kilka błędów w sterowniku silnika:

06473 - Control Module 2 for Coolant Fan
P1949 - 000 - Defective
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 4
Reset counter: 255
Mileage: 267022 km
Time Indication: 0
Date: 2016.11.29
Time: 10:33:56

Freeze Frame:
RPM: 693 /min
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 33.3°C
Mass Air / Rev.: 282.0 mg/str
Duty Cycle: 19.7 %
Temperature: 141.6°C

009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1)
P242F - 000 - Restricted/Clogged
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 267022 km
Time Indication: 0
Date: 2016.11.29
Time: 11:39:17

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
(no units): 2.5
(no units): 9.5
Mileage: 0 km
Time: 0.00 s
(no units): 1.0

012371 - Starter Control; Returned Message
P3053 - 000 - 50 Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 267022 km
Time Indication: 0
Date: 2016.11.29
Time: 11:39:37

Freeze Frame:
RPM: 105 /min
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 9.27 V
Bin. Bits: 1
Temperature: 62.1°C
Bin. Bits: 00000001
Bin. Bits: 001 1

Szukałe trochę po necie ale nie udało mi się znaleźć jednoznacznej przyczyny błędów.

006473 - Control Module 2 for Coolant Fan - bład wiatraka - jakaś propozycja diagnozy? Czy mam wymienić wiatraki czy może zweryfikować konkretne sterowniki


009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1) - rozumiem, że dotyczy to filtra DPF, próbowałem zweryfikować poziom jego zapełnienia, ale część bloków pomiarowych czy instrukcji wypalania nie może zostać u mnie zaadaptowana. ( jutro zmieniam olej na 10W30 bo jest zalany 10W40 i w poniedziałek będzie dłuższa trasa, ale jak możecie mi podpowiedzieć jak wypalić statycznie w moim aucie będe wdzięczny)

012371 - Starter Control; Returned Message - zakładam i zacznę od sprawdzenia przewodów na rozruszniku jutro, ale może macie jakieś dodatkowe doświadczenia z tym błędem?

Z góry dziękuje za każdą podpowiedź.

Pozdrawiam

Paweł

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 03 gru 2016, 11:48

zapelnienie dpf to grupa 104.
ten blad 009263 oznacza pelne zapelnienie dpf.
w tym wypadkutrzeba rozpoczac czyszcyenie komputerowo jak masz vcds albo jedziesz do audi i oni to rozpoczna jak nie jest za pozno.

co do wiatraka to czesty problem, to alsbo zwarcie w sterowniku i wiatrak kreci non stop albo wcale.
to drogi interes bo sterownik jest dostepny razem z wiatrakiem, to jakies 1600zl.
mam ten sam problem tylko tyle ze wcale nie kreci. narazie nic nie bede z tym robil.

telek86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 sty 2013, 16:03
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sokolna

Post autor: telek86 » 04 gru 2016, 14:41

Dzięki za odpowiedź.

Po dwókrotnym wypaleniu DPF i zresetowaniu DPF jeden z błędów został wyeliminowany. Odziwo wartości w 104 nawet nie zbliżały się do granicznych, ale teraz juz jest dobrze.

Sprawdziłem wiatraki i po odpaleniu tylko jeden się obracał, po jeździe próbnej jeden z nich zatrzymał się i potem ponownie uruchomił.
Czy mogę prosić o informacje czy oba powinny się kręcić, czy może drugi to wiatrak klimy?

Sprawdziłem wczoraj połączenia przy rozruszniku i nie ma do czego się przyczepić. Udało mi się zaobserwować, że elektromagnes był wymieniany, może tani zamiennik i robi jakieś zwarcie, będe musiał wywalić rozrusznik i zregenerować.

Do tego wszystkiego przy uruchomieniu na zimnym błąd grzanych świec na 2 cylindrach, chyba świece do wymiany, ale porobie wszystko i pozostanie frajda z jazdy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja