[C5 2.4 V6]Piszczenie podczas skręcania kierownicą.
Witam! Miałem chyba podobny problem i podczas skręcania obojętnie w którą stronę słyszałem pisk (trochę przypominał otwieranie starych drzwi) dochodzący spod maski. Miejsce piszczenia zlokalizowałem dopiero po wyjściu z auta i posadzeniu żonki za sterami. Kręciła kierownicą w obie strony i piszczenie dochodziło z okolicy kół a dokładnie końcówek z gumkami znajdującymi się nad kołem 2szt i jedna troszkę niżej i głębiej. Nie jestem pewien co do ich nazwy ale chyba są to końcówki drążków kierowniczych albo jakoś podobnie. Dodam ze piski zaczęły być słyszalne po zimie. Kupiłem wiec w Castoramie olej w sprayu podobny do WD40 zawierający dwusiarczek molibdenu i nadający się do przegubów zapryskałem dokładnie te końcówki i piszczenie a raczej skrzypienie zanikło całkowicie a i kierownica zaczęła chodzić jakby lżej. Mam nadzieję ze pomogłem. Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 16 mar 2009, 12:02
- Lokalizacja: Płock
Witam. . jezeli mozna to chcial bym sie dopisac; mam problem z piszczeniem lecz to dziwna sytuacja a minowicie krecac kierownica na postoju nic nie piszczy podczas jazdy rowniez nic nie piszczy lecz w momecie kiedy wlacze klimatronica i skrece w prawo zaczyna piszczec ale w lewo nic sie nie dzieje kiedy wylacze klimatronica przestaje piszczec krecac czy to w prawo czy w lewo ma ktos moze jaki kolwiek pomysl co to moze byc? bo mi pomyslow braklo
PS: przepraszam ze pisze to w dziale benzyna ale nie moglem znalesc innego miejsca gdzie mam to napisac;/
PS: przepraszam ze pisze to w dziale benzyna ale nie moglem znalesc innego miejsca gdzie mam to napisac;/
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
zerkalem i paski sa napiete bdb ale dziekuje ci za pomoc
[ Dodano: 2010-02-01, 15:46 ]
Wiec Panowie:) udalo mi sie to naprawic:0 okazalo sie ze jest to wentylator powietrza ktory znajduje sie za schowkiem:) mial on lekkie luzy i przy skrecaniu w prawo na tulejce przechylal sie i tarl o obudowe:) ponad to mial pelno kurzu ktory osiadal na zwojach:) po wyczyszczeniue przesmarowaniu i wlozeniu nowej tulejki wszystko dziala jak powinno i nie piszczy:) pozdrawiam i dziekuje za pomoc:)
[ Dodano: 2010-02-01, 15:46 ]
Wiec Panowie:) udalo mi sie to naprawic:0 okazalo sie ze jest to wentylator powietrza ktory znajduje sie za schowkiem:) mial on lekkie luzy i przy skrecaniu w prawo na tulejce przechylal sie i tarl o obudowe:) ponad to mial pelno kurzu ktory osiadal na zwojach:) po wyczyszczeniue przesmarowaniu i wlozeniu nowej tulejki wszystko dziala jak powinno i nie piszczy:) pozdrawiam i dziekuje za pomoc:)
Miałem problem skrzypiącej kierownicy,
Byłem przekonany że skrzypi przy kole kierownicy
a okazało się że wał kierownicy działał jak tuba
przenosząca dźwięk z podłogi do koła kierownicy.
(przynajmniej u mnie tak się to objawiało)
Najpierw wymieniłem płyn w układzie wspomagania
bo tak sugerowali koledzy, potem wizyta w stacji diagnostycznej
ale jak na złość wtedy nic nie piszczało, ale wiem
przynajmniej że zawieszenie jeszcze ok.
Zalałem intensywnie WD40 przy kole kierownicy
i jedyne co uzyskałem to awarię czujnika skrętu,
czujnik musiałem wymienić i parę stówek kosztowała
ta lekcja (nie podejrzewałem że w tym miejscu taka elektronika).
Jak się okazało skrzypiało niby przy kierownicy ale
przyczyna była przy przejściu układu kierowniczego
w podłodze. Po upewnieniu się że tam nie ma żadnej
elektroniki zalałem intensywnie WD40 i problem się nasilił.
Wtedy wymyśliłem że WD40 nie nadaje się do tego.
Kupiłem smar silikonowy w sprayu i przez kilka dni pryskałem
pomagało na chwilę a później wracało, ale chyba usunąłem
w ten sposób WD40 i inne świństwa. Następnie psikałem
białym smarem i przez kilka dni spokój. Czynność powtórzyłem
i mam już tydzień spokoju, więc wiem gdzie problem i jeśli
wróci pisk to będę musiał wymyśleć tylko jak usunąć.
Przy okazji usunąłem kawałek gąbki tam w dole, bo urwałem
niechcący, mam nadzieję że nie nabroiłem znowu.
Byłem przekonany że skrzypi przy kole kierownicy
a okazało się że wał kierownicy działał jak tuba
przenosząca dźwięk z podłogi do koła kierownicy.
(przynajmniej u mnie tak się to objawiało)
Najpierw wymieniłem płyn w układzie wspomagania
bo tak sugerowali koledzy, potem wizyta w stacji diagnostycznej
ale jak na złość wtedy nic nie piszczało, ale wiem
przynajmniej że zawieszenie jeszcze ok.
Zalałem intensywnie WD40 przy kole kierownicy
i jedyne co uzyskałem to awarię czujnika skrętu,
czujnik musiałem wymienić i parę stówek kosztowała
ta lekcja (nie podejrzewałem że w tym miejscu taka elektronika).
Jak się okazało skrzypiało niby przy kierownicy ale
przyczyna była przy przejściu układu kierowniczego
w podłodze. Po upewnieniu się że tam nie ma żadnej
elektroniki zalałem intensywnie WD40 i problem się nasilił.
Wtedy wymyśliłem że WD40 nie nadaje się do tego.
Kupiłem smar silikonowy w sprayu i przez kilka dni pryskałem
pomagało na chwilę a później wracało, ale chyba usunąłem
w ten sposób WD40 i inne świństwa. Następnie psikałem
białym smarem i przez kilka dni spokój. Czynność powtórzyłem
i mam już tydzień spokoju, więc wiem gdzie problem i jeśli
wróci pisk to będę musiał wymyśleć tylko jak usunąć.
Przy okazji usunąłem kawałek gąbki tam w dole, bo urwałem
niechcący, mam nadzieję że nie nabroiłem znowu.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga