Stuki wyczuwalne w podłodze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 10 wrz 2015, 19:10
- Lokalizacja: Rzeszów
Stuki wyczuwalne w podłodze
Witam wszystkich . Mam problem z moim Audi . Problem polega na tym że jak jadę na wprost czy na łukach prawo lewo nie ma znaczenia , to są wyczuwalne stuki wyczuwalne w podłodze z przodu z częstotliwością obrotu koła, jeden stuk na obrót koła . Najbardziej słyszalne są od 40 do 55 km . Próby przeprowadzam na różnego rodzaju nawierzchniach i zawsze są takie same, nawet na nowej drodze. Jak na razie mechanik sprawdził , całe zawieszenie , opony, tarcze. Nie sprawdził przegubów i czy to mogą być np. któryś przegub wewnętrzny ? Jak na razie wymieniłem łożysko prawe przednie i klocki ATE przednie , jak się okazało nie potrzebnie , bo nic się nie zmieniło . Może ktoś miał taki problem , proszę o jakąś informację .
lukasz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Też mam problem z drganiami, ale z czasem trochę się zmieniły. Teraz są to drgania w rytm obrotu koła i czuć je na kierownicy i podłodze, co niesie je po całej budzie. Wymieniłem już wiele rzeczy:
» przeguby wewnętrzne - naprawa w ASO,
» poduszki pod silnikiem - oryginał ASO,
» przedni odbijak (pianka przy chłodnicy) - oryginał ASO,
» poduszka pod skrzynią - Lemforder,
» tuleje sanek - Lemforder,
» komplet hamulców przód i tył - Zimmermann + Ferodo,
» olej w tylnym moście - Motul,
» regeneracja wału napędowego na oryginalnych częściach GKN,
» olej w ASB - ZF Lifeguard Fluid 8.
Dodatkowo byłem dwukrotnie na diagnozie automatycznej skrzyni biegów. Nie jest przyczyną, ponieważ drgania występują również po odpuszczeniu gazu, a wtedy skrzynia jest rozłączana. Mechanik obstawia torsen, ale wydaje mi się, że on nie pracuje przy jeździe na wprost ze stałą prędkością, a nawet wtedy mam drgania (w sumie nawet bicie). Ostatnio zauważyłem, że zaczyna pojawiać się delikatny szum z przodu auta. Początkowo myślałem, że hałasują letnie opony, ponieważ było już chłodniej, ale po zmianie na zimowe koła (osobny komplet) jest to samo. Wydaje mi się, że kończą się łożyska w kołach. Tylko, że Ty wymieniłeś łożysko z prawej strony i jest tak samo. Chyba, że mamy inne objawy.
» przeguby wewnętrzne - naprawa w ASO,
» poduszki pod silnikiem - oryginał ASO,
» przedni odbijak (pianka przy chłodnicy) - oryginał ASO,
» poduszka pod skrzynią - Lemforder,
» tuleje sanek - Lemforder,
» komplet hamulców przód i tył - Zimmermann + Ferodo,
» olej w tylnym moście - Motul,
» regeneracja wału napędowego na oryginalnych częściach GKN,
» olej w ASB - ZF Lifeguard Fluid 8.
Dodatkowo byłem dwukrotnie na diagnozie automatycznej skrzyni biegów. Nie jest przyczyną, ponieważ drgania występują również po odpuszczeniu gazu, a wtedy skrzynia jest rozłączana. Mechanik obstawia torsen, ale wydaje mi się, że on nie pracuje przy jeździe na wprost ze stałą prędkością, a nawet wtedy mam drgania (w sumie nawet bicie). Ostatnio zauważyłem, że zaczyna pojawiać się delikatny szum z przodu auta. Początkowo myślałem, że hałasują letnie opony, ponieważ było już chłodniej, ale po zmianie na zimowe koła (osobny komplet) jest to samo. Wydaje mi się, że kończą się łożyska w kołach. Tylko, że Ty wymieniłeś łożysko z prawej strony i jest tak samo. Chyba, że mamy inne objawy.
Hej
Miałem identyczne objawy.....wymieniłem łożyska w kołach z przodu i jest cichuteńko. Łożysko może dawać różne dźwięki nie tylko wycie. Często jest stukanie cyklicznie wraz z obrotem koła, wystarczy jak bieżnia jest zjechana lub jedna kuleczka się wysypie. Możesz starym sposobem to sprawdzić, podnieś auto, pokręć ręką kołem a drugą rękę przyłóż na koniec górnego wahacza. Powinieneś wyczuć pracę wadliwego łożyska. Nie sugeruj się tym, że nie będzie go słychać ponieważ jak auto wisi to koło nie ma obciążenia.
Miałem identyczne objawy.....wymieniłem łożyska w kołach z przodu i jest cichuteńko. Łożysko może dawać różne dźwięki nie tylko wycie. Często jest stukanie cyklicznie wraz z obrotem koła, wystarczy jak bieżnia jest zjechana lub jedna kuleczka się wysypie. Możesz starym sposobem to sprawdzić, podnieś auto, pokręć ręką kołem a drugą rękę przyłóż na koniec górnego wahacza. Powinieneś wyczuć pracę wadliwego łożyska. Nie sugeruj się tym, że nie będzie go słychać ponieważ jak auto wisi to koło nie ma obciążenia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 10 wrz 2015, 19:10
- Lokalizacja: Rzeszów
mam nadzieję, że to pomoże. Nie są to wielkie koszty a łożysko potrafi przenosić naprawdę dziwne dźwięki po całej budzie. Dajcie znać czy pomogło i powodzenia w naprawach.
[ Dodano: 2016-11-18, 07:09 ]
a6c5-wymiana-lozyska-vt30166.htm
zawsze taniej samemu
[ Dodano: 2016-11-18, 07:09 ]
można samemu to ogarnąć, przynajmniej tył bo z całą piastą schodzi. Z przodu trzeba wybijać niestety i prasować.mat1324 pisze:W przyszłym tygodniu mam serwis olejowy, więc przy okazji wymienię oba łożyska. Nie wiem czy czasami nie wymienić też z tyłu. Koszt nie jest duży, ale będzie dwa razy więcej roboty
.
a6c5-wymiana-lozyska-vt30166.htm
zawsze taniej samemu

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W A6 C6 w quattro łożyska są osobnymi częściami, więc nie trzeba wymieniać piasty. Dodatkowo tył ma takie same łożyska jak przód. Po drugie nie mam możliwości na wymianę, ponieważ nie mam ani kanału, ani podnośnika. Po trzecie mam dobrego mechanika, z którym będę to robił osobiście, więc będę wiedział co i jak jest zrobione. Sam kupuję części, a on mi tylko montuje, więc koszty nie są dużo większe. Rzadko się zdarza, aby mechanik pozwalał na patrzenie się, a co dopiero na pomoc przy wymianie
.

wybacz, nie zauważyłem że c6mat1324 pisze:W A6 C6 w quattro łożyska są osobnymi częściami, więc nie trzeba wymieniać piasty. Dodatkowo tył ma takie same łożyska jak przód. Po drugie nie mam możliwości na wymianę, ponieważ nie mam ani kanału, ani podnośnika. Po trzecie mam dobrego mechanika, z którym będę to robił osobiście, więc będę wiedział co i jak jest zrobione. Sam kupuję części, a on mi tylko montuje, więc koszty nie są dużo większe. Rzadko się zdarza, aby mechanik pozwalał na patrzenie się, a co dopiero na pomoc przy wymianie.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 10 wrz 2015, 19:10
- Lokalizacja: Rzeszów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Dzisiaj wymieniłem oba łożyska z przodu i nadal jest tak samo. Może trochę mniej huczy, ale nic poza tym
. W przyszłym tygodniu będę wymieniał oba z tyłu, bo na jeden raz z przodem to trochę dużo roboty. Przód jest prosty do wymiany, ponieważ wystarczy odkręcić śrubę przykręconą do półosi, koło, cały zacisk z jarzmem, tarczę hamulcową, blachę za tarczą, czujnik ABS i można wykręcać już 4 śruby mocujące łożysko. Oczywiście trzeba uprzednio przesunąć półoś w stronę skrzyni, aby było trochę więcej miejsca. Nie trzeba rozkręcać zawieszenia. Niestety, ale z tyłu tak różowo nie jest, ponieważ jest o wiele mniej miejsca. Mechanik wymieniał już łożyska w A6 C6, ale bez napędu quattro, więc nie było z tyłu półosi. Będzie trzeba się ich pozbyć, bo inaczej nie można tam dojść. Wymieniał może ktoś z tyłu łożysko i wie co i jak?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 10 wrz 2015, 19:10
- Lokalizacja: Rzeszów
Tak się zastanawiam czy możliwe byłoby odkręcenie półosi wraz z przegubami , pierwsze lewa przejechać kawałek i zakręcić z powrotem , puzniej prawa , Tak wykluczył bym półosie i przeguby .
Zauważyłem moim zdaniem chyba za duży luz góra duł na wyjściu ze skrzyni, olej nie cieknie, nie wiem czy wy też tak macie . Może to jest powód stukania ? Po wielu próbach , zauważyłem jeszcze że jak skręcam lub jadę na łuku w prawo to stukanie się nasila . Wyczuwalny jest też luz na przegubie wewnętrznym około 1mm . Proszę sprawdzić filmik .
Zauważyłem moim zdaniem chyba za duży luz góra duł na wyjściu ze skrzyni, olej nie cieknie, nie wiem czy wy też tak macie . Może to jest powód stukania ? Po wielu próbach , zauważyłem jeszcze że jak skręcam lub jadę na łuku w prawo to stukanie się nasila . Wyczuwalny jest też luz na przegubie wewnętrznym około 1mm . Proszę sprawdzić filmik .
lukasz
zmusiłeś mnie do włażenia z ciekawości pod moje autolukasz audi0000 pisze:Tak się zastanawiam czy możliwe byłoby odkręcenie półosi wraz z przegubami , pierwsze lewa przejechać kawałek i zakręcić z powrotem , puzniej prawa , Tak wykluczył bym półosie i przeguby .
Zauważyłem moim zdaniem chyba za duży luz góra duł na wyjściu ze skrzyni, olej nie cieknie, nie wiem czy wy też tak macie . Może to jest powód stukania ? Po wielu próbach , zauważyłem jeszcze że jak skręcam lub jadę na łuku w prawo to stukanie się nasila . Wyczuwalny jest też luz na przegubie wewnętrznym około 1mm . Proszę sprawdzić filmik .

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 10 wrz 2015, 19:10
- Lokalizacja: Rzeszów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Na półosiach nie mam żadnego luzu, ponieważ miałem rok temu wymieniane przednie przeguby wewnętrzne w ASO. Luz widoczny u Ciebie będzie się objawiać stukaniem przy dodawaniu i ujmowaniu gazu. Przy ciągłym naciskaniu na gaz nic nie będziesz czuł, ponieważ wszystko jest napięte. Wiem, bo to przerabiałem
. U mnie już nie stuka, tylko czuć ciągłe mrowienie auta z przechodzącymi drganiami.
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Kolego jak wyeliminowałeś ten luz ?mat1324 pisze:Na półosiach nie mam żadnego luzu, ponieważ miałem rok temu wymieniane przednie przeguby wewnętrzne w ASO. Luz widoczny u Ciebie będzie się objawiać stukaniem przy dodawaniu i ujmowaniu gazu. Przy ciągłym naciskaniu na gaz nic nie będziesz czuł, ponieważ wszystko jest napięte. Wiem, bo to przerabiałem. U mnie już nie stuka, tylko czuć ciągłe mrowienie auta z przechodzącymi drganiami.