[A6 C5 2.5 TDI AKE?] Nieszczęsne wałki ...
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
A więc pierwszy + bo silnik z serii B, no i drugie szczęście w nieszczęściuIgnatius pisze:Spiesze z informacją, że od wczoraj stałem sie posiadaczem A6 C5, 2003r, Multitronic, 163KM ... zdjęcia i szczegóły niebawem :mrgreen:
![;-) ;-)](https://a6klub.pl/images/smilies/oczko2.gif)
pozdrawiam
![;-) ;-)](https://a6klub.pl/images/smilies/oczko2.gif)
2.5 TDI AYM 2002
W skrzyni nie mam położenia S. Najniższym jest D ... czy to znaczy że mam awaryjną skrzynię?paw1972 pisze:A więc pierwszy + bo silnik z serii B, no i drugie szczęście w nieszczęściuIgnatius pisze:Spiesze z informacją, że od wczoraj stałem sie posiadaczem A6 C5, 2003r, Multitronic, 163KM ... zdjęcia i szczegóły niebawem :mrgreen:, to multi w ostatnim wydaniu - poprawionym do granic możliwości z funkcją S.
No to mnie teraz załamałeśpaw1972 pisze:Nie oznacza to, że jest 7 lamelek, ale inny sterownik i soft, i te psuły się najmniej, choć nadal bardziej awaryjne niż Tiptronik.
![:-( :-(](https://a6klub.pl/images/smilies/smutny_2.gif)
Na czym ma polegać ta właściwa obsługa i traktowanie skrzyni? W ASO nie sprawdzałem skrzyni, ale miałem ze sobą mechanika, który nie znalazł problemów ze skrzynią (sprawdzał na wyczucie i poprzez analizowanie czegoś (nie znam się) na komputerze, który miał podłączony do samochodu - sprawdzał coś podczas postoju i podczas jazdy, przyspieszał, hamował itp. - powiedział, że na jego oko OK.paw1972 pisze: Teraz powinieneś skupić się nie tylko na właściwej osbsłudze V6 TDI (właściwy olej i stosowanie się do 10 przykazań dla użytkowników TDI), ale przede wszystkim na właściwej obsłudze i traktowaniu skrzyni biegów - wtedy są większe szanse, że ominie Ciebie naprawa. Mam nadzieję, że przed zakupem sprawdziłeś skrzynię w ASO ?
pozdrawiam
Ale stracha teraz to mi napędziłeś ....
![:-| :-|](https://a6klub.pl/images/smilies/ysz.gif)
--
Ignatius
Ignatius
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Ignatius nie załamuj się tylko jeździj
Jeżeli skrzynia nie ma S to masz starszą wersję skrzyni. Poczytaj na tym forum i na AKP o skrzyni multitronik. Tam jest bardzo dużo info jak dbać i użytkowac tą skrzynię. Obyś był jak najdłużej zadowolony.
Piotruś masz rację - w zasadzie miałem na myśli porównanie serii A do B. Choć wiesz, że ja posługuję się teorią
a Ty bezcenną wiedzą praktyczną. Nawet nie śmię dyskutować
pozdr.
[EDIT +]
Wejdź na stronę www.automat.pl Tam znajdziesz namiary na Pana Olczaka z Nadarzyna. Po za tym www.samko.pl - kolejna firma w okolicy. Masz też Midparts www.midparts.pl - rónież w Warszawie. Akurat masz o tyle dobrze, że nie musisz jeździć po całej Polsce w poszukiwaniu kogoś, kto sprawdzi skrzynie czy wymieni olej. Nie przerażaj się bo nie masz czego. Teraz postaraj się cieszyć nowym nabytkiem i oby trwało to jak najdłużej. Może chociaż Ty będziesz miał więcej szczęścia
Ważne jest abyś dowiedział się coś więcej - czy twoja skrzynia była modyfikowana, naprawiana, czy jest w takim stanie, jak opuściła fabrykę. Nie zwróciłem uwagi, czy podawałeś przebieg. Sprawdź - bardzo ważne - kiedy był wymieniany w skrzyni olej. ASO zaleca co 60 tys. km Czysty olej dla tej skrzyni ma ogromnie duże znaczenie. Jeżeli piszesz, że był ktoś, kto sprawdzał silnik i skrzynię to nie martw się
. Teraz zadbaj o dobry olej syntetyczny z normą 505 00 do silnika i nie pałkuj skrzyni (nie kręć powyżej 2 tys. obr.) dopóki się nie rozgrzeje. Potem jeździj normalnie. Poszukaj informacji jak postępować z tą skrzynią i jak ona pracuje czy się zachowuje w zalezności od temperatury - to po to, abyś niepotrzebnie się nie denerwował. Proponuję szukaj na automat.pl, na Tym Forum i Forum AKP, czy Audi A4. Kopalnia informacji.
powodzenia![;-) ;-)](https://a6klub.pl/images/smilies/oczko2.gif)
![;-) ;-)](https://a6klub.pl/images/smilies/oczko2.gif)
Piotruś masz rację - w zasadzie miałem na myśli porównanie serii A do B. Choć wiesz, że ja posługuję się teorią
![;-) ;-)](https://a6klub.pl/images/smilies/oczko2.gif)
![<ok> <ok>](https://a6klub.pl/images/smilies/ok.gif)
pozdr.
[EDIT +]
Wejdź na stronę www.automat.pl Tam znajdziesz namiary na Pana Olczaka z Nadarzyna. Po za tym www.samko.pl - kolejna firma w okolicy. Masz też Midparts www.midparts.pl - rónież w Warszawie. Akurat masz o tyle dobrze, że nie musisz jeździć po całej Polsce w poszukiwaniu kogoś, kto sprawdzi skrzynie czy wymieni olej. Nie przerażaj się bo nie masz czego. Teraz postaraj się cieszyć nowym nabytkiem i oby trwało to jak najdłużej. Może chociaż Ty będziesz miał więcej szczęścia
![<ok> <ok>](https://a6klub.pl/images/smilies/ok.gif)
![;-) ;-)](https://a6klub.pl/images/smilies/oczko2.gif)
powodzenia
![;-) ;-)](https://a6klub.pl/images/smilies/oczko2.gif)
2.5 TDI AYM 2002
No to trochę się naczytałem o skrzyniach i o serwisach .... krótko i natemat to zrozumiałem, że najlepszy serwis jest gdzieś na śląsku - Sserwis czy jakoś tak .... trochę daleko, ale cóż - pojadę i niech sprawdzą wszystko - wole mieć spokojną rozczochraną
Kod literowy skrzyni to GJS. Sam jednak nie mogłem odpuścić sobie sprawdzenia skrzyni w trakcie jazdy (zgodnie ze wszystkim co wyczytałem teraz na ten temat) i:
1) Czasem zdarza się że troszkę szarpnie przy ruszaniu - tzn. jak mam np. na N i przerzucę na D, puszczę hamulec to samochód stoi przez jakąś sekundę może dwie a potem powolutku zaczyna jechać (bez naciskania gazu), ale jak nie zaczekam tej sekundy i od razu dam gaz to czasem jest takie małe szarpnięcie. Czy jest to ok?
2) Jak przy ruszaniu dam buta to obroty idą po dosyć krótkim czasie do końca (ale może troszkę wolniej w zakresie 3400 do 4000) - trudno tu jednak cokolwiek zaobserwować, bo za szybko to się dzieje, ale jak na przykład jadę 50 albo 60 i dam buta w podłogę to obroty szybciutko skaczą na ok 3200 i potem rosną do 4000 tak jakbym jechał autem z normalną skrzynią. Może jednak jest szansa, że skrzynia jest już po modyfikacji (poprawkach)?
3) I jeszcze jedna sprawa - zauważyłem że dzisiaj po porannym odpaleniu silnik przez pierwsze 2 sekundy zatrząsł się i czułem "zatelepanie" na całym samochodzie - za chwilę to minęło. Mam go postawić na rozrząd do mechanika to mu o tym wspomnę - może coś zauważy, a może tak ma być ... silniczek to BDG.
Może za bardzo się wszystkim przejmuję, ale wiecie jak to jest ze świeżym nabytkiem - wszystko trzeba sprawdzić i dlatego w najbliższy poniedziałek rozrząd + ogólne sprawdzenie wszystkiego a w następną sobotę chętnie gdzieś bym pojechał na sprawdzenie i wymiane oleju + filtra w Multi. W tzw. międzyczasie nowe kółka i oponki na ciepłą porę roku (kupiłem na zimówkach, ale na jednej jest spory guz, więc wolę zainwestować już teraz w nowe letnie a na zimowe uzbieram przez kilka miesięcy) - żeby samochód służył dobrze trzeba o niego dbać![;-) ;-)](https://a6klub.pl/images/smilies/oczko2.gif)
PS. a co do przebiegu to na szafie jest 168k km i jest to bardzo realne - mam historie auta wyciągniętą przez kolegę "Japan" i w maju albo kwietniu 2007 roku miał 107k - potem już czarna dziura, więc to że teraz ma prawie 170 jest realne - tak sobie tłumaczę - zresztą całe wnętrze jest w takim stanie, że nie daje podejrzeń przekręcenia przebiegu, a jeśli nawet to raczej o niedużo. Aha i przy ok 90k km jest zapisane, że w ASO za naszą zachodnią granicą był demontarz a potem montarz skrzyni Multi - może wtedy zrobili jej upgrade (oj było by miło)![:-) :-)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech2.gif)
![:-) :-)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech2.gif)
1) Czasem zdarza się że troszkę szarpnie przy ruszaniu - tzn. jak mam np. na N i przerzucę na D, puszczę hamulec to samochód stoi przez jakąś sekundę może dwie a potem powolutku zaczyna jechać (bez naciskania gazu), ale jak nie zaczekam tej sekundy i od razu dam gaz to czasem jest takie małe szarpnięcie. Czy jest to ok?
2) Jak przy ruszaniu dam buta to obroty idą po dosyć krótkim czasie do końca (ale może troszkę wolniej w zakresie 3400 do 4000) - trudno tu jednak cokolwiek zaobserwować, bo za szybko to się dzieje, ale jak na przykład jadę 50 albo 60 i dam buta w podłogę to obroty szybciutko skaczą na ok 3200 i potem rosną do 4000 tak jakbym jechał autem z normalną skrzynią. Może jednak jest szansa, że skrzynia jest już po modyfikacji (poprawkach)?
3) I jeszcze jedna sprawa - zauważyłem że dzisiaj po porannym odpaleniu silnik przez pierwsze 2 sekundy zatrząsł się i czułem "zatelepanie" na całym samochodzie - za chwilę to minęło. Mam go postawić na rozrząd do mechanika to mu o tym wspomnę - może coś zauważy, a może tak ma być ... silniczek to BDG.
Może za bardzo się wszystkim przejmuję, ale wiecie jak to jest ze świeżym nabytkiem - wszystko trzeba sprawdzić i dlatego w najbliższy poniedziałek rozrząd + ogólne sprawdzenie wszystkiego a w następną sobotę chętnie gdzieś bym pojechał na sprawdzenie i wymiane oleju + filtra w Multi. W tzw. międzyczasie nowe kółka i oponki na ciepłą porę roku (kupiłem na zimówkach, ale na jednej jest spory guz, więc wolę zainwestować już teraz w nowe letnie a na zimowe uzbieram przez kilka miesięcy) - żeby samochód służył dobrze trzeba o niego dbać
![;-) ;-)](https://a6klub.pl/images/smilies/oczko2.gif)
PS. a co do przebiegu to na szafie jest 168k km i jest to bardzo realne - mam historie auta wyciągniętą przez kolegę "Japan" i w maju albo kwietniu 2007 roku miał 107k - potem już czarna dziura, więc to że teraz ma prawie 170 jest realne - tak sobie tłumaczę - zresztą całe wnętrze jest w takim stanie, że nie daje podejrzeń przekręcenia przebiegu, a jeśli nawet to raczej o niedużo. Aha i przy ok 90k km jest zapisane, że w ASO za naszą zachodnią granicą był demontarz a potem montarz skrzyni Multi - może wtedy zrobili jej upgrade (oj było by miło)
![:-) :-)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech2.gif)
--
Ignatius
Ignatius
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
1. Zdecydowanie nie masz adaptacji - czyli niedostosowana charakterystyka sprzęgła.Ignatius pisze:No to trochę się naczytałem o skrzyniach i o serwisach .... krótko i natemat to zrozumiałem, że najlepszy serwis jest gdzieś na śląsku - Sserwis czy jakoś tak .... trochę daleko, ale cóż - pojadę i niech sprawdzą wszystko - wole mieć spokojną rozczochranąKod literowy skrzyni to GJS. Sam jednak nie mogłem odpuścić sobie sprawdzenia skrzyni w trakcie jazdy (zgodnie ze wszystkim co wyczytałem teraz na ten temat) i:
1) Czasem zdarza się że troszkę szarpnie przy ruszaniu - tzn. jak mam np. na N i przerzucę na D, puszczę hamulec to samochód stoi przez jakąś sekundę może dwie a potem powolutku zaczyna jechać (bez naciskania gazu), ale jak nie zaczekam tej sekundy i od razu dam gaz to czasem jest takie małe szarpnięcie. Czy jest to ok?
2) Jak przy ruszaniu dam buta to obroty idą po dosyć krótkim czasie do końca (ale może troszkę wolniej w zakresie 3400 do 4000) - trudno tu jednak cokolwiek zaobserwować, bo za szybko to się dzieje, ale jak na przykład jadę 50 albo 60 i dam buta w podłogę to obroty szybciutko skaczą na ok 3200 i potem rosną do 4000 tak jakbym jechał autem z normalną skrzynią. Może jednak jest szansa, że skrzynia jest już po modyfikacji (poprawkach)?
3) I jeszcze jedna sprawa - zauważyłem że dzisiaj po porannym odpaleniu silnik przez pierwsze 2 sekundy zatrząsł się i czułem "zatelepanie" na całym samochodzie - za chwilę to minęło. Mam go postawić na rozrząd do mechanika to mu o tym wspomnę - może coś zauważy, a może tak ma być ... silniczek to BDG.
Może za bardzo się wszystkim przejmuję, ale wiecie jak to jest ze świeżym nabytkiem - wszystko trzeba sprawdzić i dlatego w najbliższy poniedziałek rozrząd + ogólne sprawdzenie wszystkiego a w następną sobotę chętnie gdzieś bym pojechał na sprawdzenie i wymiane oleju + filtra w Multi. W tzw. międzyczasie nowe kółka i oponki na ciepłą porę roku (kupiłem na zimówkach, ale na jednej jest spory guz, więc wolę zainwestować już teraz w nowe letnie a na zimowe uzbieram przez kilka miesięcy) - żeby samochód służył dobrze trzeba o niego dbać
PS. a co do przebiegu to na szafie jest 168k km i jest to bardzo realne - mam historie auta wyciągniętą przez kolegę "Japan" i w maju albo kwietniu 2007 roku miał 107k - potem już czarna dziura, więc to że teraz ma prawie 170 jest realne - tak sobie tłumaczę - zresztą całe wnętrze jest w takim stanie, że nie daje podejrzeń przekręcenia przebiegu, a jeśli nawet to raczej o niedużo. Aha i przy ok 90k km jest zapisane, że w ASO za naszą zachodnią granicą był demontarz a potem montarz skrzyni Multi - może wtedy zrobili jej upgrade (oj było by miło)
2. Wynika, że skrzynia jest po modyfikacji. Opis na to wskazuje. Prawdopodobnie wykonało to jeszcze ASO.
Jeżeli zdecydujesz się na Sserwis - ja tam serwisuję swoje CCCO, tam robiłem rozrząd zgodnie ze sztuką i tam cały czas serwisuję. Kompletny rozrząd - gwarancja 120 tys. km lub 2 lata - kosztował około 3 tys. zł .Ekstra zapłaciłem za niesprawny G80 - wtrysk sterujący - 1400 zł. Po za tym zrobiłem tam duży serwis (płyny, filtry, sprawdzenie silnika, wałki + klawiatura, zawieszenie, klimatyzacja itd.) - mowa o 2,5 TDI. Tam sprawdzi tobie skrzynię (w tym szczególnie sie specjalizuje - jak na pewno przeczytałeś), wymieni olej. Co do filtra to wymienia go w przypadku naprawy skrzyni i wtedy, kiedy ewidentnie skrzynia nigdy wymiany oleju nie widziała a na przebieg (potwierdzony - sam sprawdza w każdym przypadku) ogromny - oczywiście sprawa ondywidualna. Generalnie wymienia go co 100 tys. km - mi zostało jakieś 50 tys. km. Ale terminy oczekiwania dosyć długie.
pozdr.
![;-) ;-)](https://a6klub.pl/images/smilies/oczko2.gif)
2.5 TDI AYM 2002
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga