Różne koła a quattro
Jak logika nie przemawia to ja może uświadomie że jest tez odpowiedzialnośc prawna. Jesli w skutek wystrzału opony rozpieprzysz siebie nikt nie bedzie sie tym przejmował ale jak spowodujesz powazny w skutkach wypadek drogowy to już zrobia dochodzenie i stosowanie niewłasciwych i niehomologowanych opon jest podstawą do odpowiedzialnosci karnej jaką poniesiesz. O wiele bardziej jak jakieś zenony czy ciemne szyby. Ubezpieczyciel tez bedzie szukał haka by się od odszkodowania wyłgać i znajdzie bardzo dobry hak.
Jedno jest pewne-że stosowanie opon o za niskiej nośności skończy się jej wystrzałem wczesniej czy później.
Jedno jest pewne-że stosowanie opon o za niskiej nośności skończy się jej wystrzałem wczesniej czy później.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jak na takim rozmiarze można jeździćrclmati pisze:Na lato mam 225/35 19 , jako zapas mam 245/45 17, roznica w średnicy wynosi 12mm, czy w takiej sytuacji moge założyć zapas ?

Po drugie indeks nośności tej opony, to aż 88, więc 560kg, czyli dużo za mało. Niestety nie działa to w taki sposób, że wystarczy tylko przekroczyć iloczynem 4x 560 kg masę auta

- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Ja robię łącznie wszystkimi osobówkami rocznie sporo (60- 100tkm zależy od roku) i dla mnie największa kara to duży balon, ale jak to mówią co kto lubi
Natomiast wracając do wątku to tak jak chłopaki wyżej pisali czy to będzie 16 czy 20 ważne, aby nośność była taka jak trzeba.

To w takim razie po co robią takie opony skoro nie można ich założyć?
Sam jeżdżę na 245/40/18 w lecie a zimą 225/45/17 i jakoś nic się nie dzieje, to schematyczne podchodzenie jest jak roboty, co powiedzą to tak ma być i tyle. Opony spokojnie można sobie wyliczyć kalkulatorem jaki dobrać podobny rozmiar. Co do indeksu nośności to dobrze jest mieć jak najwyższy i tak samo indeks prędkości bo lepiej mieć za wysoki niż za niski.
A i popieram przedmówcę, ma być nisko i sztywno, niższy profil=lepsze prowadzenie i mniejsze przechyły
Sam jeżdżę na 245/40/18 w lecie a zimą 225/45/17 i jakoś nic się nie dzieje, to schematyczne podchodzenie jest jak roboty, co powiedzą to tak ma być i tyle. Opony spokojnie można sobie wyliczyć kalkulatorem jaki dobrać podobny rozmiar. Co do indeksu nośności to dobrze jest mieć jak najwyższy i tak samo indeks prędkości bo lepiej mieć za wysoki niż za niski.
A i popieram przedmówcę, ma być nisko i sztywno, niższy profil=lepsze prowadzenie i mniejsze przechyły
