Różne koła a quattro
Różne koła a quattro
Takie pytanie.
Na aucie mam 4 koła 18 z a5 z oponą 245/40/18 - oczywiscie wszystkie opony kupione nowe.
Natomiast na zapasie mam oryginalne koło 225/50/17.
Ponieważ wybieram sie na dlugie wyjazdowo wakacje to zapas sie przydac moze.
Teraz tak, z kalkulatora wynika różnica srednicy 4mm. Pytanie czy sie miesci w granicach tolerancji np esp i nie zacznie mi wariowac elektronika jak bym zalożył zapas.
Na aucie mam 4 koła 18 z a5 z oponą 245/40/18 - oczywiscie wszystkie opony kupione nowe.
Natomiast na zapasie mam oryginalne koło 225/50/17.
Ponieważ wybieram sie na dlugie wyjazdowo wakacje to zapas sie przydac moze.
Teraz tak, z kalkulatora wynika różnica srednicy 4mm. Pytanie czy sie miesci w granicach tolerancji np esp i nie zacznie mi wariowac elektronika jak bym zalożył zapas.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Aeternus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 422
- Rejestracja: 02 mar 2014, 22:34
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Ja nie miałem nikogo kto może mi pomóc w tym temacie i sprawdziłem na własnej skórze. Zakładałem niby te same opony ale na różne felgi. 235/35/19 na 8,5 j i 9,5 j. Niby wszystko fajnie i profil koła się nie zmienił za bardzo. Różnica na poziomie 3 mm. Czyli tyle ile normalne zużycie opony np między przednią a tylną osią. I co? Guzik bo nic sie nie dzieje a zrobiłem już kupę kilometrów na takim setupie. Wiadomo nie można doprowadzić do sytuacji gdzie nam się zwiększa drastycznie różnica obwodów kół.
Pisałem do gościa z USA z Audizine, który ma inne rozmiary opon, naciągi, cambery i inne wynalazki i jak obliczył różnice która wynosi 5 mm to na początku nie wierzyłem że da się tak śmigać. A jednak. Producent wiadomo, że stara się eliminować wszelkie ryzyko wystąpienia awarii ale zawsze jakiś margines błędu zostawia. Jakoś wierzyć mi się nie chce, że przeciętny zjadacz chleba mający auto z quattro się przejmuje stanem opon i obraca co sezon opony by się równo ścierały, dba co 2 tygodnie by ciśnienie w oponie było ok... Tak więc do ulkanizacji dojazd to chyba żaden problem
Pisałem do gościa z USA z Audizine, który ma inne rozmiary opon, naciągi, cambery i inne wynalazki i jak obliczył różnice która wynosi 5 mm to na początku nie wierzyłem że da się tak śmigać. A jednak. Producent wiadomo, że stara się eliminować wszelkie ryzyko wystąpienia awarii ale zawsze jakiś margines błędu zostawia. Jakoś wierzyć mi się nie chce, że przeciętny zjadacz chleba mający auto z quattro się przejmuje stanem opon i obraca co sezon opony by się równo ścierały, dba co 2 tygodnie by ciśnienie w oponie było ok... Tak więc do ulkanizacji dojazd to chyba żaden problem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Na poczatek twoje letnie to nie jest rozmiar do c6! niech zgadne indeks nosnosci 88? A to jest dramatycznie za malo!
A co do zapasu to na zapasie nie robisz setki km i nie wykorzystujesz w pelni potencjalu samochodu wiec nie jest tak zle. Ale to duza roznica to wlasnie rezultat zlego rozmiaru letnich
A co do zapasu to na zapasie nie robisz setki km i nie wykorzystujesz w pelni potencjalu samochodu wiec nie jest tak zle. Ale to duza roznica to wlasnie rezultat zlego rozmiaru letnich
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
przy niewielkich róznicaćh nie ma ryzyka natychmiastowego zniszczenia torsenaa
po to jest by niwelować róznice obwodu
ryzyko istnieje np na długiej trasie w wysokich temp i pełnym obciążeniu
te czynniki spowodują przegrzanie oleju w torsenie utratę właściwości smarujących zerwanie filmu olejowego i w konsekwencji awarię torsena do zatarcia włącanie
ale to extremalne przypadki i spowodowane też niewłaściwym stanem oleju
po to jest by niwelować róznice obwodu
ryzyko istnieje np na długiej trasie w wysokich temp i pełnym obciążeniu
te czynniki spowodują przegrzanie oleju w torsenie utratę właściwości smarujących zerwanie filmu olejowego i w konsekwencji awarię torsena do zatarcia włącanie
ale to extremalne przypadki i spowodowane też niewłaściwym stanem oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A czy bedzie sie cos dziac jak np ja miałem prawie nowki oponki pirelli ale 205/55 i zalozyłem do c6 , na wulkanizacji smiali sie ze małe ale zalozyłem i jest jakoś dziwnie he he tzn wiadomo za wasko itp. pewnie trzeba bedzie jednak kupic szersze ale czy takie opony maja wplyw na auto?
Przeróbki - rzeźby to JA
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 520
- Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
- Imię: Przemo
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecinek
MISQ, śmiali się?! nie powinni Ci na to pozwolić, masz za małą nośność opony, jak Ci strzeli w trakcie jazdy kto będzie się śmiał?
Ludzie, trochę powagi.... przecież do takiej ciężkiej krowy trzeba mieć odpowiednią oponę, odpowiadacie za swoje i czyjeś życie....
ściągaj, sprzedaj, kup właściwy rozmiar - powinieneś mieć 225/55/16
Ludzie, trochę powagi.... przecież do takiej ciężkiej krowy trzeba mieć odpowiednią oponę, odpowiadacie za swoje i czyjeś życie....
ściągaj, sprzedaj, kup właściwy rozmiar - powinieneś mieć 225/55/16
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga