Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 2.0 TDI] drgania silnika

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 14 lis 2016, 23:52

Przy dobrych blokadach, oraz prawidłowym montażu rozrzadu synchro wałka powinno oscylować blisko zera.
AWX 175KM/380NM

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 15 lis 2016, 08:35

chris1987 pisze:Przy dobrych blokadach, oraz prawidłowym montażu rozrzadu synchro wałka powinno oscylować blisko zera.
To nie jest prawda. Przeważnie po ustawieniach jest przesunięte mocno w minus.
Nie ruszaj synchronizacji skoro autko dobrze jeździ i ładnie zbiera się od dołu.
Ja dałem blisko "0" i będę wracał do ustawień w minusie.
Jeśli chodzi o zawieszenie też tylko odkręciłem, wahaczy nie ruszałem, ale po kierownicy widać
że nie jest dobrze. Korekta zbieżności przed założeniem nowych zimówek nie zaszkodzi.

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 15 lis 2016, 10:10

Podstawa to dobrze synchronizowane wałki a nie wałek.
I tutaj bardzo czesto jest problem, mechanicy olewaja prawidłowa synchronizacje bo trzeba sie troche pobawic, a nie tylko usyawic wałek na którym jest czujnik.
Mozna na google znalezć kilka metod prawidłowego ustawienia wałków z TDI 16V.
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

Maciek1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek1995 » 15 lis 2016, 12:34

Właśnie zastanawiam się nad tą synchronizacja,ponieważ będę miał wszystkie blokady i kompa wiec kusi mnie żeby trochę to poprawić tym bardziej ze wyczuwam drgania na postoju i zastanawiam się czy może to być wina synchronizacji,pompy oleju czy czegoś innego. Przy demontażu pompy zauważyłem że odbój z przodu silnika leżał już na tym wsporniku wiec może i jakaś poduszka już jest posadzona mimo ze wycieków z żadnej nie widać

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 16 lis 2016, 09:05

Cin pisze:Podstawa to dobrze synchronizowane wałki a nie wałek.
I tutaj bardzo czesto jest problem, mechanicy olewaja prawidłowa synchronizacje bo trzeba sie troche pobawic, a nie tylko ustawic wałek na którym jest czujnik.
To nie mechanicy - to partacze. Albo ustawiam oba wałki w 16V, albo nie ruszam nic.
Fakt- taka trochę zabawa, ale często z dobrymi efektami.

[ Dodano: 2016-11-16, 09:05 ]
Maciek1995 pisze: Przy demontażu pompy zauważyłem że odbój z przodu silnika leżał już na tym wsporniku wiec może i jakaś poduszka już jest posadzona mimo ze wycieków z żadnej nie widać
Zdarzają siętakie przypadki. Między poduszką, a łapą jest podkładka. Daj grubszą i się podniesie.

Maciek1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek1995 » 16 lis 2016, 22:36

To muszę w takim razie sprawdzić od góry ale to po złożeniu pompy do kupy bo narazie mam odkręcone poduszki od sanek

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 17 lis 2016, 18:44

2,0tdi wcale nie musi drgać jak sugerował ktoś we wczesniejszych postach.
Jak kupiłem to drgania były i to dość mocne, a co najgorsze nieregularne.
A teraz nic. Wreszcie jest jak w normalnym aucie.
<hura> <hura> <hura> <hura> <hura> <hura> <hura> <hura> <hura> <hura>

Maciek1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek1995 » 17 lis 2016, 21:05

Jestem po zrobieniu pompki oleju wszystko ustawione na blokady,czyszczenie egr,dolotu,wyregulowałem przedni odbój silnika,dałem podkładkę pod lewa poduszkę silnika czyli ta po stronie kolektora ssącego mimo to wyczuwam drgania fakt trochę się zmniejszyły ale nadal są i są to ewidetnie drgania na karoserii bo obroty silnika stoją idealnie nawet nie drgną

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 17 lis 2016, 21:21

A silnik drga jak na niego patrzysz? Jeśli nie, a drgania są regularne może być zużyte koło dwumasowe.

Maciek1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek1995 » 18 lis 2016, 10:12

Nie wydaje mi się właśnie żeby drgał ale jutro to jeszcze sprawdza co do sprzęgła to zaobserwowałem że czasami miałem takie akcje że ślizgało mi się na 6 biegu

Co do drgań to różnie raz są raz nie ma raz gorzej na zimnym silniku raz na ciepłym ale nie ma tego typowego stukania dla dwumasy nie ma wiec to raczej wykluczam

Zastanawiam się czy któraś z poduszek silnika nie jest uszkodzona skoro odbój opierał się o wspornik,jutro spróbuje dać podkładkę jeszcze pod prawa poduszkę bo tam jest więcej zabawy,chyba że ma na to wpływ kąt synchronizacji wałków jak u mnie -3,43 ale wtedy pewnie obroty by szalały?
Dodam że mam przedmuch spalin przy chłodnicy spalin ale to raczej nie ma na to wpływu

http://pokazywarka.pl/poduszki/ tutaj zdjęcia poduszek

A tutaj filmik
A wiec sprawa poduszek wyglada tak obie są firmy AVON pod obie dałem podkładki 3mm i drgania są dalej nieregularne ale są ,większe zastrzeżenia mam do poduszki z czujnikiem po stronie kierowcy ponieważ dopiero jak ja dziś zdemontowałem to zobaczyłem ze jest pogięta.
Waga poduszki po stronie pasażera 93 dekagramy
Waga poduszki po stronie kierowcy 1.12kg

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 18 lis 2016, 18:12

Przestaw wałki w okolice 0- , -1 i zobaczymy co będzie. A nalot jaki masz?

Maciek1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek1995 » 18 lis 2016, 18:28

Nalot tzn?

[ Dodano: 2016-11-18, 18:28 ]
I czy kąt ma na to wpływ skoro silnik się nie telepie,obroty stoją idealnie a trzęsie tylko budą

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 19 lis 2016, 10:08

Nalot nie wiesz co to jest? <wysmiewacz> Przebieg.
Coś musi drgać skoro czuć na nadwoziu. Słuchałeś dwumasy pod autem?

Maciek1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 253
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek1995 » 19 lis 2016, 10:43

Każdy to inaczej określa :) 233tys
A dwumasy pod spodem nie słuchałem ale nie wydaje Ci się że gdyby to była dwumasa to byłby to regularny dźwięk? A to jest nieregularny i raz jest delikatne szarpnięcie a raz mocniejsze a czasami stoi na biegu jałowym i nawet nie drgnie

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 19 lis 2016, 18:09

Przestawiaj wałki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja