[A6 C6 2.0 TDI] drgania silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
To nie jest prawda. Przeważnie po ustawieniach jest przesunięte mocno w minus.chris1987 pisze:Przy dobrych blokadach, oraz prawidłowym montażu rozrzadu synchro wałka powinno oscylować blisko zera.
Nie ruszaj synchronizacji skoro autko dobrze jeździ i ładnie zbiera się od dołu.
Ja dałem blisko "0" i będę wracał do ustawień w minusie.
Jeśli chodzi o zawieszenie też tylko odkręciłem, wahaczy nie ruszałem, ale po kierownicy widać
że nie jest dobrze. Korekta zbieżności przed założeniem nowych zimówek nie zaszkodzi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 348
- Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LLB, SK, WA
Podstawa to dobrze synchronizowane wałki a nie wałek.
I tutaj bardzo czesto jest problem, mechanicy olewaja prawidłowa synchronizacje bo trzeba sie troche pobawic, a nie tylko usyawic wałek na którym jest czujnik.
Mozna na google znalezć kilka metod prawidłowego ustawienia wałków z TDI 16V.
I tutaj bardzo czesto jest problem, mechanicy olewaja prawidłowa synchronizacje bo trzeba sie troche pobawic, a nie tylko usyawic wałek na którym jest czujnik.
Mozna na google znalezć kilka metod prawidłowego ustawienia wałków z TDI 16V.
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 253
- Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
- Lokalizacja: Warszawa
Właśnie zastanawiam się nad tą synchronizacja,ponieważ będę miał wszystkie blokady i kompa wiec kusi mnie żeby trochę to poprawić tym bardziej ze wyczuwam drgania na postoju i zastanawiam się czy może to być wina synchronizacji,pompy oleju czy czegoś innego. Przy demontażu pompy zauważyłem że odbój z przodu silnika leżał już na tym wsporniku wiec może i jakaś poduszka już jest posadzona mimo ze wycieków z żadnej nie widać
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
To nie mechanicy - to partacze. Albo ustawiam oba wałki w 16V, albo nie ruszam nic.Cin pisze:Podstawa to dobrze synchronizowane wałki a nie wałek.
I tutaj bardzo czesto jest problem, mechanicy olewaja prawidłowa synchronizacje bo trzeba sie troche pobawic, a nie tylko ustawic wałek na którym jest czujnik.
Fakt- taka trochę zabawa, ale często z dobrymi efektami.
[ Dodano: 2016-11-16, 09:05 ]
Zdarzają siętakie przypadki. Między poduszką, a łapą jest podkładka. Daj grubszą i się podniesie.Maciek1995 pisze: Przy demontażu pompy zauważyłem że odbój z przodu silnika leżał już na tym wsporniku wiec może i jakaś poduszka już jest posadzona mimo ze wycieków z żadnej nie widać
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 253
- Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 253
- Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
- Lokalizacja: Warszawa
Jestem po zrobieniu pompki oleju wszystko ustawione na blokady,czyszczenie egr,dolotu,wyregulowałem przedni odbój silnika,dałem podkładkę pod lewa poduszkę silnika czyli ta po stronie kolektora ssącego mimo to wyczuwam drgania fakt trochę się zmniejszyły ale nadal są i są to ewidetnie drgania na karoserii bo obroty silnika stoją idealnie nawet nie drgną
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 253
- Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
- Lokalizacja: Warszawa
Nie wydaje mi się właśnie żeby drgał ale jutro to jeszcze sprawdza co do sprzęgła to zaobserwowałem że czasami miałem takie akcje że ślizgało mi się na 6 biegu
Co do drgań to różnie raz są raz nie ma raz gorzej na zimnym silniku raz na ciepłym ale nie ma tego typowego stukania dla dwumasy nie ma wiec to raczej wykluczam
Zastanawiam się czy któraś z poduszek silnika nie jest uszkodzona skoro odbój opierał się o wspornik,jutro spróbuje dać podkładkę jeszcze pod prawa poduszkę bo tam jest więcej zabawy,chyba że ma na to wpływ kąt synchronizacji wałków jak u mnie -3,43 ale wtedy pewnie obroty by szalały?
Dodam że mam przedmuch spalin przy chłodnicy spalin ale to raczej nie ma na to wpływu
http://pokazywarka.pl/poduszki/ tutaj zdjęcia poduszek
A tutaj filmik
A wiec sprawa poduszek wyglada tak obie są firmy AVON pod obie dałem podkładki 3mm i drgania są dalej nieregularne ale są ,większe zastrzeżenia mam do poduszki z czujnikiem po stronie kierowcy ponieważ dopiero jak ja dziś zdemontowałem to zobaczyłem ze jest pogięta.
Waga poduszki po stronie pasażera 93 dekagramy
Waga poduszki po stronie kierowcy 1.12kg
Co do drgań to różnie raz są raz nie ma raz gorzej na zimnym silniku raz na ciepłym ale nie ma tego typowego stukania dla dwumasy nie ma wiec to raczej wykluczam
Zastanawiam się czy któraś z poduszek silnika nie jest uszkodzona skoro odbój opierał się o wspornik,jutro spróbuje dać podkładkę jeszcze pod prawa poduszkę bo tam jest więcej zabawy,chyba że ma na to wpływ kąt synchronizacji wałków jak u mnie -3,43 ale wtedy pewnie obroty by szalały?
Dodam że mam przedmuch spalin przy chłodnicy spalin ale to raczej nie ma na to wpływu
http://pokazywarka.pl/poduszki/ tutaj zdjęcia poduszek
A tutaj filmik
A wiec sprawa poduszek wyglada tak obie są firmy AVON pod obie dałem podkładki 3mm i drgania są dalej nieregularne ale są ,większe zastrzeżenia mam do poduszki z czujnikiem po stronie kierowcy ponieważ dopiero jak ja dziś zdemontowałem to zobaczyłem ze jest pogięta.
Waga poduszki po stronie pasażera 93 dekagramy
Waga poduszki po stronie kierowcy 1.12kg
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 253
- Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 253
- Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk