Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Problem przy swapie z 2.5 na 1.9 awx

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
ECUtun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2016, 19:03
Lokalizacja: Jarocin

Problem przy swapie z 2.5 na 1.9 awx

Post autor: ECUtun » 05 lis 2016, 17:04

Witam!
Napotkałem problem przy zmianie silnika z 2.5 AKN na 1.9 AWX. Jest różnica w dwóch wtyczkach (czerwona i biala). Zdjęcie wtyczek wrzucam niżej.
Co z tym zrobić? Przelutowac wtyczki w wiązce auta? Mam całego Anglika z którego biorę silnik i osprzęt.


Obrazek



Obrazek

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 05 lis 2016, 17:44

piny są te same w obydwu wtyczkach ( te 3 grubsze piny przesunęli w środek w tych nowszych wtyczkach , pojawiły się od 2001 roku ) , poprzekładaj kolor do kolor i będzie dobrze

góra to AWX a dół AKN nie?

Awatar użytkownika
ECUtun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2016, 19:03
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: ECUtun » 05 lis 2016, 18:07

Ok, tylko ktores kolory sprawdzałem i się rozniły, tj. W jednej wiązce są inne kolory a w drugiej inne. Różnica chyba 3 czy 4 przewodów.
Na zdjęciach tak jak napisałeś.
Zauważyłem tez różnice w mocowaniu skrzyni biegów. Pochodzi to bez problemu?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 05 lis 2016, 19:13

napisz jakie kolory w jakiś numerach pinów i w jakiej wiazce , AKN który rok i AWX który rok



co do skrzyni nie pomogę

Awatar użytkownika
ECUtun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2016, 19:03
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: ECUtun » 05 lis 2016, 19:28

Jutro z rana się za to wezmę. Widzę że jestes w temacie. Pompę ABS trzeba zmieniać? Mam pół lifta 2000 rok AKN, dawca to polift 2001 rok AWX. W obu ABS + ESP.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 05 lis 2016, 19:43

powinno ruszyć wszystko Can już jest <okok> odpowiedni login i kodowanie i musi działać

różnica jest taka że polift C5 ma nowszego Boscha 5.7 z ESP zintegrowanym na pompie pod maską , do 2001 jest Bosch 5.3 i sterownik ESP jest pod dywanem na grodzi pod schowkiem pasażera , a sterownik pod maską tylko wykonuje polecenia

[ Dodano: 2016-11-05, 19:38 ]
a ten AWX z Audi? czy z Passeratti?

[ Dodano: 2016-11-05, 19:43 ]
masz schematy AWX 2002 - http://docdro.id/CQpl0wz
i AKN 2000 - http://docdro.id/wtemYBG


miłej rzeźby <okok>

Awatar użytkownika
ECUtun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2016, 19:03
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: ECUtun » 05 lis 2016, 20:53

Dawcą jest A6, wziąłem całe auto żeby nie dokupywac po jednej części, tylko mieć wszystko pod ręką. Nie wiesz od czego przewody do fmica z 2.5 żeby jak najmniej rzeźby było?
Jutro napisze jak postępy, powinien już siedzieć w nowej budzie.

[ Dodano: 2016-11-05, 20:53 ]
Jeszcze jedno pytanie. Która kość w liczniku odpowiada za immo? Musiałbym zrobić przeszczep ze starego licznika, bo wsadziłem poliftowy od 1.9.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 05 lis 2016, 21:36

w ten sposób tego nie zrobisz tylko licznik uwalisz ( polifty to liczniki crypto , mają inne wsady )

Jak założysz ECU z 1.9 i licznik z 1.9 to będzie chodzić od ręki jeśli przełożysz pestki z kluczyków 1.9 albo kupisz nowe i dodasz

jakbyś miał problem z licznikami czy immo , masz niedaleko do mnie mogę ogarnąć <okok>

Awatar użytkownika
ECUtun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2016, 19:03
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: ECUtun » 05 lis 2016, 21:57

Petli nie ruszać?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 05 lis 2016, 22:10

nic nie ruszasz pętla nie ma nic do rzeczy to tylko antena , pinouty liczników są identyko - mam w mojej polift licznik , wszystko działa <okok>

Awatar użytkownika
ECUtun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2016, 19:03
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: ECUtun » 06 lis 2016, 16:46

Jeszcze jedno pytanie. Jeszcze nie mialem jak tego sprawdzic. Gdzie zamontowana jest pompka paliwa w PD i czym jest wysterowywana?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 06 lis 2016, 18:07

jest taka sama jak w 2.5TDI , po schemacie widać , jest sterowana z ECU

Awatar użytkownika
ECUtun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2016, 19:03
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: ECUtun » 10 lis 2016, 16:04

Witam, silnik w aucie, wiązka jako tako podłączona. Zostały mi 4 przewody "luzem". Z "czerwonej" wiązki z awx-a luźne są:
- czerwono-zielony
- żółto-niebieski
- niebiesko-czerwony
z "czerwonej" kostki którą wyciąłem z wiązki akn:
- biało-niebieski
- biało-fioletowy
- szaro-czarny
- czarno-szary
- biały.
Natomiast z "białej" wiązki z awx-a podłączyłem wszystkie prócz jednego: zielono-czerwonego, gdyż z kostki od akn-a nie wychodzą żadne inne przewody.
Na tak podłączonej wiązce jest komunikacja ze sterownikiem, natomiast auto nie kręci rozrusznikiem.
Immo zablokowane nawet po przerzuceniu pestki z kluczyka.
Błąd w sterowniku silnika P1635.


Obrazek



Obrazek



Obrazek

czoorny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 03 paź 2016, 21:17
Imię: Daniel
Rocznik: 2015
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: UK
Kontakt:

Post autor: czoorny » 10 lis 2016, 17:09

z doświadczenia wiem, że większośc przewodów nie pokrywa się kolorami, mówimy o kablach 0,35-1,5mm, co do samego immo zapraszam na pw

Awatar użytkownika
ECUtun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2016, 19:03
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: ECUtun » 10 lis 2016, 17:51

Nie wiem, czekam na bendzji-ego, może wniesie coś więcej w temat. Świece grzeją, pompkę paliwa słychać przez chwilę, brakuje tylko sygnału na rozrusznik póki co. Jak/jeśli odpali zobaczymy resztę.
Jak opanuje temat, mogę zrobić mały poradnik co i jak.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja