Audi A6 C6 Zawieszenie pneumatyczne a lewarek
Audi A6 C6 Zawieszenie pneumatyczne a lewarek
Witam!
Mam pytanie do uzytkowników zawieszenie pneumatycznego w Audi A6 C6. Znajomy który miał poprzednio takie Audi opowiadał mi że przed podniesieniem samochodu np na lewarku albo podnośniku trzeba w komputerze MMI zablokować zawieszenie czy coś takiego, ponoć kiedyś nie zablokował i uszkodził jeden amortyzator. Na dniach jadę oglądać takowe Audi i mam zamiar podjechać nim do najbliższego warsztatu celem sprawdzenia stanu podwozia i chciałem uniknąc przykrej niespodzianki. Jezeli to prawda to proszę mi napisać co i jak i w jaki sposób się to blokuje i gdzie dokładnie, pozdrawiam
Mam pytanie do uzytkowników zawieszenie pneumatycznego w Audi A6 C6. Znajomy który miał poprzednio takie Audi opowiadał mi że przed podniesieniem samochodu np na lewarku albo podnośniku trzeba w komputerze MMI zablokować zawieszenie czy coś takiego, ponoć kiedyś nie zablokował i uszkodził jeden amortyzator. Na dniach jadę oglądać takowe Audi i mam zamiar podjechać nim do najbliższego warsztatu celem sprawdzenia stanu podwozia i chciałem uniknąc przykrej niespodzianki. Jezeli to prawda to proszę mi napisać co i jak i w jaki sposób się to blokuje i gdzie dokładnie, pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 kwie 2011, 20:58
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie
mmi wersja 5150, i jak dobrze pamiętam, naciśnij SETUP, CAR - powinny pojawić sie 2 opcje:
1 to, że jedziemy z przyczepą [ wl, wył ]
2. nie pamiętam jak to szło, ale to będzie to [ wł, wył ]
Sam tak robie jak zmieniam kółka w swojej
O dziwo w MMI wersji 5170 nie ma tego
Jak pójde po autko postaram się zaktualizować posta, ewentualnie może ktoś uprzedzi
1 to, że jedziemy z przyczepą [ wl, wył ]
2. nie pamiętam jak to szło, ale to będzie to [ wł, wył ]
Sam tak robie jak zmieniam kółka w swojej
O dziwo w MMI wersji 5170 nie ma tego
Jak pójde po autko postaram się zaktualizować posta, ewentualnie może ktoś uprzedzi
Ostatnio zmieniony 30 paź 2013, 08:05 przez d(o_o)b, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Audi A6 C6 Zawieszenie pneumatyczne a lewarek
Powinno się te opcje aktywować, ale znajomy trochę fantazjuje Jeśli nie zablokujesz zawieszenia i podniesiesz auto to nic nie uszkodzisz. Parę razy mi się o tym zapomniało, i jakoś nic się nie popsuło...Musti579 pisze:Witam!
Mam pytanie do uzytkowników zawieszenie pneumatycznego w Audi A6 C6. Znajomy który miał poprzednio takie Audi opowiadał mi że przed podniesieniem samochodu np na lewarku albo podnośniku trzeba w komputerze MMI zablokować zawieszenie czy coś takiego, ponoć kiedyś nie zablokował i uszkodził jeden amortyzator. Na dniach jadę oglądać takowe Audi i mam zamiar podjechać nim do najbliższego warsztatu celem sprawdzenia stanu podwozia i chciałem uniknąc przykrej niespodzianki. Jezeli to prawda to proszę mi napisać co i jak i w jaki sposób się to blokuje i gdzie dokładnie, pozdrawiam
Opcje znajdziesz po wciśnięciu setup w menu car. Tak jak kolega wyżej napisał - jest to ten drugi ptaszek
V40->S60->S40->S60->WRX->E90->A6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 31 maja 2016, 21:14
- Lokalizacja: Żędowice
Siema wszystkim ! Ja mam takie pytanko. Nie mam zawieszenia pneumatycznego bo mam wersje 218kucy i chciałbym sobie sam koła przełożyć na wersję ZIMA. Mogę każde koło po kolei wymieniać tzn chodzi mi o podnoszenie auta czy muszę całe auto podnieść ? Pytam bo nawet lewarka nie ma na stanie i to mnie bardzo ciekawiło. W MMI też nie ma żadnych dodatkowych opcji związanych z kołami.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 31 maja 2016, 21:14
- Lokalizacja: Żędowice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Tak jak kolega pisze, też kiedyś podniosłem bez zablokowania zawieszenia i nic się nie uszkodziło więc nie wierzę w takie bajki.
Jedyne co to potem się stało to jedno koło opadło na maksa tak że ledwo wyjąłem lewarek
Po odpaleniu kompresor dobił powietrza, świeciła się żółta lampka przez 20 sekund i wszystko wróciło do normy
Jedyne co to potem się stało to jedno koło opadło na maksa tak że ledwo wyjąłem lewarek
Po odpaleniu kompresor dobił powietrza, świeciła się żółta lampka przez 20 sekund i wszystko wróciło do normy
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
- Imię: Piotr
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ARS 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Saint germain sur Morin
Dobre podejście jak się nie ma pojęcia ile kosztuje nowy amortyzator.remont5 pisze:Tak jak kolega pisze, też kiedyś podniosłem bez zablokowania zawieszenia i nic się nie uszkodziło więc nie wierzę w takie bajki.
Jedyne co to potem się stało to jedno koło opadło na maksa tak że ledwo wyjąłem lewarek
Po odpaleniu kompresor dobił powietrza, świeciła się żółta lampka przez 20 sekund i wszystko wróciło do normy
Tak trzymać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 160
- Rejestracja: 01 sty 2011, 14:05
- Imię: Przemo
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Krak
Witam
Skonkretyzuję pytanie:
Czy można auto z pneumatyką (po zablokowaniu/wyłączeniu zawieszenia) podnosić lewarkiem w "starym stylu", czyli każde koło osobno? Czy nie jest to wskazane? Czy należy tylko używać warsztatowych podnośników i podnosić całe auto jednoćześnie?
Taka informacja przyda się ogólnie. Instrukcja auta nic o tym nie wspomina.
Pozdro
Przemo
Skonkretyzuję pytanie:
Czy można auto z pneumatyką (po zablokowaniu/wyłączeniu zawieszenia) podnosić lewarkiem w "starym stylu", czyli każde koło osobno? Czy nie jest to wskazane? Czy należy tylko używać warsztatowych podnośników i podnosić całe auto jednoćześnie?
Taka informacja przyda się ogólnie. Instrukcja auta nic o tym nie wspomina.
Pozdro
Przemo
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga