Zasilanie deski rozdzielczej
Zasilanie deski rozdzielczej
witam,
mam taki problem z autkiem, mianowicie:
nie ma zasilania na desce rozdzielczej, nie pali się żadna kontrolka, nie działa alarm i centralny zamek z pilota oraz nie mogę połączyć się z vagiem, działają światła, kierunkowskazy, wycieraczki.
sprawdziłem bezpieczniki przy sterowniku silnika i oraz przy drzwiach oraz pod kolumną kierowcy po lewej stronie i wszystkie są sprawne.
Dodam tylko, że problemy zaczęły stopniowo przybierać na sile, najpierw, miałem zablokowany moduł sterujący ale po kliku godzinach postoju można było auto uruchomić. Po następnych kilku godzinach ponownie moduł sterujący został zablokowany, ale po przekręceniu kluczyka świeciły pozostałe kontrolki. pod wieczór w dniu wczorajszym już cała deska była ciemna, ale działał jeszcze alarm i centralny zamek. w dniu dzisiejszym sprawdzałem bezpieczniki i po tej czynności okazało się że już alarm nie działa i centralny z pilota.
Bardzo proszę o jakieś sugestie.
mam taki problem z autkiem, mianowicie:
nie ma zasilania na desce rozdzielczej, nie pali się żadna kontrolka, nie działa alarm i centralny zamek z pilota oraz nie mogę połączyć się z vagiem, działają światła, kierunkowskazy, wycieraczki.
sprawdziłem bezpieczniki przy sterowniku silnika i oraz przy drzwiach oraz pod kolumną kierowcy po lewej stronie i wszystkie są sprawne.
Dodam tylko, że problemy zaczęły stopniowo przybierać na sile, najpierw, miałem zablokowany moduł sterujący ale po kliku godzinach postoju można było auto uruchomić. Po następnych kilku godzinach ponownie moduł sterujący został zablokowany, ale po przekręceniu kluczyka świeciły pozostałe kontrolki. pod wieczór w dniu wczorajszym już cała deska była ciemna, ale działał jeszcze alarm i centralny zamek. w dniu dzisiejszym sprawdzałem bezpieczniki i po tej czynności okazało się że już alarm nie działa i centralny z pilota.
Bardzo proszę o jakieś sugestie.
Ostatnio zmieniony 28 paź 2016, 16:44 przez makador, łącznie zmieniany 1 raz.
Coś Ci kolego zwarcie robi i wszystko szwankuje. Sprawdź dokładnie wyjmując bezpiecznik po bezpieczniku i dobrze go obczaj, bo może się upalić w mało widocznym miejscu. Wypnij bezpiecznik abs i przekaźnik i sprawdź też czy komunikacja w porcie obd będzie tu częste przypadki były,że ster abs szwankował. Ewentualnie akumulator pada. Daj znać co i jak.
Jak samochód, to tylko Audi;)
witam,
Udało mi się przywrócić zasilanie deski...
auto normalnie odpala wszystko wydaje się być ok, ale jak tego dokonałem nie wiem...
zainspirował mnie taki filmik (niestety po angielsku) jak gościowi się zalał moduł komfortu i doszło do zwarcia elektroniki, pomyślałem sobie, że może i u mnie mogła się tam woda nagromadzić. podniosłem wykładzinę i faktycznie trochę wody było wokół plastikowej obudowy ale w środku suchutko...
Następnie zabrałem się za sprawdzanie bezpieczników i tu też było ok, wyjąłem jeszcze deskę rozdzielczą ale też nie natknąłem się na nic podejrzanego. Wyjąłem jeszcze sterownik komputera rozkreciłem obudowę ale nic podejrzanego nie stwierdziłem (oczywiście zdaję sobie sprawę że to elektronika i na oko nic nie zobaczę chodziło mi tylko czy jakiegoś zalania lub popalenia elektroniki nie będzie widać)
Następnie wszytko poskładałem i okazało się, że jest zasilanie, podłączyłem waga, dwa błędy: 17978 - moduł sterujący zablokowany oraz 1440 - nieznany kod błędu przerwa lub zwarcie do plus i ten błąd mnie bardzo niepokoi.
Dzisiaj trochę się autem poruszał, błędów brak
Jako że nie wiem gdzie to zwarcie mogło wystąpić, autko jest pod baczną obserwacją...
Pozostaje jeszcze problem alarmu i centralnego ale to już chyba inna bajka... na oryginalnym kluczyku centralny działa.
Gdyby się coś więcej wyjaśniło dam znać na razie dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Udało mi się przywrócić zasilanie deski...
auto normalnie odpala wszystko wydaje się być ok, ale jak tego dokonałem nie wiem...

zainspirował mnie taki filmik (niestety po angielsku) jak gościowi się zalał moduł komfortu i doszło do zwarcia elektroniki, pomyślałem sobie, że może i u mnie mogła się tam woda nagromadzić. podniosłem wykładzinę i faktycznie trochę wody było wokół plastikowej obudowy ale w środku suchutko...
Następnie zabrałem się za sprawdzanie bezpieczników i tu też było ok, wyjąłem jeszcze deskę rozdzielczą ale też nie natknąłem się na nic podejrzanego. Wyjąłem jeszcze sterownik komputera rozkreciłem obudowę ale nic podejrzanego nie stwierdziłem (oczywiście zdaję sobie sprawę że to elektronika i na oko nic nie zobaczę chodziło mi tylko czy jakiegoś zalania lub popalenia elektroniki nie będzie widać)
Następnie wszytko poskładałem i okazało się, że jest zasilanie, podłączyłem waga, dwa błędy: 17978 - moduł sterujący zablokowany oraz 1440 - nieznany kod błędu przerwa lub zwarcie do plus i ten błąd mnie bardzo niepokoi.
Dzisiaj trochę się autem poruszał, błędów brak
Jako że nie wiem gdzie to zwarcie mogło wystąpić, autko jest pod baczną obserwacją...
Pozostaje jeszcze problem alarmu i centralnego ale to już chyba inna bajka... na oryginalnym kluczyku centralny działa.
Gdyby się coś więcej wyjaśniło dam znać na razie dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 02 lis 2016, 19:58 przez makador, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1083
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
Ten błąd 17978 to trzeba by nieco rozwinąć.
Przyczyną usterki może być:
- próba uruchomienia silnika nieprawidłowym kluczykiem
- próby manipulacji
- zwarcie przewodu przesyłania danych
- błędne kodowanie
- usterka w systemie immobilizera
- uszkodzony lub nie działa komputer sterujący immobilizerem
- nastąpiła wymiana komputera sterującego bez dopasowania immobilizera
Skutki:
- silnika pracuje przez chwilę i zatrzymuje się
- miga lampka sygnalizacyjna rozgrzewania świec.
Sposoby na usunięcie usterki:
- dopasować komputer sterujący silnikiem do immobilizera
- sprawdzić instalację i sam immobilizer
Przyczyną usterki może być:
- próba uruchomienia silnika nieprawidłowym kluczykiem
- próby manipulacji
- zwarcie przewodu przesyłania danych
- błędne kodowanie
- usterka w systemie immobilizera
- uszkodzony lub nie działa komputer sterujący immobilizerem
- nastąpiła wymiana komputera sterującego bez dopasowania immobilizera
Skutki:
- silnika pracuje przez chwilę i zatrzymuje się
- miga lampka sygnalizacyjna rozgrzewania świec.
Sposoby na usunięcie usterki:
- dopasować komputer sterujący silnikiem do immobilizera
- sprawdzić instalację i sam immobilizer
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
tak, czytałem kiedy występuję ten błąd, u mnie się pojawił po raz pierwszy gdy na desce rozdzielczej nie było zasilania wydaje mi się, że gdzieś się wilgoć wdarła i stąd te problemy, (przynajmniej mam taką nadzieję) kiedy wróciło zasilanie błąd można było spokojnie skasować i już nie występuje...
Co o nie jest przesądzone, że już nie wystąpi, dlatego pismem, że jest pod baczną kontrolą co kilka kilkanaście minut vaga podpinam, jak tylko jest to możliwe i na razie nie występują błędy. Jako że nie ustaliłem przyczyny zwarcia nic innego mi do głowy nie przychodzi...
Planuje wstawić do garażu piecyk naftowy i kilka godzin nagrzewać w celu odparowania wilgoci, może to da dobry efekt...
Z alarmem i centralnym już sobie poradziłem, pilot się rozkodował...
Powoli małymi kroczkami wszystko wraca do normy...
Co o nie jest przesądzone, że już nie wystąpi, dlatego pismem, że jest pod baczną kontrolą co kilka kilkanaście minut vaga podpinam, jak tylko jest to możliwe i na razie nie występują błędy. Jako że nie ustaliłem przyczyny zwarcia nic innego mi do głowy nie przychodzi...
Planuje wstawić do garażu piecyk naftowy i kilka godzin nagrzewać w celu odparowania wilgoci, może to da dobry efekt...
Z alarmem i centralnym już sobie poradziłem, pilot się rozkodował...
Powoli małymi kroczkami wszystko wraca do normy...

To dobrze, że ogarnąłeś ten temat. Z tego co napisałeś to musiał jakiś przewód gdzieś nie łączyć i po kolei sprawdzając zruszyłeś go i wszystko wróciło, pytanie tylko jedno czy będzie wszystko ok czy nie będzie za jakiś czas robiło zwarcia
tak jak piszesz to tak zrób nawet fotele wyciągnij dla szybszego suszenia ewentualnie suszarką dopomóż.
Pozdrawiam

tak jak piszesz to tak zrób nawet fotele wyciągnij dla szybszego suszenia ewentualnie suszarką dopomóż.
Pozdrawiam

Jak samochód, to tylko Audi;)
Witam Panowie ponownie,
jak do tej pory wszystko chodzi ok.
Nabieram coraz większego przekonania, że to centralka alarmu narobiła zamieszania z moim autkiem.
Centralka była bardzo nie profesjonalnie zamontowana ,a mianowicie po wyjęciu osłony pod kolumną, on po prostu sobie tak wisiała na kablach luzem (nie była do niczego przykręcona)
Dywanik na którym spoczywała był wilgotny więc musiała trochę wody dostać a przy sprawdzaniu bezpieczników, wypinałem ja z kabelków...
Po problemie z pilotami i okazało się teraz że nie domyka szyb, udało mi się zdobyć rozszerzoną instrukcje u producenta i biorę się ustawienie wszystkich parametrów montażowych...
Pozdrawiam wszystkich
jak do tej pory wszystko chodzi ok.
Nabieram coraz większego przekonania, że to centralka alarmu narobiła zamieszania z moim autkiem.
Centralka była bardzo nie profesjonalnie zamontowana ,a mianowicie po wyjęciu osłony pod kolumną, on po prostu sobie tak wisiała na kablach luzem (nie była do niczego przykręcona)
Dywanik na którym spoczywała był wilgotny więc musiała trochę wody dostać a przy sprawdzaniu bezpieczników, wypinałem ja z kabelków...
Po problemie z pilotami i okazało się teraz że nie domyka szyb, udało mi się zdobyć rozszerzoną instrukcje u producenta i biorę się ustawienie wszystkich parametrów montażowych...
Pozdrawiam wszystkich
