[A6 2.4 V6 tiptronic] duze spalanie
[A6 2.4 V6 tiptronic] duze spalanie
..koledzy jaka moze przyczyna za duzego spalanie w miescie okolo 20L w trasie14L
prosze o podpowiedzi...
dzieki Tomo
prosze o podpowiedzi...
dzieki Tomo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 wrz 2016, 19:34
- Lokalizacja: Elbląg
Witam, odświeżę nieco żeby nie zakładać nowego tematu.
Pytam, bo kończą mi się już pomysły.
Teoretycznie i w praktyce wszystko wygląda ok. Sondy pracują, przepływomierz podaje prawidłowe wartości, czujniki temp. płynu i powietrza ok, termostat ok, zero błędów w VAG-u.
Cewka wraz z kablami świeciła w nocy więc przyszły pojedyncze cewki (zauważalnie równiej pracuje)
Instalacja lpg stag300 ISA2 , niestety czerwone valteki (ale nie sadze żeby miały az taki wpływ), wystrojone z niemal identycznym pokryciem map.
Niby silnik chodzi ladnie, odpala bez problemu, może nieco brakuje mocy od 3 biegu wzwyż (reduktor daje rade, trzyma ciśnienie) i wszystko byłoby do przełkniecia gdyby nie spalanie, a mianowicie 19/20l lpg w trasie przy delikatnej jeździe , miasto 22/23l.
czytam i czytam, jak to wszystkim 2.4 palą max 15/16l w miescie, i już nie mam pomysłu, gdzie szukać. porobiłem już eżektor, odmy, układ zapłonowy, czujniki temp, adaptacje przepustnicy, strojenie lpg po kasowaniu korekt długoterminowych zgodnie z instrukcja, a spalanie zamiast malec to wręcz rosnie...
Pytam, bo kończą mi się już pomysły.
Teoretycznie i w praktyce wszystko wygląda ok. Sondy pracują, przepływomierz podaje prawidłowe wartości, czujniki temp. płynu i powietrza ok, termostat ok, zero błędów w VAG-u.
Cewka wraz z kablami świeciła w nocy więc przyszły pojedyncze cewki (zauważalnie równiej pracuje)
Instalacja lpg stag300 ISA2 , niestety czerwone valteki (ale nie sadze żeby miały az taki wpływ), wystrojone z niemal identycznym pokryciem map.
Niby silnik chodzi ladnie, odpala bez problemu, może nieco brakuje mocy od 3 biegu wzwyż (reduktor daje rade, trzyma ciśnienie) i wszystko byłoby do przełkniecia gdyby nie spalanie, a mianowicie 19/20l lpg w trasie przy delikatnej jeździe , miasto 22/23l.
czytam i czytam, jak to wszystkim 2.4 palą max 15/16l w miescie, i już nie mam pomysłu, gdzie szukać. porobiłem już eżektor, odmy, układ zapłonowy, czujniki temp, adaptacje przepustnicy, strojenie lpg po kasowaniu korekt długoterminowych zgodnie z instrukcja, a spalanie zamiast malec to wręcz rosnie...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Otóż Valteki też da się wystroić, więc kolego nie siej fermentu. Aż taka różnica w spalaniu nie leży w samych wtryskach.
electro_01, Załóż nowy temat i porób zdjęcia instalacji, jak jest wykonana i dokładnie jakie masz graty pozostałe wsadzone. Ja takie spalanie jak ty, miałem raz, jak zalałem jakiś trefny gaz na lotosie. To spaliłem wtedy 20l/100km i był to szok.
electro_01, Załóż nowy temat i porób zdjęcia instalacji, jak jest wykonana i dokładnie jakie masz graty pozostałe wsadzone. Ja takie spalanie jak ty, miałem raz, jak zalałem jakiś trefny gaz na lotosie. To spaliłem wtedy 20l/100km i był to szok.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 wrz 2016, 19:34
- Lokalizacja: Elbląg
Reduktor silver (według papierów), czujnik ciśnienia za filtrem fazy lotnej (czyli tak jak powinno być chyba), listwy rail typ 30 na czerwonych valtekach, nie mam tylko kompensacji zrobionej.
wkrętki w kolektor bardzo blisko wtrysków Pb, pod kątem, więc też raczej ok.
Zdjęcia postaram się jutro zrobić (choć trochę wstyd, bo dopiero co zakładałem cewki pojedyncze, i z braku czasu jest tam jeszcze spore zamieszanie do ogarnięcia, ale to już w sumie kosmetyka)
Mam tylko wrażenie, że niekoniecznie będzie to wina lpg, bo po skasowaniu korekt długoterminowych i jeździe na Pb przez około 100km, przy delikatnej jeździe i sporo po trasie, według FIS-a wychodzi około 16l / 100km
Ja wszystko rozumiem, że quattro, że kombi, że automat i w dodatku dość ciężki, no nawet w mieście na krótkich odcinkach do 20l LPG, jakoś bym przełknął, ale 20l w trasie bez wielkiego szaleństwa to już lekka przesada. Miałem omegę MV6 ( 3.0 v6 211km.), okulara 2.4 v6 170km, i nigdy nie przekroczyłem 15l/100km w mieście, a było to już kilka lat temu, i lubiłem sobie depnąć.
Kurcze fajne auto, wygodne , a tu taka niespodzianka. Ale jak to zwykle bywa, pomagam ludziom, grzebiąc (z powodzeniem zwykle) przy ich autach, a tu przy swoim rozkładam ręce. Patrzę w te bloki w Vag-u jak sroka w gnat, i nie wiem już czego się przyczepić. Żeby był choć jeden parametr wykraczający poza normę, to już byłby jakiś trop, a tu niby wszystko w normie, a pali jak smok...
wkrętki w kolektor bardzo blisko wtrysków Pb, pod kątem, więc też raczej ok.
Zdjęcia postaram się jutro zrobić (choć trochę wstyd, bo dopiero co zakładałem cewki pojedyncze, i z braku czasu jest tam jeszcze spore zamieszanie do ogarnięcia, ale to już w sumie kosmetyka)
Mam tylko wrażenie, że niekoniecznie będzie to wina lpg, bo po skasowaniu korekt długoterminowych i jeździe na Pb przez około 100km, przy delikatnej jeździe i sporo po trasie, według FIS-a wychodzi około 16l / 100km
Ja wszystko rozumiem, że quattro, że kombi, że automat i w dodatku dość ciężki, no nawet w mieście na krótkich odcinkach do 20l LPG, jakoś bym przełknął, ale 20l w trasie bez wielkiego szaleństwa to już lekka przesada. Miałem omegę MV6 ( 3.0 v6 211km.), okulara 2.4 v6 170km, i nigdy nie przekroczyłem 15l/100km w mieście, a było to już kilka lat temu, i lubiłem sobie depnąć.
Kurcze fajne auto, wygodne , a tu taka niespodzianka. Ale jak to zwykle bywa, pomagam ludziom, grzebiąc (z powodzeniem zwykle) przy ich autach, a tu przy swoim rozkładam ręce. Patrzę w te bloki w Vag-u jak sroka w gnat, i nie wiem już czego się przyczepić. Żeby był choć jeden parametr wykraczający poza normę, to już byłby jakiś trop, a tu niby wszystko w normie, a pali jak smok...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
Jasne, że się da, tylko po kalibracji jaki czas będzie ok? 5 tyś km? Valtek poza tym to bardziej przypomina elektrozaworek, niż wtryskiwacz. Jak ktoś ma ciężką nogę, korzysta cały czas z górnej części obrotomierza to faktycznie valtek będzie ok tak samo jak keihin, ale przy delikatnej jeździe precyzyjny wtryskiwacz będzie oszczędniejszy od wtryskopodobnego produktu typu valtek.mrporpoise pisze:tóż Valteki też da się wystroić, więc kolego nie siej fermentu. Aż taka różnica w spalaniu nie leży w samych wtryskach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 wrz 2016, 19:34
- Lokalizacja: Elbląg
jakubczyk_7 korekty były bodajże -0.8% i -0.2%
a propo tych wtrysków, wiem ze czerwone waldki to najniższa półka, ale gdybyśmy szukali 2 no 3 litrow na 100, to faktycznie można by skłonić się ku wtryskom, ale 10/11l a 20l to już przebitka 100% bez mała. Nie powiem że szkoda mi grosza na auto, bo muszę doprowadzić to do porządku, ale sposobem na chybił trafił, można wymieniać sondy, przepływkę, wtryski itd., wrzucając 2000zł i nie ma gwarancji że akurat trafimy na winowajcę
Coś jeszcze mi się rzuciło w oczy, mianowicie na Pb podczas przyspieszania sondy stoją na bogato, natomiast na LPG podczas przyspieszania tylko falują
a propo tych wtrysków, wiem ze czerwone waldki to najniższa półka, ale gdybyśmy szukali 2 no 3 litrow na 100, to faktycznie można by skłonić się ku wtryskom, ale 10/11l a 20l to już przebitka 100% bez mała. Nie powiem że szkoda mi grosza na auto, bo muszę doprowadzić to do porządku, ale sposobem na chybił trafił, można wymieniać sondy, przepływkę, wtryski itd., wrzucając 2000zł i nie ma gwarancji że akurat trafimy na winowajcę
Coś jeszcze mi się rzuciło w oczy, mianowicie na Pb podczas przyspieszania sondy stoją na bogato, natomiast na LPG podczas przyspieszania tylko falują
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 wrz 2016, 19:34
- Lokalizacja: Elbląg
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Pali ci bardzo dużo. Mi łyka 15-16 litrów LPG w trasie, przy 170-180 na godzine non stop. Przy 150 jest to okolica 14, przy 130 to ok 11.
Acz ja mam na Stagu 300 + reduktor AC czerwony + te tam Hana wtryski. I wiem że nie mam wszystkiego idealnie ustawionego
A jak u ciebie wygląda rozrząd? Bo aż się wierzyć nie chce, jeżeli osprzęt jest ok i wszystko, przepływka, przepustnica, układ zapłonowy, sondy działają dobrze...
Aha, możesz jeszcze ew. katalizatory sprawdzić i układ wydechowy, poczynając od kolektorów, może gdzieś masz nieszczelność...
Acz ja mam na Stagu 300 + reduktor AC czerwony + te tam Hana wtryski. I wiem że nie mam wszystkiego idealnie ustawionego
A jak u ciebie wygląda rozrząd? Bo aż się wierzyć nie chce, jeżeli osprzęt jest ok i wszystko, przepływka, przepustnica, układ zapłonowy, sondy działają dobrze...
Aha, możesz jeszcze ew. katalizatory sprawdzić i układ wydechowy, poczynając od kolektorów, może gdzieś masz nieszczelność...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 wrz 2016, 19:34
- Lokalizacja: Elbląg
No że bardzo dużo, to ja wiem przy tankowaniu patrze na dystrybutor i się modle...
a propo, dziś tankowałem : zrobiłem 145km z czego około 100, może 110km po trasie i 35 po mieście i weszło 28l no to jakby nie liczył wychodzi 19.31 na 100km...
Podejrzałem dziś korekty, teraz jezdzilem na LPG (ponad 50km od skasowania) i w grupie 032 mam : 0.2% / -10.2% / -0.6% / -1.6%. wychodzi na to że bank 1 trochę przelewa, nie jest to dobry wynik, aczkolwiek piszą że +/-10% mieści się w normie ale im bliżej zera tym lepiej.
Co do rozrządu :
grupa 090 720rpm / off / 0.0CF / -0.1CF
grupa 093 720rpm / load 21.1% / 0.0CF / 4.0CF
chyba nie najgorzej, ale pewności nie mam
a propo, dziś tankowałem : zrobiłem 145km z czego około 100, może 110km po trasie i 35 po mieście i weszło 28l no to jakby nie liczył wychodzi 19.31 na 100km...
Podejrzałem dziś korekty, teraz jezdzilem na LPG (ponad 50km od skasowania) i w grupie 032 mam : 0.2% / -10.2% / -0.6% / -1.6%. wychodzi na to że bank 1 trochę przelewa, nie jest to dobry wynik, aczkolwiek piszą że +/-10% mieści się w normie ale im bliżej zera tym lepiej.
Co do rozrządu :
grupa 090 720rpm / off / 0.0CF / -0.1CF
grupa 093 720rpm / load 21.1% / 0.0CF / 4.0CF
chyba nie najgorzej, ale pewności nie mam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt: