Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 2.4 V6 tiptronic] duze spalanie

Silniki benzynowe
tomogap
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:17
Lokalizacja: london

[A6 2.4 V6 tiptronic] duze spalanie

Post autor: tomogap » 16 paź 2008, 22:54

..koledzy jaka moze przyczyna za duzego spalanie w miescie okolo 20L w trasie14L
prosze o podpowiedzi...
dzieki Tomo

Awatar użytkownika
wojtekcbr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 20 maja 2008, 12:43
Lokalizacja: wawa

Post autor: wojtekcbr » 17 paź 2008, 03:11

Pytasz o spalanie benzyny czy gazu, bo w opisie masz oba paliwa ?

electro_01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 07 wrz 2016, 19:34
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: electro_01 » 30 paź 2016, 21:21

Witam, odświeżę nieco żeby nie zakładać nowego tematu.

Pytam, bo kończą mi się już pomysły.

Teoretycznie i w praktyce wszystko wygląda ok. Sondy pracują, przepływomierz podaje prawidłowe wartości, czujniki temp. płynu i powietrza ok, termostat ok, zero błędów w VAG-u.
Cewka wraz z kablami świeciła w nocy więc przyszły pojedyncze cewki (zauważalnie równiej pracuje)

Instalacja lpg stag300 ISA2 , niestety czerwone valteki (ale nie sadze żeby miały az taki wpływ), wystrojone z niemal identycznym pokryciem map.

Niby silnik chodzi ladnie, odpala bez problemu, może nieco brakuje mocy od 3 biegu wzwyż (reduktor daje rade, trzyma ciśnienie) i wszystko byłoby do przełkniecia gdyby nie spalanie, a mianowicie 19/20l lpg w trasie przy delikatnej jeździe , miasto 22/23l.

czytam i czytam, jak to wszystkim 2.4 palą max 15/16l w miescie, i już nie mam pomysłu, gdzie szukać. porobiłem już eżektor, odmy, układ zapłonowy, czujniki temp, adaptacje przepustnicy, strojenie lpg po kasowaniu korekt długoterminowych zgodnie z instrukcja, a spalanie zamiast malec to wręcz rosnie...

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 30 paź 2016, 22:19

electro_01 pisze:Instalacja lpg stag300 ISA2 , niestety czerwone valteki (ale nie sadze żeby miały az taki wpływ)
Mylisz się kolego, właśnie tu tkwi problem. Załóż wtryski np. barracudy i na pewno będzie mniej. Oczywiście konieczna będzie ponowna regulacja najlepiej z udziałem AFR.

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 30 paź 2016, 22:53

Otóż Valteki też da się wystroić, więc kolego nie siej fermentu. Aż taka różnica w spalaniu nie leży w samych wtryskach.

electro_01, Załóż nowy temat i porób zdjęcia instalacji, jak jest wykonana i dokładnie jakie masz graty pozostałe wsadzone. Ja takie spalanie jak ty, miałem raz, jak zalałem jakiś trefny gaz na lotosie. To spaliłem wtedy 20l/100km i był to szok.

electro_01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 07 wrz 2016, 19:34
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: electro_01 » 31 paź 2016, 20:04

Reduktor silver (według papierów), czujnik ciśnienia za filtrem fazy lotnej (czyli tak jak powinno być chyba), listwy rail typ 30 na czerwonych valtekach, nie mam tylko kompensacji zrobionej.
wkrętki w kolektor bardzo blisko wtrysków Pb, pod kątem, więc też raczej ok.

Zdjęcia postaram się jutro zrobić (choć trochę wstyd, bo dopiero co zakładałem cewki pojedyncze, i z braku czasu jest tam jeszcze spore zamieszanie do ogarnięcia, ale to już w sumie kosmetyka)

Mam tylko wrażenie, że niekoniecznie będzie to wina lpg, bo po skasowaniu korekt długoterminowych i jeździe na Pb przez około 100km, przy delikatnej jeździe i sporo po trasie, według FIS-a wychodzi około 16l / 100km

Ja wszystko rozumiem, że quattro, że kombi, że automat i w dodatku dość ciężki, no nawet w mieście na krótkich odcinkach do 20l LPG, jakoś bym przełknął, ale 20l w trasie bez wielkiego szaleństwa to już lekka przesada. Miałem omegę MV6 ( 3.0 v6 211km.), okulara 2.4 v6 170km, i nigdy nie przekroczyłem 15l/100km w mieście, a było to już kilka lat temu, i lubiłem sobie depnąć.

Kurcze fajne auto, wygodne , a tu taka niespodzianka. Ale jak to zwykle bywa, pomagam ludziom, grzebiąc (z powodzeniem zwykle) przy ich autach, a tu przy swoim rozkładam ręce. Patrzę w te bloki w Vag-u jak sroka w gnat, i nie wiem już czego się przyczepić. Żeby był choć jeden parametr wykraczający poza normę, to już byłby jakiś trop, a tu niby wszystko w normie, a pali jak smok...

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 01 lis 2016, 12:24

No to jakie te korekty długie były po tych 100 km?

[ Dodano: 2016-11-01, 12:24 ]
Na benzynie

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 01 lis 2016, 15:28

mrporpoise pisze:tóż Valteki też da się wystroić, więc kolego nie siej fermentu. Aż taka różnica w spalaniu nie leży w samych wtryskach.
Jasne, że się da, tylko po kalibracji jaki czas będzie ok? 5 tyś km? Valtek poza tym to bardziej przypomina elektrozaworek, niż wtryskiwacz. Jak ktoś ma ciężką nogę, korzysta cały czas z górnej części obrotomierza to faktycznie valtek będzie ok tak samo jak keihin, ale przy delikatnej jeździe precyzyjny wtryskiwacz będzie oszczędniejszy od wtryskopodobnego produktu typu valtek.

electro_01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 07 wrz 2016, 19:34
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: electro_01 » 01 lis 2016, 16:35

jakubczyk_7 korekty były bodajże -0.8% i -0.2%

a propo tych wtrysków, wiem ze czerwone waldki to najniższa półka, ale gdybyśmy szukali 2 no 3 litrow na 100, to faktycznie można by skłonić się ku wtryskom, ale 10/11l a 20l to już przebitka 100% bez mała. Nie powiem że szkoda mi grosza na auto, bo muszę doprowadzić to do porządku, ale sposobem na chybił trafił, można wymieniać sondy, przepływkę, wtryski itd., wrzucając 2000zł i nie ma gwarancji że akurat trafimy na winowajcę

Coś jeszcze mi się rzuciło w oczy, mianowicie na Pb podczas przyspieszania sondy stoją na bogato, natomiast na LPG podczas przyspieszania tylko falują

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 01 lis 2016, 17:23

I bez znaczenia czy pb czy lpg pali tyle samo ?

electro_01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 07 wrz 2016, 19:34
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: electro_01 » 01 lis 2016, 20:04

tak jak pisałem po skasowaniu korekt, jeździłem tylko na Pb przez około 130km, delikatnie i większość po trasie i z tego odcinka fis pokazał 16.3 bodajże

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 01 lis 2016, 21:24

Kuźwa na prawde dziwna sprawa.

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 01 lis 2016, 21:56

Pali ci bardzo dużo. Mi łyka 15-16 litrów LPG w trasie, przy 170-180 na godzine non stop. Przy 150 jest to okolica 14, przy 130 to ok 11.

Acz ja mam na Stagu 300 + reduktor AC czerwony + te tam Hana wtryski. I wiem że nie mam wszystkiego idealnie ustawionego ;)

A jak u ciebie wygląda rozrząd? Bo aż się wierzyć nie chce, jeżeli osprzęt jest ok i wszystko, przepływka, przepustnica, układ zapłonowy, sondy działają dobrze...

Aha, możesz jeszcze ew. katalizatory sprawdzić i układ wydechowy, poczynając od kolektorów, może gdzieś masz nieszczelność...

electro_01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 07 wrz 2016, 19:34
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: electro_01 » 02 lis 2016, 18:41

No że bardzo dużo, to ja wiem :[ przy tankowaniu patrze na dystrybutor i się modle...

a propo, dziś tankowałem : zrobiłem 145km z czego około 100, może 110km po trasie i 35 po mieście i weszło 28l :( no to jakby nie liczył wychodzi 19.31 na 100km...

Podejrzałem dziś korekty, teraz jezdzilem na LPG (ponad 50km od skasowania) i w grupie 032 mam : 0.2% / -10.2% / -0.6% / -1.6%. wychodzi na to że bank 1 trochę przelewa, nie jest to dobry wynik, aczkolwiek piszą że +/-10% mieści się w normie ale im bliżej zera tym lepiej.

Co do rozrządu :
grupa 090 720rpm / off / 0.0CF / -0.1CF
grupa 093 720rpm / load 21.1% / 0.0CF / 4.0CF

chyba nie najgorzej, ale pewności nie mam

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 02 lis 2016, 19:17

Trzeba by sprawdzić rozrząd jeszcze na wyższych obrotach.

Niestety, mi pomysły się kończą. Zrób logi dynamiczne i wrzuć na forum do oceny. Jak zrobić - jest w przypiętym temacie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl