Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Amfibia [A6 C5] 1.9 AWX

Prezentacja w/w aut.
ODPOWIEDZ
Heretic11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 01 maja 2016, 23:42
Lokalizacja: Bydg

Amfibia [A6 C5] 1.9 AWX

Post autor: Heretic11 » 20 cze 2016, 09:18

Witam <luzik>
chciałem przedstawić moją a6-tke, na forum jestem od ponad miesiąca, czyli od momentu jak zakupiłem moją Amfibie.
autko kupione w okazyjnej cenie, ponieważ trafiłem na autko świeżo przyholowane, z zablokowanymi drzwiami, pewnie sprzedawca nie miał czasu/ochoty więc się z chęcią autka pozbył.
Więc tak, auto było po zalaniu przez przednią szybę, woda pod nogami kierowcy i pasażera.
Wymiana modułu komfortu pomogła na zablokowane drzwi, następnie wyprułem całą tapicerkę z auta, fotele wykładzinę, schowek i obudowy. Sprawdzone miejsca przecieków, czyli standardowo odpływy zapchane pod aku, na szczęście sterownik silnika nie był zalany, ale tamtędy też woda się wdzierała, poskładałem na silikon. Podstawa filtra kabinowego także była miejscem przecieków, dopasowałem nowe uszczelki i także na silikon poskładałem. Do wymiany było podszybie plastikowe (deflektor) ponieważ powinno ściśle przylegać do szyby a było pęknięte.
Auto jest po jednym właścicielu i jak na swoje lata w dość dobrym stanie. (w schowku był komplet dokumentów do auta, książka serwisowa plus faktury i przeglądy niemieckie).

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Do tej pory zrobione:
- czyszczenie EGR-a, ponieważ już się pocił,
- wymiana wszystkich wężyków podciśnienia,
- dokładne mysie, suszenie, glinkowanie auta (stało pewnie kilka miesięcy bo musiałem brud zmywać kilkukrotnie)
- polerka relingów,
- polerka kominów wydechu,
- szlifowanie/renowacja reflektorów, lewy był strasznie zmatowiony
- powrót do oryginalnego radia dla tego modelu, niemiec woził jakiegoś Beckera z pseudo navi,
- renowacja kierownicy,
- odgrzybianie klimatyzacji,
- wymiana filtrów, oleju i kpl. rozrząd.

Na dzień dzisiejszy pozostało:
- dokładne ogarnięcie elektryki ponieważ podświetlenie pod nogami raz działa raz nie, mierzyłem napięcie i jest +10V zamiast 12, podobnie było z przewodem zasilającym radio, ale tam poprowadziłem nowy przewód, a teraz widzę że problem tkwi gdzie indziej,
- nie kodowałem na nowo modułu komfortu ponieważ nie mogę się do niego dostać VAGiem
- poszukuje jeszcze trochę zagubionej mocy, ponieważ turbinka wstaje dopiero od 2000 obrotów, a jak dla mnie to za późno. (moje drugi auto a4 z silnikiem avf ciągnie równo od 1500) natomiast a6 dostaje nagłego kopa od 2000, może winą jest gruszka turbiny, ponieważ jest nieźle skorodowana, muszę sprawdzić czy dobrze sztangę podciąga.
- i jeszcze mały problem z temp. płynu, wymieniłem czujnik podwójny ale dalej dochodzi do 80 st, a później pływa między 80 a 90 stopni, sprawdzałem temperatury w blokach pomiarowych i różnica jest prawidłowa taj silnik 80, a na liczniku 78. mam nadzieje że wymiana termostatu pomoże.

I to na razie tyle, lubię jak auto jest w pełni sprawne i jak najbliższe oryginału, i do tego będę dążył.

Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 20 cze 2016, 23:04

AWX ma trochę inaczej poprowadzony moment niż AVF.
Sztangę sprawdź sobie pompka vac, lub nawet głupia dużą strzykawką. Zaciągnij i patrz, czy puszcza.
Miałem podobny objaw...albo po wciśnięciu gazu był lekki lag, albo właśnie tak jak u Ciebie. Winny był egr, lub podciśnienia. Bo po wyczyszczeniu i wymianie wężyków jest ok.
Moduł komfortu czasami nie komunikuje się przez licznik?
Czujnik wody ori?
AWX 175KM/380NM

Heretic11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 01 maja 2016, 23:42
Lokalizacja: Bydg

Post autor: Heretic11 » 21 cze 2016, 07:35

chris1987 pisze:AWX ma trochę inaczej poprowadzony moment niż AVF.
Sztangę sprawdź sobie pompka vac, lub nawet głupia dużą strzykawką. Zaciągnij i patrz, czy puszcza.
Miałem podobny objaw...albo po wciśnięciu gazu był lekki lag, albo właśnie tak jak u Ciebie. Winny był egr, lub podciśnienia. Bo po wyczyszczeniu i wymianie wężyków jest ok.
Moduł komfortu czasami nie komunikuje się przez licznik?
Czujnik wody ori?
Właśnie miałem taki plan żeby sprawdzić sztangę albo przez vag albo strzykawką jak piszesz.
Co do modułu to jeszcze nie mam pojęcia jak on się komunikuje.
Czujnik wody z ASO, dziś zauważyłem że temperatura dochodzi do 80 stopni i stoi, jak dam w gaz powyżej 120 km/h rośnie do 90 st. jak zwolnię to wróci do 80. Obstawiam termostat. Po wymianie napisze.

Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 21 cze 2016, 18:45

Rano odpal auto. Niech się grzeje...jak stwierdzisz ze może mieć około 50-80*C złap za dolna rurkę która idzie do termostatu. Jak jest ciepła = przepuszcza. Do wymiany.
AWX 175KM/380NM

Heretic11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 01 maja 2016, 23:42
Lokalizacja: Bydg

Post autor: Heretic11 » 07 lip 2016, 15:07

Termostat wymieniony, na blacie w końcu 90 stopni.
Zauważylem, że sztanga w ogole nie daje znaku życia.
Probowałe strzykawką zrobić podciśnienie na gruszce ale nie pomaga,
może macie jakąś złotą metodę na rozruszanie ustrojstwa, (taką żeby sie za dużo nie narobić :P )
bo na autostradzie przy 3300 obrotach odcieło moc i wpadła w notlauł.

[ Dodano: 2016-07-07, 15:07 ]
Mały update
- sztanga rozruszana, kierownice w turbawce były całkowicie zapieczone
ponad pół godziny zabawy góra/dół i autko odzyskało (w końcu) ducha
notlaufu brak, ciągnie do końca skali aż miło :)

- po 3 tygodniach jazdy odezwał się nie czyszczony odpływ z klimatyzacji, zalało (znowu)
auto po stronie pasażera, po wyczyszczeniu dołożyłem kawałek przewodu do odprowadzenia skroplin od klimy, i teraz suchutko.

- dał też o sobie znać czujnik ABS - wyskoczył błąd na blacie od ABS, po wyczyszczeniu czujników i złączek schowanych w nadkolach, błędów brak.

Awatar użytkownika
GranuL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 729
Rejestracja: 08 cze 2009, 18:38
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: GranuL » 27 paź 2016, 11:57

zaślep EGR on do niczego nie jest potrzebny ;)

Heretic11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 01 maja 2016, 23:42
Lokalizacja: Bydg

Post autor: Heretic11 » 27 paź 2016, 15:01

Pewnie ze nie, tylko że po 100km wywala błąd na desce, a ja nie lubię choinki.
Mam cały czas drobne problemy z instalacją elektryczna, napięcie jest za niskie ok 8V, co skutkuje brakiem podświetlenia nóg, w drzwiach i bagażniku, jeszcze nie doszedłem o co chodzi.

itomi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 25 lis 2015, 17:34
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: itomi » 27 paź 2016, 15:26

GranuL pisze:zaślep EGR on do niczego nie jest potrzebny ;)
Pewnie niech zaślepi to niebawem będzie miał wydmuchaną uszczelkę pod głowicą,super rady dajesz koledze <brawo>

Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 27 paź 2016, 21:52

u mnie w awx po zaślepieniu egr nic nie emituje błędu.

Uszczelka pod głowica tez cala ;)
AWX 175KM/380NM

Awatar użytkownika
czarnykurczak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 01 sty 2015, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: czarnykurczak » 28 paź 2016, 11:10

Dlaczego zaślepiony EGR miałby spowodować wydmuchanie uszczelki pod głowicą?
Były 2 golfy, jest audi :).

Jeszcze sobie kupię golfa mk4... R32 ;)

itomi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 25 lis 2015, 17:34
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: itomi » 28 paź 2016, 17:22

czarnykurczak pisze:Dlaczego zaślepiony EGR miałby spowodować wydmuchanie uszczelki pod głowicą?
Ponieważ takie są skutki okaleczeń silnika, znam to z autopsji na niejednym pacjencie , ale jak chcesz się przekonać czy to prawda to nic prostrzego,zaślepiasz i jeździsz a potem :[

damianio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 10 lut 2012, 13:21
Lokalizacja: Łuków

Post autor: damianio » 29 paź 2016, 22:15

ja dwa lata juz jezdze i wszystko ok, silnik AVG
Był AFN 1997r.
Był AVG 1999r.
Był ASG 2003r.
Jest ANK 2001r.

Awatar użytkownika
czarnykurczak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 01 sty 2015, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: czarnykurczak » 31 paź 2016, 00:20

itomi, golf 4 1,9tdi AGR (czyli ten najprostszy) lata już ze 4 lata bez EGR. Najpierw ja go katowałem a teraz odpoczywa sobie u mojego ojca, który na pewno ma lżejszą nogę. Nic się nie dzieje z silnikiem. Jak za pierwszym razem rozkręciłem dolot to się za głowę złapałem. Chyba z kilogram tłustego błota tam był. Po ~roku to samo.
Były 2 golfy, jest audi :).

Jeszcze sobie kupię golfa mk4... R32 ;)

Awatar użytkownika
GranuL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 729
Rejestracja: 08 cze 2009, 18:38
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: GranuL » 31 paź 2016, 13:10

Ludzie EGR to tylko zbędna ekologia hahaha ale mitów się nasłuchaliście, że takie bzdury piszecie. Robert z TuneUP to samo wam powie. Jak komuś wydmuchało uszczelko to tylko dlatego, że własnie nie ma pojęcia o motoryzacji i mechatronice ;D i nie wie jak dbać prawidłowo o silnik, dlatego potem padają takie uszczeleczki ;D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga