Amfibia [A6 C5] 1.9 AWX
Amfibia [A6 C5] 1.9 AWX
Witam
chciałem przedstawić moją a6-tke, na forum jestem od ponad miesiąca, czyli od momentu jak zakupiłem moją Amfibie.
autko kupione w okazyjnej cenie, ponieważ trafiłem na autko świeżo przyholowane, z zablokowanymi drzwiami, pewnie sprzedawca nie miał czasu/ochoty więc się z chęcią autka pozbył.
Więc tak, auto było po zalaniu przez przednią szybę, woda pod nogami kierowcy i pasażera.
Wymiana modułu komfortu pomogła na zablokowane drzwi, następnie wyprułem całą tapicerkę z auta, fotele wykładzinę, schowek i obudowy. Sprawdzone miejsca przecieków, czyli standardowo odpływy zapchane pod aku, na szczęście sterownik silnika nie był zalany, ale tamtędy też woda się wdzierała, poskładałem na silikon. Podstawa filtra kabinowego także była miejscem przecieków, dopasowałem nowe uszczelki i także na silikon poskładałem. Do wymiany było podszybie plastikowe (deflektor) ponieważ powinno ściśle przylegać do szyby a było pęknięte.
Auto jest po jednym właścicielu i jak na swoje lata w dość dobrym stanie. (w schowku był komplet dokumentów do auta, książka serwisowa plus faktury i przeglądy niemieckie).
Do tej pory zrobione:
- czyszczenie EGR-a, ponieważ już się pocił,
- wymiana wszystkich wężyków podciśnienia,
- dokładne mysie, suszenie, glinkowanie auta (stało pewnie kilka miesięcy bo musiałem brud zmywać kilkukrotnie)
- polerka relingów,
- polerka kominów wydechu,
- szlifowanie/renowacja reflektorów, lewy był strasznie zmatowiony
- powrót do oryginalnego radia dla tego modelu, niemiec woził jakiegoś Beckera z pseudo navi,
- renowacja kierownicy,
- odgrzybianie klimatyzacji,
- wymiana filtrów, oleju i kpl. rozrząd.
Na dzień dzisiejszy pozostało:
- dokładne ogarnięcie elektryki ponieważ podświetlenie pod nogami raz działa raz nie, mierzyłem napięcie i jest +10V zamiast 12, podobnie było z przewodem zasilającym radio, ale tam poprowadziłem nowy przewód, a teraz widzę że problem tkwi gdzie indziej,
- nie kodowałem na nowo modułu komfortu ponieważ nie mogę się do niego dostać VAGiem
- poszukuje jeszcze trochę zagubionej mocy, ponieważ turbinka wstaje dopiero od 2000 obrotów, a jak dla mnie to za późno. (moje drugi auto a4 z silnikiem avf ciągnie równo od 1500) natomiast a6 dostaje nagłego kopa od 2000, może winą jest gruszka turbiny, ponieważ jest nieźle skorodowana, muszę sprawdzić czy dobrze sztangę podciąga.
- i jeszcze mały problem z temp. płynu, wymieniłem czujnik podwójny ale dalej dochodzi do 80 st, a później pływa między 80 a 90 stopni, sprawdzałem temperatury w blokach pomiarowych i różnica jest prawidłowa taj silnik 80, a na liczniku 78. mam nadzieje że wymiana termostatu pomoże.
I to na razie tyle, lubię jak auto jest w pełni sprawne i jak najbliższe oryginału, i do tego będę dążył.
chciałem przedstawić moją a6-tke, na forum jestem od ponad miesiąca, czyli od momentu jak zakupiłem moją Amfibie.
autko kupione w okazyjnej cenie, ponieważ trafiłem na autko świeżo przyholowane, z zablokowanymi drzwiami, pewnie sprzedawca nie miał czasu/ochoty więc się z chęcią autka pozbył.
Więc tak, auto było po zalaniu przez przednią szybę, woda pod nogami kierowcy i pasażera.
Wymiana modułu komfortu pomogła na zablokowane drzwi, następnie wyprułem całą tapicerkę z auta, fotele wykładzinę, schowek i obudowy. Sprawdzone miejsca przecieków, czyli standardowo odpływy zapchane pod aku, na szczęście sterownik silnika nie był zalany, ale tamtędy też woda się wdzierała, poskładałem na silikon. Podstawa filtra kabinowego także była miejscem przecieków, dopasowałem nowe uszczelki i także na silikon poskładałem. Do wymiany było podszybie plastikowe (deflektor) ponieważ powinno ściśle przylegać do szyby a było pęknięte.
Auto jest po jednym właścicielu i jak na swoje lata w dość dobrym stanie. (w schowku był komplet dokumentów do auta, książka serwisowa plus faktury i przeglądy niemieckie).
Do tej pory zrobione:
- czyszczenie EGR-a, ponieważ już się pocił,
- wymiana wszystkich wężyków podciśnienia,
- dokładne mysie, suszenie, glinkowanie auta (stało pewnie kilka miesięcy bo musiałem brud zmywać kilkukrotnie)
- polerka relingów,
- polerka kominów wydechu,
- szlifowanie/renowacja reflektorów, lewy był strasznie zmatowiony
- powrót do oryginalnego radia dla tego modelu, niemiec woził jakiegoś Beckera z pseudo navi,
- renowacja kierownicy,
- odgrzybianie klimatyzacji,
- wymiana filtrów, oleju i kpl. rozrząd.
Na dzień dzisiejszy pozostało:
- dokładne ogarnięcie elektryki ponieważ podświetlenie pod nogami raz działa raz nie, mierzyłem napięcie i jest +10V zamiast 12, podobnie było z przewodem zasilającym radio, ale tam poprowadziłem nowy przewód, a teraz widzę że problem tkwi gdzie indziej,
- nie kodowałem na nowo modułu komfortu ponieważ nie mogę się do niego dostać VAGiem
- poszukuje jeszcze trochę zagubionej mocy, ponieważ turbinka wstaje dopiero od 2000 obrotów, a jak dla mnie to za późno. (moje drugi auto a4 z silnikiem avf ciągnie równo od 1500) natomiast a6 dostaje nagłego kopa od 2000, może winą jest gruszka turbiny, ponieważ jest nieźle skorodowana, muszę sprawdzić czy dobrze sztangę podciąga.
- i jeszcze mały problem z temp. płynu, wymieniłem czujnik podwójny ale dalej dochodzi do 80 st, a później pływa między 80 a 90 stopni, sprawdzałem temperatury w blokach pomiarowych i różnica jest prawidłowa taj silnik 80, a na liczniku 78. mam nadzieje że wymiana termostatu pomoże.
I to na razie tyle, lubię jak auto jest w pełni sprawne i jak najbliższe oryginału, i do tego będę dążył.
- chris1987
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 196
- Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
- Imię: Krzychu
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sz-N
AWX ma trochę inaczej poprowadzony moment niż AVF.
Sztangę sprawdź sobie pompka vac, lub nawet głupia dużą strzykawką. Zaciągnij i patrz, czy puszcza.
Miałem podobny objaw...albo po wciśnięciu gazu był lekki lag, albo właśnie tak jak u Ciebie. Winny był egr, lub podciśnienia. Bo po wyczyszczeniu i wymianie wężyków jest ok.
Moduł komfortu czasami nie komunikuje się przez licznik?
Czujnik wody ori?
Sztangę sprawdź sobie pompka vac, lub nawet głupia dużą strzykawką. Zaciągnij i patrz, czy puszcza.
Miałem podobny objaw...albo po wciśnięciu gazu był lekki lag, albo właśnie tak jak u Ciebie. Winny był egr, lub podciśnienia. Bo po wyczyszczeniu i wymianie wężyków jest ok.
Moduł komfortu czasami nie komunikuje się przez licznik?
Czujnik wody ori?
AWX 175KM/380NM
Właśnie miałem taki plan żeby sprawdzić sztangę albo przez vag albo strzykawką jak piszesz.chris1987 pisze:AWX ma trochę inaczej poprowadzony moment niż AVF.
Sztangę sprawdź sobie pompka vac, lub nawet głupia dużą strzykawką. Zaciągnij i patrz, czy puszcza.
Miałem podobny objaw...albo po wciśnięciu gazu był lekki lag, albo właśnie tak jak u Ciebie. Winny był egr, lub podciśnienia. Bo po wyczyszczeniu i wymianie wężyków jest ok.
Moduł komfortu czasami nie komunikuje się przez licznik?
Czujnik wody ori?
Co do modułu to jeszcze nie mam pojęcia jak on się komunikuje.
Czujnik wody z ASO, dziś zauważyłem że temperatura dochodzi do 80 stopni i stoi, jak dam w gaz powyżej 120 km/h rośnie do 90 st. jak zwolnię to wróci do 80. Obstawiam termostat. Po wymianie napisze.
Termostat wymieniony, na blacie w końcu 90 stopni.
Zauważylem, że sztanga w ogole nie daje znaku życia.
Probowałe strzykawką zrobić podciśnienie na gruszce ale nie pomaga,
może macie jakąś złotą metodę na rozruszanie ustrojstwa, (taką żeby sie za dużo nie narobić :P )
bo na autostradzie przy 3300 obrotach odcieło moc i wpadła w notlauł.
[ Dodano: 2016-07-07, 15:07 ]
Mały update
- sztanga rozruszana, kierownice w turbawce były całkowicie zapieczone
ponad pół godziny zabawy góra/dół i autko odzyskało (w końcu) ducha
notlaufu brak, ciągnie do końca skali aż miło
- po 3 tygodniach jazdy odezwał się nie czyszczony odpływ z klimatyzacji, zalało (znowu)
auto po stronie pasażera, po wyczyszczeniu dołożyłem kawałek przewodu do odprowadzenia skroplin od klimy, i teraz suchutko.
- dał też o sobie znać czujnik ABS - wyskoczył błąd na blacie od ABS, po wyczyszczeniu czujników i złączek schowanych w nadkolach, błędów brak.
Zauważylem, że sztanga w ogole nie daje znaku życia.
Probowałe strzykawką zrobić podciśnienie na gruszce ale nie pomaga,
może macie jakąś złotą metodę na rozruszanie ustrojstwa, (taką żeby sie za dużo nie narobić :P )
bo na autostradzie przy 3300 obrotach odcieło moc i wpadła w notlauł.
[ Dodano: 2016-07-07, 15:07 ]
Mały update
- sztanga rozruszana, kierownice w turbawce były całkowicie zapieczone
ponad pół godziny zabawy góra/dół i autko odzyskało (w końcu) ducha
notlaufu brak, ciągnie do końca skali aż miło
- po 3 tygodniach jazdy odezwał się nie czyszczony odpływ z klimatyzacji, zalało (znowu)
auto po stronie pasażera, po wyczyszczeniu dołożyłem kawałek przewodu do odprowadzenia skroplin od klimy, i teraz suchutko.
- dał też o sobie znać czujnik ABS - wyskoczył błąd na blacie od ABS, po wyczyszczeniu czujników i złączek schowanych w nadkolach, błędów brak.
- czarnykurczak
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 01 sty 2015, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa
- czarnykurczak
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 01 sty 2015, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa
itomi, golf 4 1,9tdi AGR (czyli ten najprostszy) lata już ze 4 lata bez EGR. Najpierw ja go katowałem a teraz odpoczywa sobie u mojego ojca, który na pewno ma lżejszą nogę. Nic się nie dzieje z silnikiem. Jak za pierwszym razem rozkręciłem dolot to się za głowę złapałem. Chyba z kilogram tłustego błota tam był. Po ~roku to samo.
Były 2 golfy, jest audi .
Jeszcze sobie kupię golfa mk4... R32
Jeszcze sobie kupię golfa mk4... R32
- GranuL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 729
- Rejestracja: 08 cze 2009, 18:38
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Ludzie EGR to tylko zbędna ekologia hahaha ale mitów się nasłuchaliście, że takie bzdury piszecie. Robert z TuneUP to samo wam powie. Jak komuś wydmuchało uszczelko to tylko dlatego, że własnie nie ma pojęcia o motoryzacji i mechatronice ;D i nie wie jak dbać prawidłowo o silnik, dlatego potem padają takie uszczeleczki ;D
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga