Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

1.8T AEB słabe przyśpieszenie

Silniki benzynowe
Maciek_1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 25 paź 2015, 18:59
Lokalizacja: Lubań

1.8T AEB słabe przyśpieszenie

Post autor: Maciek_1988 » 17 paź 2016, 09:44

Witam,mam pewien problem ze swoim autem, okazuje się że auto się trochę słabo zbiera o czym się dowiedziałem przypadkiem bo myślałem że tak ma być. Na kompie mam zero błędów, świece nowe, dv nowa, turbo po regeneracji. Ustawienia rozrządu ok, szczelność też raczej ok( nie mierzyłem ciśnieniowo ale przeglądałem układ, dociągałem opaski itp)
Logi będą wieczorem, ale kiedyś wstawiałem je tu na forum w innej sprawie i nie było do nich uwag. Generalnie jedyna rzecz jaka nie była wymieniona w osprzęcie to zawór n75. Diagnozować go nie potrafię, ale zauważyłem że po odpięciu wtyczki z niego nie czuć żadnej różnicy, zbiera się tak samo kiepsko. Czy to jest jakiś trop czy normalna rzecz?
Prosił bym o ewentualne wskazówki gdzie szukać przyczyny, i które bloki ze pomiarowe logować do poprawnej diagnostyki.

poniżej stare logi zrobione na kompie ajl,szału nie było jakiegoś mocnego, w chwili obecnej jeżdżę na kompie seryjnym:


http://vaglog.pl/log_246867.html

http://vaglog.pl/log_246868.html



Dzięki

krzysiekml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 03 paź 2012, 22:06
Lokalizacja: mlawa
Kontakt:

Post autor: krzysiekml » 18 paź 2016, 21:32

chwilowo logi nie działają ale zamontuj wskaznik doładowania i sprawdz ile turbo ładuje

Maciek_1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 25 paź 2015, 18:59
Lokalizacja: Lubań

Post autor: Maciek_1988 » 26 paź 2016, 19:52

Dzięki za podpowiedź ale ciężko w tej chwili będę miał zdobyć zegar. Zrobiłem nowe logi, jeden trochę skopany ale może coś uda się komuś wywnioskować z nich ?

http://vaglog.pl/log-002_007_EJosq.html

http://vaglog.pl/log-002_013_DRN48FJ.html

Awatar użytkownika
Michał2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 mar 2016, 14:32
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Michał2 » 30 paź 2016, 17:50

jak byś miał uszkodzoną n75 to by ci wywalało bledną sprawdź czy na biegu jałowym wogule coś to turbo pompuje przykazuj mu i złap się węza i zobacz jak sie zachowuje sztang la na gruszce ja bym sprawdził kata jesli on bedzie zapchany tez auto nie będzie dobrze ciągło zapchany kat to dla turba jest wtedy korek

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 30 paź 2016, 19:54

Odpięcie wtyczki n75 może nie dużo dać, ściągnij wężyk idący od n75 do turbiny i zobacz jak jedzie.

krzysiekml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 03 paź 2012, 22:06
Lokalizacja: mlawa
Kontakt:

Post autor: krzysiekml » 30 paź 2016, 20:02

a jak ma jechać,przekręci turbinę na maxa
podepnij manometr i sprawdz ile turbo dmucha z odpiętą wtyczką z n75
po logach widać że do 2400 jest mocno ubogo
przepływ jest ok.
kompresję sprawdzałeś ?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 30 paź 2016, 20:46

A co mu da odpięcie wtyczki jak sam zaworek może fizycznie się nie domykać? Nie ma na podmianę to trzeba kombinować. Jak ściągnie wężyk to zobaczy jak jedzie i ewentualnie wyeliminuje zaworek. Więcej jak półtora bara turbo mu nie dmuchnie, przeładowania nie złapie więc w czym problem?

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 30 paź 2016, 21:10

Problemy z podciśnieniem i tyle w temacie. Nieszczelność bądź jak koledzy piszą elektrozawór sterujący sztangą turbiny. Zdejmij wężyk podciśnienia z turbo, przytkaj go palcem i sprawdź czy czuć zasysanie powietrza jak w odkurzaczu.
Jak samochód, to tylko Audi;)

krzysiekml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 03 paź 2012, 22:06
Lokalizacja: mlawa
Kontakt:

Post autor: krzysiekml » 31 paź 2016, 04:07

to nie tdi tu sterowanie n75 jet ciśnieniem a nie podciśnieniem

Maciek_1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 25 paź 2015, 18:59
Lokalizacja: Lubań

Post autor: Maciek_1988 » 31 paź 2016, 15:15

Damolka89 pisze:Problemy z podciśnieniem i tyle w temacie. Nieszczelność bądź jak koledzy piszą elektrozawór sterujący sztangą turbiny. Zdejmij wężyk podciśnienia z turbo, przytkaj go palcem i sprawdź czy czuć zasysanie powietrza jak w odkurzaczu.

Chodzi o wężyk który jest przykręcony do muszli?

N75 podstawiłem inny i zero efektów, co prawda używka więc kto wie.
Dolot wczoraj sprawdzony ciśnieniowo, nic poza bulgotaniem w misce nie było.
Klapki od wg w turbo jestem pewien że jest na swoim miejscu.
Kata już dawno nie ma. Na postoju jak przegazuję to widać że sztanga od wg się porusza przy wyższych obrotach ale nie działa wtedy ciśnieniowo tzn że upuszcza to co nie potrzebne w danej chwili ?

Zastanawiam się czy to auto może tak powinno chodzić, w sumie to avant więc może nie ma co oczekiwać jakiegoś mega przyśpieszenia.

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 31 paź 2016, 17:59

Zrób 002+025, w logach widać że muł tak jakby pompował 0,3 w całym zakresie, dlatego po odpięciu wtyczki od n75 jedzie tak samo bo wtedy też jest tylko ok 0,3 bar.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Maciek_1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 25 paź 2015, 18:59
Lokalizacja: Lubań

Post autor: Maciek_1988 » 31 paź 2016, 20:19

Łukasz13 pisze:Zrób 002+025, w logach widać że muł tak jakby pompował 0,3 w całym zakresie, dlatego po odpięciu wtyczki od n75 jedzie tak samo bo wtedy też jest tylko ok 0,3 bar.

Poniżej logi :


http://vaglog.pl/log-002_025_zMPbo4.html

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 31 paź 2016, 20:26

Maciek_1988 Pomyliłem pojęcia, faktycznie to nie diesel. No ale z układem ciśnienia są problemy...,
a może turbo się sypie??? <mysli>
Jak samochód, to tylko Audi;)

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 31 paź 2016, 20:45

W aucie jest lpg?
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Maciek_1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 25 paź 2015, 18:59
Lokalizacja: Lubań

Post autor: Maciek_1988 » 31 paź 2016, 21:15

Łukasz13 pisze:W aucie jest lpg?
tak w aucie jest lpg. Auto chodzi podobnie na lpg i na pb.
niestety nie strojone po afr ale jak pisałem powyżej na obu paliwach to samo.
A czy coś po logach z bloku 25 widać podejrzanego ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga