Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Różne ciśnienie na cylindrach + olej

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Różne ciśnienie na cylindrach + olej

Post autor: qwerty01 » 14 paź 2016, 19:03

Witam.
Od jakiegoś czasu walczę z ubytkiem oleju. Silnik na górze i na dole suchy. Zastanawiam się którędy ucieka olej. Wymieniałem uszczelki pod pokrywą zaworów + nowy ezektor i nie ma poprawy. Z ciekawości sprawdziłem ciśnienie na cylindrach i wyszło mi tak:
kierownica
*11,9 *11,6
*11,6 *10,5
*11,8*11
światła

Mechanik (kolejny z rzędu) twierdzi, że ciśnienie na cylindrach jest dość ok (mimo rozbieżności wynoszącej 1,4).
Za 2 tygodnie będę wymieniał uszczelniacze na trzonkach zaworów. Co mogę od razu wymienić, aby jak nie pomoże to znowu czekać 2 tygodnie i płacić znowu za "robociznę"?

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 14 paź 2016, 21:35

Taka różnica to żadna róznica. Ile Ci ubywa oleju?

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 14 paź 2016, 22:12

Jakieś 300-400 ml/1000 km. Nie ubywa ciągle, tylko jednego tygodnia ubytek jest znikomy, a drugiego dużo ubędzie. Na ogół jeżdżę po mieście - do pracy mam 10km (po ok 5km mam na zegarach 90 stopni płynu chłodniczego).

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 15 paź 2016, 01:30

Po przejechaniu trasy też Ci się tak zużywa? 10 km to jest nic olej po takim dystansie nie osiągnie nawet 60 stopni.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 15 paź 2016, 14:24

Osiąga >80*C

Delfor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 28 sty 2015, 19:39
Imię: Arek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Delfor » 16 paź 2016, 14:43

Przy wymianie uszczelniaczy sprawdź luzy w prowadnicach. Jeśli są to wymiana gumek nic nie da. Robiłem to samo u siebie w 1.8t. A jak już głowice będą do zrzucenia to pierścienie też rób odrazu.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 16 paź 2016, 21:38

Pierścienie tłokowe? Widzę, że komplet kosztuje ok 100zł. Niestety nie wiem ile wyniosą prowadnice.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja