Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ANK 4.2 340 KM] Złe korekty 093 po ustawieniu rozrządu na b

Silniki benzynowe
dawidt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 30 cze 2016, 08:45
Lokalizacja: Małopolska

[ANK 4.2 340 KM] Złe korekty 093 po ustawieniu rozrządu na b

Post autor: dawidt » 01 paź 2016, 08:59

Witam!


Po zakupie samochodu ,zaobserwowałem lekkie "bujanie się" silnika na wolnych obrotach , poszperałem troche w sieci na tem diagnostyki problemu. Na pierwszy ogien poszło sprawdzenie korekt w grupie 093. Po diagnostyce w mojej S6 korekcje pokazały (-9) i (-4)

Zdecydowałem podjąć sie wymiany rozrządu , zakupiłem w tym celu niezbędne blokady ( blokada wałków + blokada wału) i przystąpiłem do wymiany rozrządu.

Okazało sie że ktoś przedemną złożył go na przysłowiowy "flamaster" , ustawiłem więc wszystko w ten sposób aby założyc blokady. Wykonałem wszystko według opisów łącznie z poluzowaniem kół na wałkach.

Samochód poskładany i efekt jest taki że po odpaleniu silnika pokazuje mi (-14) i (-1) <hmm>

Po odpaleniu i nagrzaniu sprawdziłem jeszcze raz , i to samo . Pomyślałem tez ze coś skopałem przy montażu więc zrzuciłem obudowy rozrządu ,pokręciłem wałem , pin blokujący na wał weszedł blokada na wałki również lekko wchodzi. Czyli rozrząd złożony poprawnie na 100% według mnie. W czym może tkwić problem ?? Prosze o pomoc bo już nie mam pomysłow.

Samochód ma przelatane rzeczywiste 180 tys i dodam że fazatory też wg mnie w dobrym stanie.Nawet po kilkudniowym postoju nic nie stuka. Wychylały sie prawidłowo 22-23 st.

Z góry dziekuje i Pozdrawiam

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 01 paź 2016, 10:07

Składałeś włącznie z wkładaniem 5 mm "czegoś " pomiedzy ramię napinacza a korpus ?
mierzyłeś ten wymiar po napięciu wszystkiego ? ( wymiar miedzy ramieniem a korpusem napinaca).
Powiem ze u siebie robiłem również na blokadach i wg procedury i wyszło -4 i 1 , a po nagrzaniu -3 i 1 . Zostawiłem tak chociaż blokady wchodziły idealnie. Myślę że blachy na wałkach moga mieć luz , niestety nie sprawdziłem tego u siebie.

[ Dodano: 2016-10-01, 10:07 ]
ps. w V6 przy 2.8 kilka razy rozbierałem swoje stare auto i zawsze wychodziło mi 0.0 więc tutaj byłem zaskoczony trochę.

dawidt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 30 cze 2016, 08:45
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: dawidt » 01 paź 2016, 12:04

Tak wsuwalem imbus 5mm zgodnie z instrukcja..Napinacz z rolka mimosrodkowa napialem na 5nm . Zamierzam zrzucic dekle i zobaczyc czy czasami lancuchy nie sa przestawione. Na co jeszcze zwrocic uwage??

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 01 paź 2016, 12:20

dawidt pisze:Tak wsuwalem imbus 5mm zgodnie z instrukcja..
Cześć

Przepraszam, że się podepnę pod temat ale niedługo czeka mnie również wymiana rozrządu. Czy ktoś mógłby wrzucić/opisać ową instrukcję?

Rozumiem, że zasada wymiany jest taka sama dla V6 i V8? <mysli>

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 01 paź 2016, 14:43

rafio83 pisze:Przepraszam, że się podepnę pod temat ale niedługo czeka mnie również wymiana rozrządu
Jeżeli piszesz o silniku jak w swoim profilu, to niestety ale zasada wymiany w tym silniku to inna szkoła jazdy, zasada jest zupełnie inna w przypadku ASN-a w porównaniu do pozostałych V6, czy V8. Tu trzeba mieć blokady dedykowane do ASN-a i wiedzieć jak to zrobić. Jak będziesz szukał mechanika, to pytaj czy już ASN-a robił i czy ma blokady. Bez tego ani rusz.

dawidt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 30 cze 2016, 08:45
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: dawidt » 01 paź 2016, 17:29

Dekle zrzucone , wałki ssace i wydechowe na znakach , wszystko wyglada OK. Dziś rozebrałem już i poskładałem rozrząd 5 x i ciągle to samo . Nie mam już pomysłów co to może być :|

Dalej korekty na poziomie -13, -1 , ewidentnie cos nie tak z Bankiem 1 tylko co ??

Próbowałem regulować "na oko" wałek na banku 1 , przestawiłem go względem blokady i uzyskałem -8,-1 .. Można by go dalej przestawiać zeby uzyskac 0 ale czuje ze nei tędy droga i tłoki moga sie spotkac z zaworami w koncu.

Forumowicze poradzicie cos ????

leon0376
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
Imię: Piotr
Rocznik: 2003
Moje auto: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Saint germain sur Morin

Post autor: leon0376 » 02 paź 2016, 22:45

Był kiedyś przypadek że gość kupił auto w którym jakiś kowal zamontował nastawniki o jednakowych numerach i jeden wychylal się w drugą stronę.I o dziwo silnik chodził z tym że trochę nierówno pracował.Moze sprawdź czy masz nastawniki o odpowiednich numerach.

Gość.

Post autor: Gość. » 02 paź 2016, 23:02

-13 może wskazywac że jest nie ten nastawnik załozony ale t jedna z hipotez.

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 03 paź 2016, 22:33

No a co z blachami nic nie piszesz . Sprawdzałeś je?

dawidt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 30 cze 2016, 08:45
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: dawidt » 03 paź 2016, 23:17

Panowie gdzie szukac nr tego napinacza??Bawół1 Jakimi blachami ??

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 paź 2016, 23:50

na obudowie powinien być widoczny

dawidt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 30 cze 2016, 08:45
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: dawidt » 04 paź 2016, 17:21

Numery nastawnika zgadzaja sie z tym jaki ma byc.

Awatar użytkownika
Kocureq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 13 lip 2013, 10:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq » 04 paź 2016, 18:58

Może łańcuch wyciągnięty? Czujnik masz na wałku ssącym, który jest podpięty przez łańcuch do wydechowego - który to dopiero jest napędzany paskiem rozrządu.

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 04 paź 2016, 19:43

Policz ile jest ogniw na łańcuchu od znaku do znaku-powinno być 13

Tak mój błąd 15 i 16
Ostatnio zmieniony 04 paź 2016, 21:43 przez kryhawrc, łącznie zmieniany 1 raz.

dawidt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 30 cze 2016, 08:45
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: dawidt » 04 paź 2016, 20:11

Napewno 13 ? Bo gdzies czytalem ze 15.5 albo 16

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja