Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 wrz 2016, 21:42

Uszczelka 09L 321 371 montowana była w skrzyniach: GZW, HFM, HAV, GUT, HLL, HLK, HKG, HKH, HKJ, HKK, HXM, JER, HWD, HWE.

Natomiast uszczelka 09L 321 371 A montowana była w skrzyniach: HYR, HYP, HXN, HST, HYN, HYQ, HYS, JMN, JMK, JML, JMM, KGW, JKK, KGX, KGY, KGZ.

Według wlepki masz skrzynię o oznaczeniu HKG. Także podałem dobrze, a problem leży w skrzyni, która nie jest od tego auta. Tak jak pisałem wcześniej żadna adaptacja nie jest potrzebna. Skrzynia sama się nauczy, ale będzie trwało to trochę dłużej. Jeśli skasuje się adaptację, to oczywiście skrzynia będzie pracowała jak nowa, ale z czasem wróci do stanu jaki masz teraz i wyjdzie na to samo. Adaptacja jest poprawą na chwilę i nie naprawi ona skrzyni, bo niby jak <mysli> . Przez pewien czas może lepiej sterować skrzynią, ale jej zużycie jest nieodwracalne. Nowsze oprogramowanie owszem może pomóc, ale wtedy ingerujemy w sterowanie skrzyni. Jeśli ktoś wykasuje adaptację i robi rocznie ok. 10 kkm, to nawet nie zauważy po roku, że skrzynia zachowuje się tak jak wcześniej.

Cieszę się, że pomogłem. Ilość potrzebnego oleju też się zgadzała?
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2016, 21:54 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

jabczano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 mar 2014, 08:30
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: jabczano » 29 wrz 2016, 21:46

mat1324 pisze:Uszczelka 09L 321 371 montowana była w skrzyniach: GZW, HFM, HAV, GUT, HLL, HLK, HKG, HKH, HKJ, HKK, HXM, JER, HWD, HWE.

Natomiast uszczelka 09L 321 371 A montowana była w skrzyniach: HYR, HYP, HXN, HST, HYN, HYQ, HYS, JMN, JMK, JML, JMM, KGW, JKK, KGX, KGY, KGZ.

Według wlepki masz skrzynię o oznaczeniu HKG. Także podałem dobrze, a problem leży w skrzyni, która nie jest od tego auta.

Dokładnie mam skrzynkę hkg!!! Dokładne namiary to zf 6hp19 hkg. 4023516 1071 040031. - to zczytane ze skrzyni..... więc może w hkg były inne ?!!?&#128521; Ale kurrrr..... zagadka &#128522;

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 wrz 2016, 21:59

Podałem Ci numery z najnowszej ETKI. Ważne, aby miska się nie pociła, a na wiosnę zrobisz jak być powinno.

jabczano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 mar 2014, 08:30
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: jabczano » 29 wrz 2016, 22:01

mat1324 pisze:Podałem Ci numery z najnowszej ETKI. Ważne, aby miska się nie pociła, a na wiosnę zrobisz jak być powinno.
Ta dokładnie &#128522; jak będzie szczelnie to nie ruszam do.wiosny &#128522; uszczelkę już mam olej też więc czekamy i obserwacja czy nie kapie &#128521;

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 wrz 2016, 23:21

Kapać nie będzie, ale może się lekko pocić.

jabczano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 mar 2014, 08:30
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: jabczano » 30 wrz 2016, 10:17

mat1324 pisze:Kapać nie będzie, ale może się lekko pocić.
jutro rano jadę na kanał - zobaczymy co tam słychać ;)

ps. kolego "bont" włącz prywatne wiadomości bo nie mogę Ci odpisać ;)

Awatar użytkownika
piatek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 13 sty 2009, 10:15
Imię: Piotrek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gryfice

Post autor: piatek » 30 wrz 2016, 11:09

Panowie, jak to jest z tym olejem, mam tiptronic najechane na blacie 304000km. Dzwoniłem do ASO w Szczecinie podałem wszystkie dane (vin, przebieg) i Pan stanowczo mi odradził wymiany oleju jak wszystko dobrze chodzi (niema szarpnięć biegi przełącza prawidłowo).
Co robić, posłuchać gościa czy wymieniać (oczywiście statycznie)??

Lewdorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 27 sie 2016, 21:58
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: Lewdorek » 30 wrz 2016, 17:00

Masz o tym 55 strony , trochę chęci i znajdziesz odpowiedź

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 wrz 2016, 20:28

Jeśli auto przejechało ponad 250 kkm bez wymiany oleju w skrzyni, to lepiej poczekać aż skrzynia sama padnie, ponieważ wymiana przyspieszy tylko remont. Przy około 200-250 kkm pada konwerter w skrzyni i tak trzeba zrobić remont. Bywa, że wytrzyma dłużej, ale wszystko zależy w jaki sposób auto przejechało ten dystans (miasto vs. autostrada). Niektórzy myślą, że konwerter mają jeszcze sprawny, ale jeśli pojawiają się delikatne drgania, mrowienia, falowania obrotami i skrzynia potrafi lekko kopnąć przy zmianie biegów, to niestety, ale są to początki końca konwertera. Wiele osób przesiada się z aut klasy niższej niż Audi i nie wie jak powinien taki samochód jechać i są pewni, że tak być powinno. Sam jestem jeszcze młody, ale jeździłem wieloma autami z różnymi silnikami mającymi po kilkadziesiąt, a nawet kilkaset KM. Po drugie wiele wymagam od auta <lol>.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 01 paź 2016, 01:38

To jeszcze zależy od modelu skrzyni. Jeżeli ktoś odradza wymianę oleju w automacie to takiemu mechanikowi lepiej podziękować. to nie jest skrzynia manualna gdzie olej tylko smaruje tryby. W automacie olej jest czynnikiem roboczym i nie tylko smaruje. Skrzynia może mieć i 300kkm i chodzić ładnie albo 30kkm i padać. Olej jest czynnikiem roboczym i lepiej wymieniać co jakiś czas. Mój 5HP19 ma już nalatane 312kkm. Falowania brak, biegi zmienia prawie tak samo płynnie jak u brata w A8L 6HP. Owszem - 5HP potrafi czasem szarpnąć przy redukcji, przeciągać biegi ale to jest urok tej skrzyni. Poza tym są na forum opisane kodowania skrzyni. Radzę poczytać o zasadzie działania skrzyń automatycznych a potem bez dyskusji wymieniać olej. Przypominam że od 4HP ponoć są liczone na ok 160kkm a potem remont.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 paź 2016, 08:38

Nigdzie nie napisałem, żeby nie wymieniać w ogóle oleju w skrzyni. Ale jeśli skrzynia przejechała spory dystans bez wymiany, to nowy olej przyspieszy tylko remont. Olej wymienia się co ok. 60 kkm.

Awatar użytkownika
piatek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 13 sty 2009, 10:15
Imię: Piotrek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gryfice

Post autor: piatek » 01 paź 2016, 17:13

mat1324, dokładnie to mi mowił gość w serwisie, że tylko przyśpiesze remont skrzyni, więc narazie się z tym wstrzymam, oby nie do remontu :).

jabczano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 mar 2014, 08:30
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: jabczano » 07 paź 2016, 13:46

witam ponownie, nie chcę zakładać nowego tematu, i żadnych info nie znalazłem,
olej w skrzyni zmieniony więc chciałbym jeszcze wymienić w ?? no właśnie w czym?

- tylny most ? - z tego co wyczytałem to lać 75w90 - a ile go wchodzi ?
- mechanizm różnicowy, torsen i co tam jeszcze jest i w czym powinienem olej wymienić ?

mechanik coś wspominał, że "coś" tam chodzi na oleju ze skrzyni...

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 paź 2016, 23:27

Olej w skrzyni jest tylko dla skrzyni. Olej można wymienić w przednim mechanizmie różnicowym, torsenie i tylnym moście.

jabczano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 mar 2014, 08:30
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: jabczano » 08 paź 2016, 01:34

mat1324 pisze:Olej w skrzyni jest tylko dla skrzyni. Olej można wymienić w przednim mechanizmie różnicowym, torsenie i tylnym moście.
mat, wszędzie idzie ten 75w90? Wiesz jakie ilości tego wchodzą do poszczególnych elementów?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja