Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Swap silnika FSI na 3.0 lub 2.4

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
adis1992

[A6 C6] Swap silnika FSI na 3.0 lub 2.4

Post autor: adis1992 » 31 lip 2016, 10:47

Witam, mimo przeszukania forum nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Chciałbym kupić Audi A6 C6 z rocznika 2005-2008, które często występują z silnikami 2.8 FSI lub 3.2 FSI (niestety wadliwymi), dlatego też interesuje mnie swap silnika na 3.0 benzyna z A6 C5 lub na 2.4 z A6 C6. Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć, która wersja A6 C6 z silnikiem FSI najlepiej nadaje się na swap na zwykły 3.0 z A6 C5 lub 2.4 z A6 C6? Mam np na oku A6 C6 z silnikiem 2.8 FSI, automat z napędem niestety na przednią oś, jak wygląda możliwość swapu w tym przypadku? Jest to w ogóle opłacalne?

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 31 lip 2016, 11:28

Powiedz, po co robić swapa na 2.4 Pb z C6 jak można kupić gotowe auto bez druciarstwa?

adis1992

Post autor: adis1992 » 31 lip 2016, 12:35

Bardziej interesuje mnie swap na 3.0 PB z C5, bo niestety w C6 występuje bardzo rzadko. Pytam jakie są możliwości i jak to wygląda ponieważ 3.2 FSI lub 2.8 FSI często można kupić z uszkodzonym silnikiem w bardzo bogatym wyposażeniu, za przyzwoite pieniądze.

tomek83f
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 03 kwie 2009, 15:35
Imię: Tomek Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Post autor: tomek83f » 27 wrz 2016, 20:58

3.0 z C5 niestety tez nie jest bez wad a 2,4 z c6 nie jest tak niezawodny jak 2,4 z c5 , poczytaj to sam dojdziesz do wniosku że bez sensu takie połączenie,jeśli bardzo będziesz się upierać na swapa to myślałbym na twoim miejscu o 4,2 ,spalanie nie jest dużo większe niż 3.0 a mocy dużo więcej,niestety 4,2 już upchnąć pod maską możesz mieć problem. Policz koszty jakie wiążą się z taką operacją bo moim zdaniem jeśli sam sobie tego nie zrobisz to jest zupełnie nie opłacalne,koszt zdrowego silnika i osprzętu to już ładnych kilka klocków + robocizna to lekko może się uzbierać od 10 do 15 tys,wiec chyba lepiej dołożyć i kupić audi z takim silnikiem z jakim chcesz docelowo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja