Etronic (kolega Daniel znany od lat z AKP, od jakiegoś czasu mieszka w Londynie i "obsługuje" ekipę chłopaków z AKP, którzy wylądowali na wyspie). Akurat ten przykład dotyczy innego klubowego A6 1.9 TDI AWX. W AKP UK Division (alternatywne forum AKP dla ekipy w UK) jest kilka 1.9 TDI robionych przez niego i ileś tam w PL. Ja niestety, ale u siebie nie mogę zrobić nic (skrzynia biegów :oops: ).
Tutaj wklejam linka do Naszego forum, a dokładnie do tematu, gdzie jest mowa akurat o tym aucie i wykres z przed oraz po modyfikacji oraz krótkie wyjaśnienie. Kolega jest akurat na etapie wymiany dwumasu i sprzęgła. Mody będą wtedy zrobione od nowa. Co do osiągów - zwróciłem uwagę, że jest tam słabe przyspieszenie. Wyjaśnienie Etronica było takie, że ze względu na sprzęgło jazd odbywała się w sposób - jedynka a potem trójka. http://www.akp-uk.com/index.php?topic=222.15
Czesc,
Jezeli sa tacy co chca placic za chipa 2kola to pewnie znajda sie tacy, ktorzy tyle za to wezna:)
chip 2,5v6tdi AFB/AKN/AKE jest prostrzy w wykonaniu niz chip do 1Zeta.Mowie to z reka na sercu bo winols (podstawowy soft do obrobki map) nie odnajduje np potrzebnych map w MSA/1Z (trzeba poszukac je recznie) a odnajduje wzorcowo wszystkie potrzebne do zmodyfikowania mapy w EDC15 (w wydaniu z 2,5V6TDI)
Poniewaz pompa VP44 jest z wlasnym sterownikiem (ktorego sie nie modyfikuje) odpada wiec koniecznosc (i mozliwosc) modyfikacji mapy pompy-napiecia a z tego co wiedzialem w softach np dla starych 1.9TDI to zmiany sa robione czesto "na pale" - jednym slowem jest mniejsze pole manewru by cos tuner sp...l
(przyklad "zmian na pale")
Pierwszego chipa zrobil mi obsmarowywany na prawo i lewo autoseba a drugiego chipa (po prostu mocniejszego) zrobilem sobie samemu bo to nic nadzwyczaj trudnego
To czy wymienia sie epromy czy wgrywa sie soft "po kablu" wynika z "generacji" sterownika
Nie ma czegos takiego jak bezpieczny cziptuning - kazdy palowany samochod moze sie zrabac i na serii a palowanie auta zaczipowanego podnosi po prostu prawdpopodobienstwo zgonu (np zgon turbiny)
Jednyna prakrycznie pewna konsekwencja chipa jest gratisowy power + zwiekszone dymienie przy pelnym bucie (co najwyzej niewidoczne golym okiem) - dlaczego? to proste: zwiekszenie cisnienia ladowania zwiekszy przeplyw powietrza proporcjonalnie mniej niz koksu do tego sie doklada. Dodatkowo pompa i wtryski byly projektowane dla okreslonej wydajnosci a tunerzy zmiejszaja "restrykcyjnosc" mapy ogranicznika dymienia. Oczywiscie mozna zrobic chipa +10koni ale raczej apetyt jest na wiecej
Poza jakimis wyjatkowymi kaszanami mozna przyjac, ze czip nie ingeruje w zaden sposow w sterowanie silnikiem podczas normalnej jazdy bez butowania wiec mozna przyjac ze chip nie ma wplywu ani na trwalosc (w normalnej eksploatacji) jak i zuzycie paliwa
Nie wyobrazam sobie eksploatacji auta po chipie bez okresowej diagnostyki (np by sprawdzic czy nie pojawiaja sie overbosty) wiec ten punkt (patrz watek Meszruma) trzeba przebrnac
Takie uchylenie rabka tajemnicy (milej lektury): http://www.chiptuners.org/forums/viewtopic.php?t=132 (na przykladzie ogranicznika momentu, EN) http://fatty-fuels.ubitco.de/TDI-Proble ... obleme.htm (ogolnie o silniku i chipowaniu, DE)