Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] kąt wtrysku AKE 180KM

Silniki wysokoprężne
michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 29 gru 2012, 00:03

siłą własnych rąk :). Wolałem nie próbować używać klucza, gdyż znając moje szczęście znowu bym PKP wracał do Wawy :P.

próbowałem wg instrukcji Piotrka :
a6-c5-25-afbblad-550-regkata-wyprzwtrys ... t=blad+550

Ale i tak miałem z odkręceniem 3 śrub...

adrian055

Post autor: adrian055 » 29 gru 2012, 00:11

ręcznie się nie da trzeba czegoś użyć:) jak byś postanowił coś działać to uważaj jak będziesz przestawiał pompe jest czuła wystarczą delikatne przesunięcia:) 3 śruby są na imbusy

Maciek B*
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 2012, 18:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maciek B* » 29 gru 2012, 16:34

Powiem tak najlepiej jest zaznaczyć starą pozycję koła potem poluzować 3 śruby imbusowe nr klucza to 6 dobrze by było mieć dwa takie klucze jeden zakładam na koło pasowe od pompy i przekręcam do przodu lub do tyłu w zależności czy ma być przyspieszony czy opuźniony jak już przesunie się koło na wałku rozrządu to drugim imbusem dokręcam potem wiadomo trzeba sprawdzić na vagu

adrian055

Post autor: adrian055 » 29 gru 2012, 17:30

każdy ma swoja metode ale koniec jest jednakowy u wszystkich:)

Awatar użytkownika
nick-t
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 cze 2016, 11:54
Imię: Nick-t
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: nick-t » 17 wrz 2016, 21:38

Witam wszystkich i przechodzę do rzeczy. :>
Otóż, gdy silnik jest zimny potrzeba około 5s do uruchomienia, spaliny są wtedy białe. Kąt wtrysku to 3.0 BTDC (erly) jednak po ustawieniu koła pasowego regulacji kąta wtrysku w prawe skrajne położenie, udaje się uzyskać 0.0 BTDC (erly) obracając kołem pasowym w lewo uzyskuje tylko wartość dodatnią. Czy jest możliwość że pasek zębaty zmienił położenie lub po wymianie ukł. rozrządu przez poprzedniego właściciela koła pasowe zostały źle zgrane. Chcę przestawić kolo pasowe tylko zastanawiam się czy poluzowanie napinacza wystarczy? <mysli>

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 19 wrz 2016, 14:13

nick-t pisze:po ustawieniu koła pasowego regulacji kąta wtrysku w prawe skrajne położenie, udaje się uzyskać 0.0 BTDC (erly) obracając kołem pasowym w lewo uzyskuje tylko wartość dodatnią
Odwrotnie :) .
nick-t pisze: Chcę przestawić kolo pasowe tylko zastanawiam się czy poluzowanie napinacza wystarczy?
Przerabiałem to ostatnio. Niestety po poluzowaniu napinacza się nie udało.

Luzujesz napinacz,
jedna osoba trzyma pasek na pompie żeby nie przeskoczył,
wykręcasz 3 imbusy koła,
zsuwasz koło napędowe trzymając pasek,
obracasz koło względem paska w prawo o ząbek (marker dla bezpieczeństwa wskazany),
montujesz koło,
napinasz pasek,
regulujesz kąt aby na wolnych obrotach (silnik bezwarunkowo rozgrzany) był ciut wcześniejszy niż chce ecu w 004stat (kąt który Ty ustawisz podejrzysz w 004bs na LATE),
przykładowo ECU w 004stat chce 2*ATDC, ustawiasz 1,5ATDC.

Jeździsz. pzdr.

Awatar użytkownika
nick-t
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 cze 2016, 11:54
Imię: Nick-t
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: nick-t » 19 wrz 2016, 19:41

Witam, wczoraj wykonałem czynność i w zasadzie mniej więcej tak jak opisał to piotras72 któremu dziękuje za odpowiedź <okok> . Na dzień dzisiejszy z powodu braku czasu, pozostawię wartość kąta wtrysku którą udało mi się uzyskać czyli 0.8 BTDC ;) .
ps. pisząc prawa, lewa strona miałem na myśli stronę pojazdu, chyba że i tak jest błędnie... <mysli>

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 20 wrz 2016, 11:27

nick-t pisze: ps. pisząc prawa, lewa strona miałem na myśli stronę pojazdu, chyba że i tak jest błędnie... <mysli>
Odwrotnie :) .

Lewa strona- strona kierowcy,
prawa- pasażera. pzdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja