[ BLB 2.0 140 KM] NISKI STAN OLEJU
[ BLB 2.0 140 KM] NISKI STAN OLEJU
Witam Panowie, mam problem. Może mieliście to samo. Otóż jakiś czas temu wyskoczyła mi kontrolka, że mam niski stan oleju. Już zdziwiłem się na początku ponieważ olej był jakiś czas temu wymieniany. Nie była to duża różnica czasowa. Dzisiaj jadę i znowu pokazuje, że mam niski stan dolałem z 200ml, stan się zgadzał, ale po przejechaniu z 20 km znowu pokazuje, że niski stan oleju. Nie miałem okazji jeszcze zaglądać pod auto czy coś wycieka, ale może spotkaliście się z tym przypadkiem i coś radzicie? Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
- Imię: Artur
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sląskie
Taka sytuację miałeś podczas pokonywania długiej trasy czy podczas krótkiej przejażdżki?
Miałem podobnie jak wracałem znad morza. Zapaliłą mi się kontrolka oleju - niski stan. Zjechałem , odczekałem chwilę i stan oleju był OK ale profilaktycznie dolałem trochę oleju - ok. 100 ml. Po przejechaniu 50 km znowu wyskoczył komunikat, powiem szczerze wystraszyłem się ponieważ nigdy w żadnym aucie nie miałem takiej sytuacji. Zatrzymałem się na stacji, odczekałem z 15 minut jak olej opadnie - stan poziomu oleju OK (3/4 bagnetu) ale dolałem prawie na max stan i wtedy się uspokoiło. Być może jak cały czas się zapiernicza z wysoką prędkością to czujnik w jakiś tam sposób nie widzi odpowiedniego stanu ponieważ olej cały czas krązy i jest zasysany z miski. Tego nie wiem. Z tego co pisali na forum to były problemy z czujnikami poziomu oleju i nasze silniki lubią mieć poziom oleju w górnej granicy. Ja od wymiany oleju ok. 8 tysięy km poza tym przypadkiem nic nie dolewałem, a stan oleju po wymianie miałem minimalnie powyżej w połowie zakresu bagneta. Od tego przypadku przejechałem już może z 3 tysiaki i poziom oleju jest prawie taki sam
pzdr
Miałem podobnie jak wracałem znad morza. Zapaliłą mi się kontrolka oleju - niski stan. Zjechałem , odczekałem chwilę i stan oleju był OK ale profilaktycznie dolałem trochę oleju - ok. 100 ml. Po przejechaniu 50 km znowu wyskoczył komunikat, powiem szczerze wystraszyłem się ponieważ nigdy w żadnym aucie nie miałem takiej sytuacji. Zatrzymałem się na stacji, odczekałem z 15 minut jak olej opadnie - stan poziomu oleju OK (3/4 bagnetu) ale dolałem prawie na max stan i wtedy się uspokoiło. Być może jak cały czas się zapiernicza z wysoką prędkością to czujnik w jakiś tam sposób nie widzi odpowiedniego stanu ponieważ olej cały czas krązy i jest zasysany z miski. Tego nie wiem. Z tego co pisali na forum to były problemy z czujnikami poziomu oleju i nasze silniki lubią mieć poziom oleju w górnej granicy. Ja od wymiany oleju ok. 8 tysięy km poza tym przypadkiem nic nie dolewałem, a stan oleju po wymianie miałem minimalnie powyżej w połowie zakresu bagneta. Od tego przypadku przejechałem już może z 3 tysiaki i poziom oleju jest prawie taki sam
pzdr
pozdro
Podczas krótkiej przejażdżki. Dzisiaj otworzyłem maskę, popatrzyłem dokładniej i widać jakieś przewody zapocone olejem...
Jutro jadę do znajomego na warsztat i się okaże :O
Wczoraj jadąc do Wrocławia, a mam 30km nie całe wyświetliło mi kontrolkę więc dolałem z 200 ml. Podczas powrotu do domu zaś wyświetliło. Przez noc auto stało, dzisiaj sprawdzam olej i zaś mało jest nie ma miedzy min, a max. Oby nie było nic na tyle poważnego

Wczoraj jadąc do Wrocławia, a mam 30km nie całe wyświetliło mi kontrolkę więc dolałem z 200 ml. Podczas powrotu do domu zaś wyświetliło. Przez noc auto stało, dzisiaj sprawdzam olej i zaś mało jest nie ma miedzy min, a max. Oby nie było nic na tyle poważnego
