[ALF 2.4 165 KM] szarpanie na gazie i benzynie na rozgrzanym
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 01 wrz 2016, 21:23
- Lokalizacja: Opoczno
[ALF 2.4 165 KM] szarpanie na gazie i benzynie na rozgrzanym
Witam mam audi a6 c5 2.4 164 KM. 1997 r.Kod silnika ALF. Posiadam ją gdzieś od dwóch lat, gaz zakładałem zaraz po zakupie I nic się nie działo do tej pory. Powiem tak wszystko nabierzaco było wykonywane. Rozrząd,oleje,płyny,filtry. Tylko na początku wymieniłem cewki bo nie miała mocy.od jakis 5 miesięcy autko zaczęło przerywać więc postanowiłem zmienić świece i przewody. Wymieniłem na te same co były wcześniej ale nie pomogło. Samochód nie przerywa na zimnym silniku, przerywa tylko na ciepłym. Wymieniłem jeszcze ezektor i Elektozawor odpowietrzania zbiornika paliwa bo mi ssalo w zbiorniku i jak odkrecalem korek od baku to szarpalo obrotami, i gdy samochod postal sporo i nagrzal sie musialem troche trzymac na zaplonie aby sam odpalil.Panowie nie daje sobie już rady. Jeżdżę po mechanikach,gazownikach i nic nie wiedza. Pomóżcie😔nie mam juz pomyslu. Mogę jeszcze dodać ze po podlaczeniu pod kompa wyskakuje błąd sondy lambda. Czy to może być przyczyną ?
- kovalnet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 27 gru 2012, 21:58
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: MARCINOWICE
Witaj kolego. Wydaje mi się, że może to być winą sondy. Zwłaszcza, że problemy powstają jak jest rozgrzany. Jaki konkretnie masz błąd?
Możliwe też, że miałeś źle gazownie wyregulowaną i rozjechały ci się mapy. Czy po kasowaniu błędów coś się zmienia. Po kasowaniu błędów kasowane są też korekty długoterminowe i przez chwilę powinno być lepiej.
Możliwe też, że miałeś źle gazownie wyregulowaną i rozjechały ci się mapy. Czy po kasowaniu błędów coś się zmienia. Po kasowaniu błędów kasowane są też korekty długoterminowe i przez chwilę powinno być lepiej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 01 wrz 2016, 21:23
- Lokalizacja: Opoczno
- kovalnet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 27 gru 2012, 21:58
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: MARCINOWICE
No to wygląda, że sonda. Przychodzi mi jeszcze jeden dziwny pomysł do głowy. Może zamień miejscami sondy. Tzn. na blokach. Wiem, że to robota paskudna. Zwłaszcza jak zapieczone to mogą się urwać. Ale jakby ci wyszło to zobacz czy błąd "pójdzie" za sondą. Jak tak to wiesz że do wymiany, bez wstępnych, zbędnych inwestycji. 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 01 wrz 2016, 21:23
- Lokalizacja: Opoczno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 01 wrz 2016, 21:23
- Lokalizacja: Opoczno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
- Lokalizacja: stargard szcz
kolego, skasuj błędy, zakręć gaz i jazda na pb, i wtedy będziesz wiedział czy coś z silnikiem czy z gazem, gazoli nie słuchaj że to nie wina gazu, bo im sie nie chce robić, skasuj korekty pojeździj troszkę wystarczy ok 20 km i sprawdź kompem co ci wyskakuje jak będzie ok, to wina gazu jak nie, no to wiadomo. A i sprawdź czy ci lewego powietrza nie zasysa. pozdrawiam
[ Dodano: 2016-09-19, 08:54 ]
a i sondy żeby zamienić stronami nie trzeba ich wykręcać wystarczy wtyczki pozamieniać

[ Dodano: 2016-09-19, 08:54 ]
a i sondy żeby zamienić stronami nie trzeba ich wykręcać wystarczy wtyczki pozamieniać
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:21
- Imię: Marek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Krosno
Też walczyłem z szarpaniem.Odczuwalne było bardziej na LPG,występowało podczas delikatnego ruszania lub przy spokojnej jeździe 1500 obr/min i dodaniu gazy szarpało, natomiast powyżej 2500 szło jak rakieta.
Po przeczytaniu >>TEGO<< tematu przerobiłem układ zapłonowy i szarpanie zniknęło jak ręką odją w 100%.
Zrób test przy całkowitej ciemności spryskaj wodą z atomizera ukłd WIN odpal silnik i obserwuj cewkę i przewody. U mnie na jednej cewce skakały drobne iskierki a na 2 kablach przebijało do masy. Dokładnie się przyglądaj bo błyski są bardzo minimalne.
Po przeczytaniu >>TEGO<< tematu przerobiłem układ zapłonowy i szarpanie zniknęło jak ręką odją w 100%.
Zrób test przy całkowitej ciemności spryskaj wodą z atomizera ukłd WIN odpal silnik i obserwuj cewkę i przewody. U mnie na jednej cewce skakały drobne iskierki a na 2 kablach przebijało do masy. Dokładnie się przyglądaj bo błyski są bardzo minimalne.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 01 wrz 2016, 21:23
- Lokalizacja: Opoczno
Przewody wymieniłem ostatnio więc są ok. A co do cewek w nocy sprawdzałem kiedyś i u spodu widziałem na każdej jednej jakieś jakieś przebicie Ale wydaje mi się ze tak powinno być. A jeszcze co do kasowania błędów były już kasowane i jazda próbna na bp Ale od razu szarpalo. A co do sond trzeba je wykręcić i zamieniać stronami ponieważ kable są krótkie i nie sięgają.cewki wydają mi się sprawne bo samochód nie traci na mocy. Jak mi jedna kiedyś walnela to nie było mocy. A przepustnica była adaptowana i jest czysciutka jakby dopiero co wyszła ze sklepu.
[ Dodano: 2016-09-22, 19:22 ]
Witam chciałem dodać do tematu ze przy jeździe autem jak zacznie szarpać i dodam gazu gdzieś do 5,6 tyś. To szarpanie zanika na jakiś czas.
[ Dodano: 2016-09-30, 23:29 ]
Dalej szukam pomocy
[ Dodano: 2016-09-22, 19:22 ]
Witam chciałem dodać do tematu ze przy jeździe autem jak zacznie szarpać i dodam gazu gdzieś do 5,6 tyś. To szarpanie zanika na jakiś czas.
[ Dodano: 2016-09-30, 23:29 ]
Dalej szukam pomocy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
- Lokalizacja: stargard szcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 01 wrz 2016, 21:23
- Lokalizacja: Opoczno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 01 wrz 2016, 21:23
- Lokalizacja: Opoczno