Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ S6 C5 ] Wspomaganie samo skręca w lewo.

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
StachuStach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 07 wrz 2016, 18:41
Lokalizacja: Konin

[ S6 C5 ] Wspomaganie samo skręca w lewo.

Post autor: StachuStach » 07 wrz 2016, 22:59

Problem ze wspomaganiem kierownicy (układ z servotronic)

Jestem nowym użytkownikiem tego forum, więc na początek witam wszystkich!
Jestem również szczęśliwym posiadaczem AUDI S6 C5 4.2 V8 340KM AUTOMAT 2000r.

Od dłuższego czasu borykam się z problemem dotyczącym wspomagania kierownicy, a raczej problemami. Jakiś czas temu zrobiłem regenerację pompy, oraz maglownicy. Niestety nie załatwiło to sprawy, nie jestem pewny czy jest to wina źle wykonanej regeneracji czy po prostu problem leży w czymś innym. Ale do rzeczy, oto objawy:
- na zimnym silniku (tzn. rano) po odpaleniu, wystarczy dotknąć lekko kierownice w lewo, a ona sama skręca się do końca i dociska, zrobi tak 2 razy.
- wspomaganie chodzi lżej w lewo niż w prawo, ale to tylko na początku, bo po rozgrzaniu ciężko kręci w obie strony, trzeba dodawać gazu żeby w ogóle była możliwość skręcenia kół w miejscu.
- dziwne syczenie dochodzące gdzieś za kierownicy (siedząc na miejscu kierowcy), syczenie ustaje gdy tylko dotkniemy kierownicy (nie ważne czy w lewo czy w prawo) wystarczy dawać jej delikatny opór ręka, kiedy puszczam znowu syczy.
Przed regeneracją o której pisałem (tzn. Pompa i magiel). Było podobnie z tym że zamiast „samo skrętu z rana” była duża różnica w skręcaniu w różne strony, w lewo zazwyczaj lekko (czasem aż za lekko), a w prawo bardzo ciężko. Z tego względu że pompa daje tylko ciśnienie, a za kierunek jest odpowiedzialna przekładnia, zdecydowałem się na regeneracje obu podzespołów.
Czy ktoś się orientuje jakie numery powinny mieć oryginalne pompa do S6 C5 i maglownica? Ponieważ z tego co wiem to maglownice zregenerowali i odesłali moja, ale co do pompy to chyba dali mi jakąś inna niby pasującą.
Czy pasują inne pompy, tzn. np. od A8 D2 4.2? jeżeli tak, to jaki ma numer? I to samo pytanie dotyczące maglownicy?
Bardzo proszę wszystkich, którzy mają pojęcie w tym temacie o pomoc!!! Jestem właśnie w trakcie wymiany chłodnicy oraz rozrządu i chciałbym zrobić w końcu wszystko kompleksowo, żeby jazda moim autkiem znowu dawała mi tyle przyjemności co na początku.
A i jeszcze czy możliwe jest żeby problem leżał w wężach hydraulicznych łączących pompę z maglownicą? Bądź w jakimś np. czujniku od servotronica? (i gdzie takowy znaleźć?)
Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.
Stachu

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 09 wrz 2016, 19:21

Dziwny problem, ale wygląda to jakby jakieś były pozapychane przewody (może opiłkami z magla??) ciężko kreci i pompa wytwarza ciśnienie a jak skręcisz kołami to wtedy jakby pcha dalej, ja bym na pewno spojrzał na węże to na sam początek ( tym bardziej że syczy ), druga sprawa można regenerować i regenerować magiel zwłaszcza w C5 zależy jak dobrze wykonana usługa, co do pompy to się nie wypowiem bo nie wiem czy podchodzi z innych, ale skoro wytwarza takie samo ciśnienie otwory montażowe takie same to pewnie pasuje z jakiejś a8 4.2 ale skoro coś nie tsk i masz podejrzenia że jest inna niż twoja to spisz numery a OEM sprawdź tutaj www.etka.cc i dalej pytaj, ale na sam początek jaki masz zalany płyn bo to bardzo ważne ponoć tylko ori ale z kolei już niby nie dostępny i wszyscy leją zielonego febi, co do servotronica to jest to taki zaworek który pod wpływem ciśnienia reguluje moc wspomagania, nie wiem jak jest w C5 ale w poprzednim aucie też miałem i można było go wykręcić i przeczyścić
Ale wracając ja bym na twoim miejscu zrobił tak:
1. Sprawdził płyn jaki kolor czy nie jest spieniony na ciepłym i jaki kolor jak czerwony odrazu do wymiany ( i tak lepiej na zielony jak nie masz pewności co wlali )
2. węże - wszystkie złączki czy dokręcone a jakbyś rozbierał to koniecznie drożność
3. dokładnie zbadał pompę
4. na końcu maglownica jak wszystko nie pomoże to spitolona regeneracja ( może bo pisałeś że przed było podobnie także to już jak wszystko wyczerpiesz )

kompas9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 13 mar 2013, 16:52
Lokalizacja: łódź

Post autor: kompas9 » 15 wrz 2016, 12:08

Czy przy regeneracji maglownicy była tulejowana obudowa rozdzielacza? wygląd na uszkodzony rozdzielacz w maglownicy a prz tulejowaniu obudowy można krzywo ją wcisnąć i sie tak dzieje, temat przerabiałem w grudniu. Proponuje jechać prosto do firmy w której robiłeś regenerację

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 15 wrz 2016, 23:01

Jeszcze do głowy przychodzi mi dławik ale to niech ktoś się wypowie co siedzi w temacie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga