Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

check engine i nierówna praca silnika Prosze o pomoc !!!

Silniki benzynowe
Mario1418
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 20 mar 2016, 14:42
Imię: Mario
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bar

Post autor: Mario1418 » 22 paź 2016, 07:39

predki pisze:ja bym wymienił swiece najpierw pozniej wyjda cewki napewno ale zobaczysz

zastanawiam się nad świecami trzeba liczyć średnio 50zl/szt
u minie są teraz Boscha FR6KI332S, i tak się zastanawiam nad NGK albo jakimiś innymi czy możne założyć jakieś zwykłe ? :|

[ Dodano: 2016-09-16, 14:58 ]
Wymieniłem na nowe swiece zapłonowe NGK noo i jednak to samo zamieniałem nawet jeszcze raz miejscami cewki i bez zmian, czasami sporadycznie jest tez wypadanie zaplonu na 1i4 cylindrze <zalamka>
Friday,16,September,2016,13:59:17:05031
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 7 x86
VCDS Version: 15.7.1.0
Data version: 20150904
www.Ross-Tech.com

Address 01: Engine Labels: 06E-910-552-BDW.clb
Control Module Part Number: 4F0 910 552 T HW: 4F0 907 552 F
Component and/or Version: 2.4l V6 MPI 0010
Software Coding: 010D000302070120
Work Shop Code: WSC 02325 785 00200
VCID: 346084FF5728C89E89-8060
5 Faults Found:

000771 - Cylinder 3
P0303 - 009 - Misfire Detected - Intermittent
Freeze Frame:Cylinder 3: rozpoznano brak spalania (wypadanie zapłonów). Niezrozumiały sygnał. Górna wartość skrajna przekroczona. Usterka w obwodzie elektrycznym.
Fault Status: 00000100
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 145147 km
Time Indication: 0
Date: 2006.01.23
Time: 12:46:15

Freeze Frame:
RPM: 704 /min
Mass Air / Rev.: 103.6 mg/str
Temperature: 96.0°C
Idle
Load: 23.1 %
Speed: 0.0 km/h

000000 - SAE - Reserved by Document ISO 15031-6
P0000 - 006 - 2005 - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 145147 km
Time Indication: 0
Date: 2006.01.23
Time: 12:46:15

Freeze Frame:
RPM: 704 /min
Mass Air / Rev.: 103.6 mg/str
Temperature: 96.0°C
Idle
Load: 23.1 %
Speed: 0.0 km/h

000774 - Cylinder 6
P0306 - 009 - Misfire Detected - Intermittent
Freeze Frame: Cylinder 6: rozpoznane wypadanie zapłonów. Górna wartość skrajna przekroczona.
Fault Status: 00000100
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 145147 km
Time Indication: 0
Date: 2006.01.23
Time: 12:47:38

Freeze Frame:
RPM: 704 /min
Mass Air / Rev.: 103.6 mg/str
Temperature: 99.0°C
Idle
Load: 23.1 %
Speed: 0.0 km/h

000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 006 - - Intermittent
Freeze Frame: Rozpoznano wypadanie zapłonów w jednym/wielu cylindrach. Niezrozumiały sygnał. Usterka mechaniczna. Górna wartość skrajna przekroczon
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 7
Reset counter: 40
Mileage: 145147 km
Time Indication: 0
Date: 2006.01.23
Time: 12:47:38

Freeze Frame:
RPM: 704 /min
Mass Air / Rev.: 103.6 mg/str
Temperature: 96.0°C
Idle
Load: 23.5 %
Speed: 0.0 km/h



Readiness: 0010 1001
Friday,16,September,2016,14:00:59:05031
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 7 x86
VCDS Version: 15.7.1.0
Data version: 20150904
www.Ross-Tech.com


Mileage: 145140km-90185mi Repair Order:


Address 01: Engine (4F0 910 552 T)

14:00:44 Group 015: Ignition (Misfire Recognition - Cylinder 1-3)
0 Misfire Counter Cylinder 1
0 Misfire Counter Cylinder 2
13 Misfire Counter Cylinder 3
Enabled Misfire Recognition

14:00:44 Group 016: Ignition (Misfire Recognition - Cylinder 4-6)
0 Misfire Counter Cylinder 4
0 Misfire Counter Cylinder 5
11 Misfire Counter Cylinder 6
Enabled Misfire Recognition

PROSZE O POMOC <zalamka>



EDIT:

Widzę ze nikt nie chce pomóc albo nikt tu nie miał takich problemów :|
w przyszłym tygodniu jestem umówiony na warsztacie na test ciśnienia w cylindrach by wykluczyć wypalone zawory,
Wydaje mi się ze przyczyna tego mogą być katalizatory bo ktoś miał taki przypadek teraz tylko jak to sprawdzić za pomocą VCDS i jakie wartości powinny mieć sondy lambdy na blokach pomiarowych,
Mechanik dziś mi powiedział że mogła sie wysypać mapa silnika
Co o tym sądzicie
Proszę o jakieś podpowiedzi co robić i gdzie szukać <zalamka>


EDIT:
Podłączyłem dzis kompa i wyskoczyły mi jeszcze jakies dodatkowe 2 błędy na silniku :
5 Faults Found:

004407 - Fuel Trim: Bank 1 (Add)
P1137 - 007 - System too Rich
Freeze Frame:
Fault Status: 00010010
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 2
Reset counter: 40
Mileage: 145157 km
Time Indication: 0


Freeze Frame:
RPM: 704 /min
Mass Air / Rev.: 136.3 mg/str
Temperature: 90.0°C
Idle
Time: 230.4 s
Bin. Bits: 00000010

004409 - Fuel Trim: Bank 2 (Add)
P1139 - 007 - System too Rich - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000010
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 39
Mileage: 145159 km
Time Indication: 0
Date: 2016.09.15
Time: 19:17:17

Freeze Frame:
RPM: 928 /min
Mass Air / Rev.: 147.2 mg/str
Temperature: 96.0°C
Idle
Time: 691.2 s
Bin. Bits: 00000010

000774 - Cylinder 6
P0306 - 009 - Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 01000100
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 145163 km
Time Indication: 0
Date: 2016.09.16
Time: 12:32:43

Freeze Frame:
RPM: 704 /min
Mass Air / Rev.: 136.3 mg/str
Temperature: 55.5°C
Idle
Load: 31.8 %
Speed: 0.0 km/h

000771 - Cylinder 3
P0303 - 009 - Misfire Detected
Freeze Frame:
Fault Status: 01000100
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 145163 km
Time Indication: 0
Date: 2016.09.16
Time: 12:34:09

Freeze Frame:
RPM: 704 /min
Mass Air / Rev.: 141.7 mg/str
Temperature: 61.5°C
Idle
Load: 30.2 %
Speed: 0.0 km/h

000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 006 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 2
Reset counter: 40
Mileage: 145163 km
Time Indication: 0
Date: 2016.09.16
Time: 12:34:09

Freeze Frame:
RPM: 704 /min
Mass Air / Rev.: 130.8 mg/str
Temperature: 66.0°C
Idle
Load: 27.8 %
Speed: 0.0 km/h


zrobiłem również test katalizatorów wg instrukcj znalezionych na necie i o to wyniki:

Address 01: Engine (4F0 910 552 T)

12:59:47 Group 034: Lambda Control (Aging Check: Bank 1 Sensor 1)
703 /min Engine Speed (G28)
808.0°C Catalytic Converter Bank 1 Temp.
0.0000 Dynamic Factor Bank 1 Sensor 1
B1-S1 OK Result Lambda Aging

Address 01: Engine (4F0 910 552 T)

13:01:32 Group 036: Lambda Control (Sensor Readiness - After Catalyst)
0.190 V Sensor Voltage Bank 1 Sensor 2
B1-S2 OK Result Lambda Availability
0.073 V Sensor Voltage Bank 2 Sensor 2
B2-S2 OK Result Lambda Availability

Address 01: Engine (4F0 910 552 T)

13:05:47 Group 037: Lambda Control (Delta Lambda Bank 1)
23.8 % Engine Load
0.063 V Sensor Voltage Bank 1 Sensor 2
0.0 % Delta Lambda Bank 1 Sensor 2
System OK Result Delta Lambda B1
Saturday,17,September,2016,13:18:14:05031
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 7 x86
VCDS Version: 15.7.1.0
Data version: 20150904
www.Ross-Tech.com

Address 01: Engine (4F0 910 552 T)

13:18:12 Group 046: Lambda Control (Catalytic Conversion Test Bank 1)
725 /min Engine Speed (G28)
656.0°C Catalytic Converter Bank 1 Temp.
0.2813 Catalytic Conversion Bank 1
Cat B1 OK Cat. Conversion Test Bank 1

Prosze o analize i podpowiedzi,

[ Dodano: 2016-09-19, 00:50 ]
Czy jest ktoś na tym forum kto może mi pomóc w mojej kwestii ??? <zalamka>

[ Dodano: 2016-09-26, 18:32 ]
No i jestem po długiej przerwie.
Ciśnienie w na cylindrach to około 10 barów prawa strona i 9,7bara lewa wiec bardzo małe ale równe bo na każdym z rzędów takie same w cylindrach, bynajmniej tak mówi mechanik który to sprawdzał dziś rano na zimnym silniku. <stres>
Dodam ze po resecie komp i wymianie świec zapłonowych praca silnika na Pb się poprawiła brak wypadania zapłonów itp. ale na LPG problem pozostał wiec co jest?? <mysli>
Jaka jest minimalna i max wartość ciśnienia na cylindrach?? <mysli>
Mechanik mówił ze takie ciśnienie cylindrach to jest w silnikach z przebiegiem ponad400kk. <zalamka>



Ps. A miało być tak pięknie, zamiast super autka to mam super szrota pod maską <nerwus> <nerwus>

[ Dodano: 2016-10-22, 07:39 ]
Witam po przerwie.
Problem rozwiazany
A przyczyna glowna byl wadliwy akumulator.
Brak pradu spowodowalo usuniecie socta na kompie LPI gdzie.wrocil do ustawien fabrycznych.
Po wizycie w serwisie i wgraniu softu wszystko wrocilo do normy. Jezdze juz kilka dni i nic sie nie dzieje.
Pozdrawiam i dzieki za pomoc :-)

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Spalanie stukowe

Post autor: mat695 » 03 mar 2020, 20:02

Hej

Pozwolę sobie odkopać temat Twój stary.

Mam identyczną sytuację głównie na cylindrach 4 i 6 ale co prawda zapłony nie wypadają chociaż czujniki spalania stukowego pokazują ok 0,3V na wolnych obrotach a przy gwałtownym przyśpieszaniu opóźnia zapłon na tych właśnie cylindrach co się wiąże z utratą mocy. Napisałeś, że głównie akumulator. Były jeszcze jakieś inne przyczyny?

Dzięki

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja