check engine i nierówna praca silnika Prosze o pomoc !!!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 20 mar 2016, 14:42
- Imię: Mario
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bar
check engine i nierówna praca silnika Prosze o pomoc !!!
Witam, od kilku miesięcy jestem posiadaczem c6-stki wszyscy polecali 2.4v6 bo sa bez awaryjne, ale jednak nie to jakieś utrapienie, jak nie olej pije jakieś 1L na około 4tys/km. to teraz silnik odmawia posłuszeństwa, zdarzyło się kilka razy ze podczas jazdy przy nie dużej prędkości podczas dawania gazu telepie silnikiem, (ale delikatnie czuć przyspieszenie) zapala się che-ck engine, po zatrzymaniu się i zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu jest ok, sprawdzałem czy coś zmieni po przełączeniu się na Benz ale bez zmian. (gaz zamontowany u mnie to LPI Vialle V generacji.
Podłączyłem kompa i tam takie coś wyszło na 4 cylindrze wypadanie zapł. reszta lag niżej:
Address 01: Engine Labels: 06E-910-552-BDW.CLB
Control Module Part Number: 4F0 910 552 T HW: 4F0 907 552 F
Component and/or Version: 2.4l V6 MPI 0010
Software Coding: 010D000302070120
Work Shop Code: WSC 02325 785 00200
VCID: 346084FF5728C89E89-8060
4 Faults Found:
000772 - Cylinder 4
P0304 - 006 - Misfire Detected - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 2
Reset counter: 37
Mileage: 143612 km
Time Indication: 0
Date: 2016.08.31
Time: 15:27:28
Freeze Frame:
RPM: 1952 /min
Mass Air / Rev.: 436.0 mg/str
Temperature: 91.5°C
Part Throttle
Load: 99.6 %
Speed: 36.0 km/h
000000 - SAE - Reserved by Document ISO 15031-6
P0000 - 006 - 2005 - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 37
Mileage: 143612 km
Time Indication: 0
Date: 2016.08.31
Time: 15:27:28
Freeze Frame:
RPM: 1952 /min
Mass Air / Rev.: 436.0 mg/str
Temperature: 91.5°C
Part Throttle
Load: 99.6 %
Speed: 36.0 km/h
002129 - Park/Neutral Switch Input Circuit
P0851 - 006 - Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 143678 km
Time Indication: 0
Date: 2016.09.01
Time: 18:04:23
Freeze Frame:
RPM: 640 /min
Mass Air / Rev.: 141.7 mg/str
Temperature: 82.5°C
Idle
Load: 26.3 %
Speed: 0.0 km/h
I zrobiłem test na cylindrach i nie wiem dlaczego 4i6 rożni sie od innych czy to jest wartość rezystancji które jest przekazywane na świece czy sos takiego:
Address 01: Engine (4F0 910 552 T)
21:23:14 Group 195
21:23:14 Group 026: Ignition (Knock Control Cylinder 1-4)
0.796 V Knock Sensor Voltage Cylinder 1
0.767 V Knock Sensor Voltage Cylinder 2
0.749 V Knock Sensor Voltage Cylinder 3
0.375 V Knock Sensor Voltage Cylinder 4 -------?????? :shock:
21:23:14 Group 027: Ignition (Knock Control Cylinder 5-8)
0.684 V Knock Sensor Voltage Cylinder 5
0.369 V Knock Sensor Voltage Cylinder 6 ------????? :shock:
Knock Sensor Voltage Cylinder 7
Knock Sensor Voltage Cylinder 8
Proszę o pomoc bo nie wiem czy to świece , cewka czy też inne ustrojstwo albo najgorsze rozrząd
Podłączyłem kompa i tam takie coś wyszło na 4 cylindrze wypadanie zapł. reszta lag niżej:
Address 01: Engine Labels: 06E-910-552-BDW.CLB
Control Module Part Number: 4F0 910 552 T HW: 4F0 907 552 F
Component and/or Version: 2.4l V6 MPI 0010
Software Coding: 010D000302070120
Work Shop Code: WSC 02325 785 00200
VCID: 346084FF5728C89E89-8060
4 Faults Found:
000772 - Cylinder 4
P0304 - 006 - Misfire Detected - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 2
Reset counter: 37
Mileage: 143612 km
Time Indication: 0
Date: 2016.08.31
Time: 15:27:28
Freeze Frame:
RPM: 1952 /min
Mass Air / Rev.: 436.0 mg/str
Temperature: 91.5°C
Part Throttle
Load: 99.6 %
Speed: 36.0 km/h
000000 - SAE - Reserved by Document ISO 15031-6
P0000 - 006 - 2005 - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 37
Mileage: 143612 km
Time Indication: 0
Date: 2016.08.31
Time: 15:27:28
Freeze Frame:
RPM: 1952 /min
Mass Air / Rev.: 436.0 mg/str
Temperature: 91.5°C
Part Throttle
Load: 99.6 %
Speed: 36.0 km/h
002129 - Park/Neutral Switch Input Circuit
P0851 - 006 - Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 143678 km
Time Indication: 0
Date: 2016.09.01
Time: 18:04:23
Freeze Frame:
RPM: 640 /min
Mass Air / Rev.: 141.7 mg/str
Temperature: 82.5°C
Idle
Load: 26.3 %
Speed: 0.0 km/h
I zrobiłem test na cylindrach i nie wiem dlaczego 4i6 rożni sie od innych czy to jest wartość rezystancji które jest przekazywane na świece czy sos takiego:
Address 01: Engine (4F0 910 552 T)
21:23:14 Group 195
21:23:14 Group 026: Ignition (Knock Control Cylinder 1-4)
0.796 V Knock Sensor Voltage Cylinder 1
0.767 V Knock Sensor Voltage Cylinder 2
0.749 V Knock Sensor Voltage Cylinder 3
0.375 V Knock Sensor Voltage Cylinder 4 -------?????? :shock:
21:23:14 Group 027: Ignition (Knock Control Cylinder 5-8)
0.684 V Knock Sensor Voltage Cylinder 5
0.369 V Knock Sensor Voltage Cylinder 6 ------????? :shock:
Knock Sensor Voltage Cylinder 7
Knock Sensor Voltage Cylinder 8
Proszę o pomoc bo nie wiem czy to świece , cewka czy też inne ustrojstwo albo najgorsze rozrząd
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 20 mar 2016, 14:42
- Imię: Mario
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bar
CZYTAŁEM że to tez może być czujnik spalania stukowego, co o tym sądzisz?yaszczur pisze:Wypadanie zapłonów, do sprawdzenia cewki na 4 i 6 cylindrze, ewentualnie moduł zapłonowy.
jutro będę się bawił od razu hamulce ogarnę z tyłu
Dam znać jak postępy
Wiec tak dziś trochę pogmerałem tam i o to efekty jest jak było czyli silnik chodzi nie ma błędów ale nic sie nie zmieniło jeżeli chodzi o
0.796 V Knock Sensor Voltage Cylinder 1
0.767 V Knock Sensor Voltage Cylinder 2
0.749 V Knock Sensor Voltage Cylinder 3
0.375 V Knock Sensor Voltage Cylinder 4 -------?????? :shock:
21:23:14 Group 027: Ignition (Knock Control Cylinder 5-8)
0.684 V Knock Sensor Voltage Cylinder 5
0.369 V Knock Sensor Voltage Cylinder 6 ------????? :shock:
Knock Sensor Voltage Cylinder 7
Knock Sensor Voltage Cylinder 8
Mimo tego ze zmieniałem cewkę z 4 cylindra na 5 i na bez zmian iskra jest ok wiec świece są w porządku. sprawdzałem cewki miernikiem i cewka z 5 cylindra miała 37 wartość a z 4 i 6 tylko 2-3, wiec nie wiem czy to pod obciążeniem jest inaczej, jeszcze jutro zobaczę cewki z 1,2,3 cylindra możne nawet zamienię, dodam ze jak silnik chodzi to czuć delikatne wibracje i tak jak by jeden cylinder czasem nie palił, albo możne to tak ma być nie wiem nigdy nie miałem V. pytałem ile cewka to za NGK krzyknęli mi około 130zł ale chce wykluczyć wszystko zanim wydam kasę na cewki
Proszę o pomoc
[ Dodano: 2016-09-05, 21:35 ]
zrobiłem tak jak mówiłem pozamieniałem stronami cewki + świece i jest bez zmian,
Wiec co jest grane ze jest czasami te jeb. wypadanie zapłonu na 4 cylindrze?
000772 - Cylinder 4
P0304 - 006 - Misfire Detected - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 38
Mileage: 143829 km
Time Indication: 0
Date: 2016.09.04
Time: 00:51:20
Freeze Frame:
RPM: 1376 /min
Mass Air / Rev.: 365.2 mg/str
Temperature: 93.0°C
Part Throttle
Load: 85.9 %
Speed: 31.0 km/h
Readiness: 0010 1001
co może by tego przyczyną czy ktoś już miał takie problemy z tym silnikiem?
A i czy to normalne ze na postoju na biegu neutralnym czy jak to mówią na luzie po wdepnięciu pedału gazu do podłogi obroty wchodzą bez problemu do 3800-4000 dalej już nie idzie. a w czasie jazdy normalnie się wkręca do czerwonego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 11 sie 2014, 20:43
- Lokalizacja: Oświęcim
Skoro na postoju sie kreci do 2,5 a podczas normalnej jazdy do czerownego to chyba wszystko jest ok nie? silniki maja ograniczniki, zarowo PB jak i ON.Mario1418 pisze:ooo a dlaczego tak czy to jest normalne, czy tez możne jest coś ustawione na przepustnicy???mat1324 pisze:U mnie silnik na postoju kręci się tylko do 2,5 tysięcy .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 20 mar 2016, 14:42
- Imię: Mario
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bar
Iceman2003 pisze:Skoro na postoju sie kreci do 2,5 a podczas normalnej jazdy do czerownego to chyba wszystko jest ok nie? silniki maja ograniczniki, zarowo PB jak i ON.Mario1418 pisze:ooo a dlaczego tak czy to jest normalne, czy tez możne jest coś ustawione na przepustnicy???mat1324 pisze:U mnie silnik na postoju kręci się tylko do 2,5 tysięcy .
Teoretycznie tak tylko teraz pytanie dlaczego u mnie na postoju wkreca sie do okolo 3.8-4.0 a u mat1234 tylko do 2.5.
Czy ktoś pomoże mi z tym wypadaniem zapłonu, ? podłączyłem kompa i na vcds - silnik- bloki pomiarowe 14,15 tam niby jest wskazywane wypadanie zapłonu, powinno być na każdym cylindrze 0 a u mnie na 2, 3, pokazuje sie 1 to znaczy ze jest wypadanie zapłonu. czy ktoś może to potwierdzić ? bo możne wszystko cewki do wymiany no i świece
Wypadanie zapłonów może być spowodowane przez świece (zamień pomiędzy cylindrami), jeśli nie to to cewki (zamień .. ale to już robiłeś), wtryskiwacze .. niestety nowy 500zł a te z alle nie zawsze sprawne ale za to dużo tańsze (na własne ryzyko).
W blokach 15 i 16 masz sekcje MisFire. Pierwsze 3 kolumny to cylindry i tam zawsze powinno być 0 .. no może jakiś przypadkowy 1. Ta sekcja się resetuje chyba co minuta więc trzeba śledzić bądź nagrywać.
Jeśli chodzi o KnockControl z sekcji 26 to ja mam wartości 0.48, 0.38 i ze 2 cylindry na 2.8. Jak najadę na któreś okno z wartością i postoję chwilę to pokazują się tam dymek z informacją o zakresie wartości np od 0.2 do 4.2. Musisz sprawdzić jak u ciebie. Nadmierne wartości mogą świadczyć o : 1) Zdezelowanych wtryskach, 2) Słaba kompresja, 3) kiepska iskra.
W blokach 15 i 16 masz sekcje MisFire. Pierwsze 3 kolumny to cylindry i tam zawsze powinno być 0 .. no może jakiś przypadkowy 1. Ta sekcja się resetuje chyba co minuta więc trzeba śledzić bądź nagrywać.
Jeśli chodzi o KnockControl z sekcji 26 to ja mam wartości 0.48, 0.38 i ze 2 cylindry na 2.8. Jak najadę na któreś okno z wartością i postoję chwilę to pokazują się tam dymek z informacją o zakresie wartości np od 0.2 do 4.2. Musisz sprawdzić jak u ciebie. Nadmierne wartości mogą świadczyć o : 1) Zdezelowanych wtryskach, 2) Słaba kompresja, 3) kiepska iskra.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 20 mar 2016, 14:42
- Imię: Mario
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bar
Dziś jeszcze raz pozamieniałem stronami i nawet robiłem zdjęcia swiec moim zdaniem nie są złe ale niby były wymieniane 5lat temy to jakies Boscha iridium czy jakos tak, miernikiem sprawdzałem każdą cewkę lecz nie jestem pewien czy dobrze to robiłem może masz podpowiedz jak sie sprawdza i jakie powinny być wartości na mierniku?? a co co VCDS to sprawdzałem na bloki pomiarowe i jest tak :piterozos pisze:Wypadanie zapłonów może być spowodowane przez świece (zamień pomiędzy cylindrami), jeśli nie to to cewki (zamień .. ale to już robiłeś), wtryskiwacze .. niestety nowy 500zł a te z alle nie zawsze sprawne ale za to dużo tańsze (na własne ryzyko).
W blokach 15 i 16 masz sekcje MisFire. Pierwsze 3 kolumny to cylindry i tam zawsze powinno być 0 .. no może jakiś przypadkowy 1. Ta sekcja się resetuje chyba co minuta więc trzeba śledzić bądź nagrywać.
Jeśli chodzi o KnockControl z sekcji 26 to ja mam wartości 0.48, 0.38 i ze 2 cylindry na 2.8. Jak najadę na któreś okno z wartością i postoję chwilę to pokazują się tam dymek z informacją o zakresie wartości np od 0.2 do 4.2. Musisz sprawdzić jak u ciebie. Nadmierne wartości mogą świadczyć o : 1) Zdezelowanych wtryskach, 2) Słaba kompresja, 3) kiepska iskra.
VIN: License Plate: WYPADANIE zap NA BENZ
Address 01: Engine (4F0 910 552 T)
19:25:49 Group 004: General
749 /min Engine Speed (G28)
13.872 V Battery Voltage (Terminal 30)
97.5°C Coolant Temperature (G62)
66.0°C Intake Air Temperature (G42)
19:25:49 Group 016: Ignition (Misfire Recognition - Cylinder 4-6)
0 Misfire Counter Cylinder 4
0 Misfire Counter Cylinder 5
5 Misfire Counter Cylinder 6
Enabled Misfire Recognition
19:25:49 Group 015: Ignition (Misfire Recognition - Cylinder 1-3)
1 Misfire Counter Cylinder 1
0 Misfire Counter Cylinder 2
17 Misfire Counter Cylinder 3
Enabled Misfire Recognition
VIN: License Plate: WYPADANIE zap NA LPG
Address 01: Engine (4F0 910 552 T)
19:26:27 Group 004: General
767 /min Engine Speed (G28)
13.872 V Battery Voltage (Terminal 30)
100.5°C Coolant Temperature (G62)
66.0°C Intake Air Temperature (G42)
19:26:27 Group 016: Ignition (Misfire Recognition - Cylinder 4-6)
0 Misfire Counter Cylinder 4
0 Misfire Counter Cylinder 5
1 Misfire Counter Cylinder 6
Enabled Misfire Recognition
19:26:27 Group 015: Ignition (Misfire Recognition - Cylinder 1-3)
0 Misfire Counter Cylinder 1
0 Misfire Counter Cylinder 2
9 Misfire Counter Cylinder 3
Enabled Misfire Recognition
dzis to masakra trzesie silnikiem na lpg a jak sie przęłączy na benz to juz mniej, masakra jakas
Prosze o pomoc
- Załączniki
-
- tak wygĹÄ dajÄ wszystkie swiece
- 20160914_162825vvv.jpg (11.37 KiB) Przejrzano 7099 razy
-
- 20160914_162829.jpg (11.05 KiB) Przejrzano 7099 razy
-
- 20160914_162836.jpg (11.09 KiB) Przejrzano 7099 razy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga