Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] Wpływ odmy na Turbosprężarkę w 1.9 TDI 110 KM

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Misiek1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 17 lip 2016, 14:29
Lokalizacja: Stegna

[A6 C5] Wpływ odmy na Turbosprężarkę w 1.9 TDI 110 KM

Post autor: Misiek1990 » 02 wrz 2016, 15:59

Witam
Panowie mam Świeże Turbo po regeneracji. Diagnoza od ciepłej strony turbiny puszczała olej oraz zatarte?Zapieczone Kierowniczki. Auto powyżej 100km/h w ogóle nie ciągnęło i nie miało mocy.

teraz zapierdziela idealnie aż jestem zdziwiony z tymi 110 końmi.

Interesuje mnie bardziej przyczyna uszkodzenia Turbo tzn. Dlaczego puszczała olej od tej gorącej strony i dlaczego zapiekły się kierowniczki? Sama wymiana Turbo to efekt doraźny ale jeśli nie zlikwiduje przyczyny za jakiś czas będzie to samo prawda?


Czy możliwe jest że to efekt zasyfionej odmy? Jak mocniej depnę tak ok 130 km/h to czuć delikatnie przepalony olej. Tak było przed regeneracją Turbiny tylko o wiele mocniej. teraz na regenerowanej tez czuć choć o wiele słabiej ale boję się że sytuacja się powtórzy i za jakiś czas znów będzie Turbo do roboty.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 05 wrz 2016, 09:06

Przy okazji wymiany turbo mogłeś pokusić się o dokładne czyszczenie dolotu + EGR, być może zostało w dolocie jeszcze trochę oleju, który teraz się dopala. To, że turbo puszcza olej to nie znaczy, że dolatuje do niej olej od strony odmy a to, że turbo miało już zużyte uszczelnienia (turbo jest chłodzone olejem).

Misiek1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 17 lip 2016, 14:29
Lokalizacja: Stegna

Post autor: Misiek1990 » 09 wrz 2016, 22:40

Rozumiem, odma sprawdzona i wyczyszczona ale z relacji mechanika była drożna . Natomiast problem jest nadal silnik suchy i nie ma wycieków a jak docisne powyżej 140 to olej znika jak dobry magik w ciągu tygodnia 1 - 1,5 L dolewki co sie dzieje , że przy wysokich predkościach i obrotach czuc ten olej i są znaczne ubytki ?

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 10 wrz 2016, 00:28

stawiałbym na uszczelniacze zaworowe .
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi

Misiek1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 17 lip 2016, 14:29
Lokalizacja: Stegna

Post autor: Misiek1990 » 10 wrz 2016, 21:25

Daniel1555 pisze:stawiałbym na uszczelniacze zaworowe
czy przy awari uszczelniaczy czuc by było delikatnie przepalany olej w kabinie przy wysokich prędkościach. Jeżdząc tak do ok 100 km/h tego problemu nie ma.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 11 wrz 2016, 13:37

Załóż sobie najpierw OCT i zobaczysz czy olej idzie od strony odmy. Jak nie to albo znowu turbo puszcza olej albo uszczelniacze jak pisał kolega wyżej...

Misiek1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 17 lip 2016, 14:29
Lokalizacja: Stegna

Post autor: Misiek1990 » 11 wrz 2016, 13:40

OCT czy mógłbyś rozwinąć ?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 11 wrz 2016, 13:50

oil catch tank

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl