[AJK 2.7 230 KM] Szarpanie silnik 2.7 LPG
[AJK 2.7 230 KM] Szarpanie silnik 2.7 LPG
Witam mam problem z audi a6 c5 silnikiem 2.7 AJK. Po kupnie auta zauważyłem niezbyt płynne przyspieszenie i raz szarpało autem aż prawie silnik wyleciał na asfalt:) Po montażu instalacji LPG
objawy wróciły tylko że bardziej intensywnie. Wymieniłem świece cewki 6 sztuk przepływomierz i przepustnicę. I nadal szarpie na zimnym silniku jak przełącza się na LPG. Na Paliwie działa nawet lecz nie idealnie więc stwierdzam że coś jest z samochodem. Sprawdzałem komputerem nie ma żadnych błędów parametry przepływu powietrza dochodzą do 200 gram na sekundę zapłon wydaję się w porządku nie ma skoków widocznych na komputerze Także ja już nie mam pomysłów co to może być. Prosiłbym o porady z góry dziękuje i zapraszam do dyskusji
objawy wróciły tylko że bardziej intensywnie. Wymieniłem świece cewki 6 sztuk przepływomierz i przepustnicę. I nadal szarpie na zimnym silniku jak przełącza się na LPG. Na Paliwie działa nawet lecz nie idealnie więc stwierdzam że coś jest z samochodem. Sprawdzałem komputerem nie ma żadnych błędów parametry przepływu powietrza dochodzą do 200 gram na sekundę zapłon wydaję się w porządku nie ma skoków widocznych na komputerze Także ja już nie mam pomysłów co to może być. Prosiłbym o porady z góry dziękuje i zapraszam do dyskusji
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Do sprawdzenia:
- szczelność dolotu (w tym trójnik przepustnicy obowiązkowo zdjąć, ściągnąć opaski i dokładnie obejrzeć, skubany często pęka pod opaską i nie widać na pierwszy rzut oka)
- wężyki podciśnienia( w tym sławny F hose jeśli występuje)
- zaworki zwrotne w układzie podciśnienia
- zawory DV
- zawór n75
- moduły zapłonowe (są 2 na filtrze powietrza, można kupić sporo tańsze i ponoć mniej awaryjne ze starszych audi 4a0905351, tylko przykręcić na 1 śrubce bo drugi otworek nie pasuje)
- szczelność dolotu (w tym trójnik przepustnicy obowiązkowo zdjąć, ściągnąć opaski i dokładnie obejrzeć, skubany często pęka pod opaską i nie widać na pierwszy rzut oka)
- wężyki podciśnienia( w tym sławny F hose jeśli występuje)
- zaworki zwrotne w układzie podciśnienia
- zawory DV
- zawór n75
- moduły zapłonowe (są 2 na filtrze powietrza, można kupić sporo tańsze i ponoć mniej awaryjne ze starszych audi 4a0905351, tylko przykręcić na 1 śrubce bo drugi otworek nie pasuje)
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Tu jest taki bardzo podstawowy opis najczęstszych problemów:
http://sportaudi.pl/viewtopic.php?t=2151
tu można znaleźć pdf-a ze szczegółową lokalizacją podzespołów:
http://www.ibiblio.org/tkan/audi/2.7Bit ... fStudy.pdf
lokalizacja F-hose jest tez na zdjęciu w temacie o moim aucie.
Tu trochę o sprawdzaniu nieszczelności:
http://www.awe-tuning.com/media/pdf/27t ... tester.pdf
oprócz tego proponuje nauczyć się używania opcji szukaj bo większość tematów była poruszana na forum. Niestety poradnika odnoście 2.7bit nie ma jako takiego więc trzeba użyć wyszukiwarki. Jakby kolega miał problemy ze znalezieniem czegoś to zapraszam na PW co by forum nie zaśmiecać.
http://sportaudi.pl/viewtopic.php?t=2151
tu można znaleźć pdf-a ze szczegółową lokalizacją podzespołów:
http://www.ibiblio.org/tkan/audi/2.7Bit ... fStudy.pdf
lokalizacja F-hose jest tez na zdjęciu w temacie o moim aucie.
Tu trochę o sprawdzaniu nieszczelności:
http://www.awe-tuning.com/media/pdf/27t ... tester.pdf
oprócz tego proponuje nauczyć się używania opcji szukaj bo większość tematów była poruszana na forum. Niestety poradnika odnoście 2.7bit nie ma jako takiego więc trzeba użyć wyszukiwarki. Jakby kolega miał problemy ze znalezieniem czegoś to zapraszam na PW co by forum nie zaśmiecać.
- xan
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 173
- Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Olsztyn
Ja mam jeden modul hans pries a drugi huco i obydwa działają a są tanie. Szarpanie masz takie jakby zawieszenie 'omykało'? Na wolnych słychać że wypadają zapłony? Co do samych modułów to najlepiej jakbyś znalazł kogoś kto ma sprawne i podmienił dla testów.
A jeśli chodzi o nieszczelności, trójnik i n75 to jak ja miałem z tym problem to był problem ze zbudowaniem doładowania ale szarpania żadnego nie było.
A jeśli chodzi o nieszczelności, trójnik i n75 to jak ja miałem z tym problem to był problem ze zbudowaniem doładowania ale szarpania żadnego nie było.
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Czy na gazie i na benzynie takie sam efekt czy tylko na gazie? Ja kupowałem na allegro używane moduły z c4 albo audi 100 z numerkami, które podałem wcześniej, można takie nawet za 20zł za szt. wyrwać i przeważnie są w pełni sprawne bo to nie bosh tylko produkcja japońska. Mam też na zapasie nowy hans-pries jak u kolegi wyżej i też działa. Temat o moim aucie jest dostępny po kliknięciu na obrazek samochodu pod moim nickiem. N75 nierównej pracy raczej nie będzie powodował ale może być odpowiedzialny za szarpnięcia przy przyspieszaniu dla tego go wymieniłem na liście
- Krix0
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
- Imię: Artur
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KGR
Nie wiem czy ci to pomoże ale wymień kable do świec. Jeśli mają przebicie to na Pb będzie Ci delikatnie szarpać a na lpg będzie to bardziej intensywne bo gaz jest bardziej wyczuwalny na przebicia.
Miałem podobnie w wcześniejszym autko audi A4 2.6 ABC.
Po wymianie kabli wszystko jest tak jak ma być 0 szampana czy to na Pb czy na lpg.
Miałem podobnie w wcześniejszym autko audi A4 2.6 ABC.
Po wymianie kabli wszystko jest tak jak ma być 0 szampana czy to na Pb czy na lpg.
Samochód zachowuje się tak samo czy lpg czy benzynie tylko ze na benzynie jest to mniej odczuwalne np taka dziura przy zmianie biegów lekkie szarpania przy przyszpieszaniu. Kabli nie będe wymieniał bo nie ma przewodów WN w tym silniku.I na początek kupie te moduły brązowe.Postaram się kupić dwie używki. Jeśli to nie pomożę to zajmię sie tymi zaworami itp.Dzięki za podpowiedzi.Pozdrawiam
[ Dodano: 2016-10-04, 16:28 ]
Witam ponownie wymieniłem moduły dwie sztuki. Sprawdziłem zawory DV zaworki zwrotne i wykręciłem ten czujnik n75 nic szczególnego nie widziałem nie był zapnachy itp.Prosiłbym o dodatkowe porady.
[ Dodano: 2016-10-04, 19:42 ]
Witam ponownie wymieniłem moduły dwie sztuki. Sprawdziłem zawory DV zaworki zwrotne i wykręciłem ten czujnik n75 nic szczególnego nie widziałem nie był zapchachy itp.Prosiłbym o dodatkowe porady.wymieniłem też trójnik f hose
[ Dodano: 2016-10-04, 16:28 ]
Witam ponownie wymieniłem moduły dwie sztuki. Sprawdziłem zawory DV zaworki zwrotne i wykręciłem ten czujnik n75 nic szczególnego nie widziałem nie był zapnachy itp.Prosiłbym o dodatkowe porady.
[ Dodano: 2016-10-04, 19:42 ]
Witam ponownie wymieniłem moduły dwie sztuki. Sprawdziłem zawory DV zaworki zwrotne i wykręciłem ten czujnik n75 nic szczególnego nie widziałem nie był zapchachy itp.Prosiłbym o dodatkowe porady.wymieniłem też trójnik f hose
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Sprawdź VAG-com/vcds jakie wartosci masz w kanałach 32 i 33 to są krótko i długoterminowe korekty składu mieszanki paliwa. Powinny być jak najblizej 0. Najpepiej zakręcić gaz, skasować błędy(nawet jak ich nie ma, to powoduje wyzerowanie korekt) i pojeździć tak z 50km na samej Pb i potem oczytać wartości, potem porównać czy na gazie będą wychodziły takie same. To powinno powiedzieć czy LPG jest w miarę dobrze wyregulowany i czy nie łapie czasem lewego powietrza.
Witam niestety nie mogę sprawdzić tych korekt składu mieszanki udało mi się tylko zobaczyć średni czas wtrysku i trzyma się na około 2,04 nm. Sciągnęłem starszego vaga i zobaczyłem w bloku trzecim ing timming i na zagrzanym silniku wartości były takie same lpg czy benzyna około 0 te kanały 32 i 33 pokazywało jakieś napięcia i chyba sondę.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga