Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

S6 c4 4.2 tuleje sanek(dostępność) i sprężyny amortyzatorów

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Skalniak71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 28 sty 2012, 21:22
Lokalizacja: Wrocław/O-ca

S6 c4 4.2 tuleje sanek(dostępność) i sprężyny amortyzatorów

Post autor: Skalniak71 » 30 mar 2016, 18:15

Witam klubowiczów.
Posiadam s6 w Avancie i manualu, co przyprawia mnie o ból głowy... Mianowicie dostępność podstawowych części, przy wstawianiu drugiego silnika rachunki za telefon przekroczyły wartość zakupionych dodatkowych części (same poduszki silnika)... Postanowiłem wymienić oprócz samego zawieszenia silnika również zawieszenie jego ramy (sanek /kołyski), które są już dość luźne. Poniżej nr tuleji sanek od strony skrzyni które występują w c4 :
Nr OE tuleji tylnej lewej:
4A0399419E
4A0399419L
4A0399419
Nr Oe dla tuleji tylnej prawej:
4A0399420E
4A0399420L
4A0399420
Problem tkwi w tym że u mnie wg informacji po VINIE w ASO Wrocław stwierdzili że u mnie tuleje występują z końcówką L. Których za ch... nie mogę dostać.
Do sedna, czy inne tuleje o innych nr podejdą? Czy może z a8 d2? Prace przy aucie stoją z tego powodu w miejscu.

Pyt 2, czy wstawienie wyższych sprężyn niesie za sobą konieczność wymiany amortyzatorów na inne? Założone są Kayaba żółte /złote na tyle. Ile obniżenia dają sprężyny z różowym znacznikiem?


Dziekuje za każdą chęć pomocy choćby częściowej.

Pozdrawiam i dziękuje!
Były:
Fiat Croma 1.9td 95'
Lancia Kappa 3.0V6 95'
VW Passat 1.9TDI 99
Alfa Romeo 166 2.4jtd-m 05'
Audi S6 4.2 V8 96'

Jest:
Audi A6 C5 2.7 BiT Q 01'
Audi A4 B7 2.0 TFSI Q 05'

gienkas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 18 lut 2016, 01:22
Lokalizacja: Polska

Post autor: gienkas » 04 wrz 2016, 22:02

Witam,

również poszukuję tych podsuszek.

Jakie masz objawy, stuki, wibracje na budę?

Pozdrawiam
Grzegorz

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 wrz 2016, 23:48

A jaki masz kod skrzyni? Do wyboru:
1) manualna skrzynia: AXN, CAB, CDV, CPU, CPT, CPR, CVV, CVS, CVY, AXM, CVR, CPS, CET, CBL, CMG,
2) automatyczna skrzynia: CRF, CRG, CRH, CST.

Uszkodzone tuleje sanek powodują głuche stuki przy jeździe po większych nierównościach. Drgania mogą też przenosić, ale to już muszą być porządnie wybite.

gienkas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 18 lut 2016, 01:22
Lokalizacja: Polska

Post autor: gienkas » 05 wrz 2016, 21:32

Ja doświadczam stuków przy jeździ po nierównościach, szczególnie przy większych prędkościach, lub po wiekszych nierównościach.
Niedawno wymieniłem:
- amortyzatory (b6),
- poduszki amortyzatorów,
- wahacze,
- tulejki stabilizatora(wahacz) oraz tulejki wchodzące od wahacza do sanek.
- poduszki silnika L+P oraz przednia

Pozostały:
- tuleje wózka
- poduszki automatycznej skrzyni(CST)


Dodatkowo od początku jak posiadam auto nie podobają mi się delikatne wibracje przenoszone na budę oraz kierownicę przy pracy na biegu jałowym. Wyczuwalne sa synchroniczne drgania. Podczas jazdy jest ok, nie czuć nic niepokojącego. Zauważyłem, że jak auto stało pochylone na skręconych kołach na parkingu, wibracje delikatnie zelżały, ale to był 1 konkretny przypadek.


BTW: Wymieniłem, cały zapłon oprócz cewek.

Z góry dzięki za pomoc.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 wrz 2016, 21:41

Niestety, ale potrzebujesz tuleje z końcówką L. A skrzynia w jakim jest stanie? Nie falują czasami obroty przy jeździe na tempomacie?

gienkas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 18 lut 2016, 01:22
Lokalizacja: Polska

Post autor: gienkas » 05 wrz 2016, 21:54

Skrzynia jest ok. Obroty nie falują na tempomacie. Auto ma przejechane 294 tkm. W sumie całość przelotu w CH.

Zastanawiają mnie poduszki skrzyni automatycznej, może drgania przenoszone są na karoserię na biegu jałowym? Ewentualnie, czy poduszki wózka/sanek mogą powodować ten efekt?

Auto nie pływa na trasie, wręcz odwrotnie, jedzie jak po szynach.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 wrz 2016, 22:12

Akurat poduszki skrzyni można łatwo sprawdzić. Wchodzisz do kanału i sprawdzasz czy drga łapa, do której przykręcona jest poduszka. Skrzynia może drgać, poduszka może drgać, ale łapa już nie. Wszystko oczywiście robisz na odpalonym silniku <lol>.

gienkas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 18 lut 2016, 01:22
Lokalizacja: Polska

Post autor: gienkas » 06 wrz 2016, 01:34

Ok. Sprawdzę ten temat.

Dzięki za pomoc :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga