[AJK 2.7 230 KM] Uciekający płyn chłodniczy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 03 sie 2012, 10:38
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
[AJK 2.7 230 KM] Uciekający płyn chłodniczy
Mam problem z moim AJK. Gdzieś zwiewa mi płyn chłodniczy, pod autem sucho na postoju, chyba że gdzieś podczas jazdy się wylewa, olej w normie. Założony jest gaz w styczniu, nie patrzyłem jeszcze na parownik, ale czy to może być jego wina? Płynu ubywa tak na miesiąc z 1,5-2l (około 1500km).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 03 sie 2012, 10:38
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zduńska Wola
A6
sprawdz podstawe filtra oleju i dwa węze ktore do niego idą , u mnie bylo podobnie.
Olej leciał spod nastawnika i kapało prosto na niego, z czasem sie rozpadł
Olej leciał spod nastawnika i kapało prosto na niego, z czasem sie rozpadł
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 03 sie 2012, 10:38
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Potwierdzam, sprawdź dodatkowa pompę wody. U mnie też znikał płyn a pod autem zero plam motor suchy. Okazało się że ta elektryczna pompka ciekła, płyn wylewał się na rozgrzany silnik i odparowywał.Na silniku pod kolektorem ssącym było widać takie różowe plamy od odparowanego płynu. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 03 sie 2012, 10:38
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
U mnie 1,8 AEB, ale jak uciekał płyn (też odparowywał na silniku), to się okazało, że plastikowy króciec wody, w którym siedzi czujnik temp. jest pęknięty od spodu i tamtędy wycieka. Nie wiem, jak to wygląda u Ciebie, ale cześć w niezbyt zabójczej cenie (chyba z 50 zł) w ASO i gra. Polecam to sprawdzić.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 03 sie 2012, 10:38
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
- kovalnet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 27 gru 2012, 21:58
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: MARCINOWICE
Jak powoli ucieka to nie koniecznie plamy zobaczysz bo zaraz odparuje. Generalnie jak na zewnątrz ucieka i paruje to taki słodkawy zapaszek czuć.
Problem możesz tez mieć w parowniku od gazu. Jak membrana puszcza to miesza się z gazem i spala. Naprawdę tego w lecie nie zobaczysz w spalinach. Jak możesz to zerknij do filtra fazy lotnej gazu. Czy nie wilgotny.
Jak uszczelka pod głowicą to popatrz do otwartego (UWAGA! na zimnym) zbiorniczka wody czy nie widać bąbelków po przygazowaniu. Ale to już by była "końcówa".
Zerknij też czy nie ma "masełka" na korku od oleju albo odmach?
Problem możesz tez mieć w parowniku od gazu. Jak membrana puszcza to miesza się z gazem i spala. Naprawdę tego w lecie nie zobaczysz w spalinach. Jak możesz to zerknij do filtra fazy lotnej gazu. Czy nie wilgotny.
Jak uszczelka pod głowicą to popatrz do otwartego (UWAGA! na zimnym) zbiorniczka wody czy nie widać bąbelków po przygazowaniu. Ale to już by była "końcówa".

Zerknij też czy nie ma "masełka" na korku od oleju albo odmach?