Witam serdecznie Proszę o ocenę geometrii po ustawieniu ściąga na jedną stronę
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/ab5ffc38a5b97145
Ocena Geometrii zawieszenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
I tylko ona jest dobrze ustawiona, reszta niestety do poprawki
.
Zawsze będzie Ci minimalnie ściągać auto, ponieważ masz złe wartości kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (WSZ). Wartości dla obu stron muszą być identyczne lub prawie równe. Niestety, ale te kąty ustawia się, przesuwając całymi sankami. Wyrównanie ich zmienia resztę kątów i trzeba wszystko ustawiać na nowo. Przy tak ustawionym kącie WSZ, ściąganie można zniwelować prawie do zera, ustawiając idealnie resztę kątów, a u Ciebie tak nie jest.
Pochylenie kół przednich jest poza zakresem, min. -1*15', a u Ciebie jest -1*18' i -1*30'. Jedynie zbieżność przednich kół ustawiona jest idealnie
. Tył w ogóle nie był ruszany. Takie same wartośći przed jak i po. Pochylenie lewego tylnego koła ustawione jest idealnie, ale prawego jest już poza zakresem. Zbieżność z tyłu niby jest ok, ale można by ustawić, aby lewa i prawa strona miała równe kąty ze środka przedziału.
Ogólnie geometrię zaczyną się od ustawienia tyłu (jeśli można), a dopiero potem koryguje się przód. A w ogóle masz prosto kierownicę? Diagnosta powinien zablokować kierownicę i ustawić ją za pomocą poziomicy.
Jeśli chcesz ustawiać geometrię, to tylko i wyłącznie na maszynie HUNTER 3D lub w ASO. Geometrię robiłem na HUNTERZE oraz w ASO i kartka z wynikami wyglądała tak samo
. Jedyna różnica, to znaczek Audi na tej z serwisu. Po drugie w ASO nie jest w cale tak drogo, ponieważ biorą tylko za kąty, które musieli korygować.

Zawsze będzie Ci minimalnie ściągać auto, ponieważ masz złe wartości kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (WSZ). Wartości dla obu stron muszą być identyczne lub prawie równe. Niestety, ale te kąty ustawia się, przesuwając całymi sankami. Wyrównanie ich zmienia resztę kątów i trzeba wszystko ustawiać na nowo. Przy tak ustawionym kącie WSZ, ściąganie można zniwelować prawie do zera, ustawiając idealnie resztę kątów, a u Ciebie tak nie jest.
Pochylenie kół przednich jest poza zakresem, min. -1*15', a u Ciebie jest -1*18' i -1*30'. Jedynie zbieżność przednich kół ustawiona jest idealnie

Ogólnie geometrię zaczyną się od ustawienia tyłu (jeśli można), a dopiero potem koryguje się przód. A w ogóle masz prosto kierownicę? Diagnosta powinien zablokować kierownicę i ustawić ją za pomocą poziomicy.
Jeśli chcesz ustawiać geometrię, to tylko i wyłącznie na maszynie HUNTER 3D lub w ASO. Geometrię robiłem na HUNTERZE oraz w ASO i kartka z wynikami wyglądała tak samo
