Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BNG 3.0 211 KM] Gaśnie na wolnych obrotach

Silniki wysokoprężne
zomol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 04 sty 2016, 22:00
Lokalizacja: Kraków

[ BNG 3.0 211 KM] Gaśnie na wolnych obrotach

Post autor: zomol » 29 sie 2016, 22:12

Witam !

Po sporych nakładach wtryski, kolektory itp. itd w sumie dobijam już do 20 tys moja paskuda dalej nie chce pracować <wnerw>

Mam dwa objawy nie wiem czy związane ze sobą, występują czasem wspólnie (w ciągu jednej jazdy) a czasami pojawia się tylko jeden z nich. Bywa także, że np przez tydzień żaden nie występuje (przeważnie jak jadę do warsztatu :[ )

Nr. 1) Jazda przy stałej prędkości około 1000 - 1500 obrotów (przeważnie po mieście) nagle przestaje reagować na gaz. Zachowuje się tak jak przy puszczonym pedale gazu i nawet dociśnięcie go na max nie powoduje żadnej reakcji auto powoli wyhamowuje silnikiem, natomiast wystarczy puścić gaz i wcisnąć ponownie i wszystko jest OK. Błędów brak.

Nr. 2) Na niskich obrotach przeważnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania lub postoju na światłach gaśnie i miga kontrolka świec żarowych. Odpala bez problemu i bywa, że nie gaśnie przez następny tydzień ani raz ale bywa także, że gaśnie raz po raz przy każdym zatrzymaniu (znajoma nawet pytała czy ma system start - stop :] ) - Tutaj wychodzi błąd 1063 (Ciśnienie paliwa granica sterowania nie osiągnięta)

Żeby nie było, że nie czytałem forum -objawy występują niezależnie od ilości paliwa w baku, czujnik ciśnienia wymieniony - przez parę dni było OK i później to samo, więc drugi czujnik - tym razem nie pomogło zaczął gasnąć dzień po wymianie. Filtr Paliwa nowy, pasek pompy wymieniony, pomysłów brak :shock:

Jeżeli ktoś spotkał się z podobnymi objawami będę wdzięczny za pomoc ! Pozdrawiam

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 01 wrz 2016, 20:27

Jak moga kontrolka swiec to musiał się zapisać błąd. . Odczytaj i podaj na forum
Pomogłem? Kliknij

kabas01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 05 lip 2014, 23:24
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: kabas01 » 01 wrz 2016, 22:42

A może przekaźnik pompy spiętrzającej w baku ?? Przekaźnik będzie prawdopodobnie pod maską, możesz jeszcze na krótko podpiąć pompę spiętrzającą w bezpieczniku i tak sprawdzić czy ci dalej gaśnie.

zomol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 04 sty 2016, 22:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zomol » 04 paź 2016, 21:08

daw2 pisze:Jak moga kontrolka swiec to musiał się zapisać błąd. . Odczytaj i podaj na forum
Przy pierwszym objawie bez błędów.
Przy drugim (tym z kontrolką świec) tak jak pisałem 1063 - ciśnienie paliwa granica sterowania nie osiągnięta :(
kabas01 pisze:A może przekaźnik pompy spiętrzającej w baku ?? Przekaźnik będzie prawdopodobnie pod maską, możesz jeszcze na krótko podpiąć pompę spiętrzającą w bezpieczniku i tak sprawdzić czy ci dalej gaśnie.
Problem w tym, że poziom paliwa nie ma znaczenia, objawy pojawiają się nie zależnie od ilości paliwa.

Ostatnio znowu zaczął gasnąć - oczywiście pojawiła się sprężynka i błąd 1063 x2.
Po odpaleniu i przełączeniu na "N" chodził od 1 do 5 min i gasł chyba, że energicznie poruszałem kierownicą to gasł od razu.
Po przełączaniu na "D" jeżeli nie dodało się natychmiast gazu to praktycznie od razu gasł. :(
2 dni później jak jechałem do mechanika auto oczywiście żadnych złych objawów nie wykazywało wszystko TipTop normalnie nówka z salonu :[

Na dzień dzisiejszy został w serwisie Bosch oczyszczony i sprawdzony kolektor z czujnikami - oczywiście wszystko z nimi OK a przyczyna dalej nieznana. Jutro oddaje pompę CR do regeneracji. Koszt makabryczny bo 2.5 do 3.5 tys ale mam dość tej szarpaczki i jak to nie przyniesie efektu to następnym zakupem będzie siekiera którą porąbię sprawcę moich stresów <wnerw>

[ Dodano: 2016-09-20, 21:38 ]
Pompa zregenerowana koszt 2350 zł z 2 letnią gwarancją bez limitu przebiegu (nowa kosztuje 6400 zł )
Po diagnozie okazało się, że agonia była blisko wałek zatarty, pompa wstępna (chyba tak się to nazywało) mocno opiłkująca. Generalnie dostałem do zwrotu ponad kilogram starych klamotów :>
Co więcej Gładysek Bosch Serwis regeneruje także wtryski udzielając na nie także powyższej gwarancji (gdybym wiedział pewno nie kupowałbym nowych <wnerw> )

[ Dodano: 2016-10-04, 21:08 ]
Nareszcie obydwa problemy rozwiązane <radocha>

Problem Nr. 1 - powodował kończący się czujnik stopu, przy czym od Maja br. objawy ( chwilowy brak mocy, nie zmienianie biegów ) występowały sporadycznie i nie było żadnych błędów. Tydzień temu zaczęła się jazda na całego czyli powyższe objawy występowały notorycznie i dodatkowo co jakiś czas mrugała kontrolka świec żarowych i tym razem komputer zapisał właśnie błąd czujnika stopu. Po wymianie wszystkie objawy ustąpiły.

Problem Nr. 2 - gaśnięcie na wolnych obrotach i migająca kontrolka świec żarowych powodowała pompa wtryskowa - po regeneracji i płukaniu układu wszystko śmiga.

Regeneracja pompy - 2350 zł (z 2 letnią gwarancją)
Płukanie, wymiana pompy, wymiana filtru itp - 1000 zł
Czujnik stopu z wymianą - 100 zł

Temat do zamknięcia ... <papa2>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga