[ALF 2.4 165 KM] Mulasty na wolnych obrotach.
[ALF 2.4 165 KM] Mulasty na wolnych obrotach.
Zwracam się do posiadaczy 2.4 : czy ten silnik tak ma , że poniżej 3000 obr za bardzo nie jedzie ? Mam w domu jeszcze 2,8 AAH (12 zaworów) i ten wydaje się znacznie elastyczniejszy.
Wiem, że temat trochę z czapy
ale czy taka jest charakterystyka 30V , że trzeba je kręcić aby coś poczuć ? Odma drożna , ezektor nowy, wydech drożny.
Porównanie :
-C5 2.4 30V Quattro manual tylko Pb
-C4 2.8 12V Quattro automat LPG
Ten drugi idzie wyraźnie lepiej z dołu.
P.S.
Teraz popatrzyłem na wykresy mocy i momentu dostępne w sieci i o ile są prawdziwe to AAH ma ten wykres bardziej płaski oraz 15 Nm więcej.

Porównanie :
-C5 2.4 30V Quattro manual tylko Pb
-C4 2.8 12V Quattro automat LPG
Ten drugi idzie wyraźnie lepiej z dołu.
P.S.
Teraz popatrzyłem na wykresy mocy i momentu dostępne w sieci i o ile są prawdziwe to AAH ma ten wykres bardziej płaski oraz 15 Nm więcej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Na ALF przy 3000 masz dopiero pełen moment obrotowy. Ten silnik dopiero od tego przedziału 'żyje' i pokazuje co potrafi.
Moje auto jest jakieś dziwne, bo ma 180 koni niby (na dobrej hamowni sprawdzane... i to 2 razy bo ciężko było uwierzyć). Co do Nm, to u mnie jest 230 niutów przy 3240 obrotach. Max Moc mam przy 6220 obrotach, czyli te konie...
I wychodzi, że mój samochód pójdzie max 233km/h
Generalnie 30v ma moment obrotowy aż do końca obrotów w zasadzie już równy, czyli od 3 tysi w górę jest fajnie.
Moje auto jest jakieś dziwne, bo ma 180 koni niby (na dobrej hamowni sprawdzane... i to 2 razy bo ciężko było uwierzyć). Co do Nm, to u mnie jest 230 niutów przy 3240 obrotach. Max Moc mam przy 6220 obrotach, czyli te konie...


Generalnie 30v ma moment obrotowy aż do końca obrotów w zasadzie już równy, czyli od 3 tysi w górę jest fajnie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
jakubczyk_7, Nie mam pojęcia. Taki jest i już. Mam ALF. Nie jest żadną tajemnicą, że V-ki od Audi są bardzo nierówne... No i nie wiem, czy któryś z poprzednich właścicieli czegoś nie grzebał. Ale jakbym nie zobaczył, to bym nie uwierzył. A badane było na Hamowni MAHA należącej do Politechniki Wrocławskiej. Pomiar był na pewno wykonywany dobrze. Przy okazji kilka innych klubowych samochodów było badanych, w tym S-ka. S-ka zgubiła jak się okazało prawie 70 koni od fabryki
Hamownia z pomiarem temperatury oleju (w miejsce bagnetu czujnik) z wentylatorem i podpięciem pod złącze diagnostyczne w celu czytania obrotów 1:1.

Hamownia z pomiarem temperatury oleju (w miejsce bagnetu czujnik) z wentylatorem i podpięciem pod złącze diagnostyczne w celu czytania obrotów 1:1.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin