Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ALF 2.4 165 KM] Mulasty na wolnych obrotach.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Larix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 19 lut 2016, 12:48
Lokalizacja: Dolina

[ALF 2.4 165 KM] Mulasty na wolnych obrotach.

Post autor: Larix » 13 sie 2016, 00:12

Zwracam się do posiadaczy 2.4 : czy ten silnik tak ma , że poniżej 3000 obr za bardzo nie jedzie ? Mam w domu jeszcze 2,8 AAH (12 zaworów) i ten wydaje się znacznie elastyczniejszy.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 13 sie 2016, 07:53

Ja wiem czy mulowaty?zalezy co kto przez to rozumie:)moze masz duze wymagania a moze cos Ci szwankuje. Troche pytanie z kapelusza;)

Michal_ST
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 416
Rejestracja: 06 mar 2016, 21:10
Imię: Michał
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Sosnowica/Lublin

Post autor: Michal_ST » 13 sie 2016, 09:43

Larix, Nie spodziewaj się mega osiągów w przypadku 2.4. Silnik ten w przypadku np wyprzedania dobrze ciągnie z wysokiego zakresu obrotów. Być może masz problem z podciśnieniami lub odma jest zapchana różne są przyczyny. Audi do lekkich nie należy a jeśli dodać że to FWD jest mu trochę ciężej.
Nikomu nie wierz na słowo - na wszystko bierz papier :)
Ps: Społeczność forum https://a6klub.pl :)

Larix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 19 lut 2016, 12:48
Lokalizacja: Dolina

Post autor: Larix » 13 sie 2016, 23:03

Wiem, że temat trochę z czapy :> ale czy taka jest charakterystyka 30V , że trzeba je kręcić aby coś poczuć ? Odma drożna , ezektor nowy, wydech drożny.
Porównanie :
-C5 2.4 30V Quattro manual tylko Pb
-C4 2.8 12V Quattro automat LPG
Ten drugi idzie wyraźnie lepiej z dołu.
P.S.
Teraz popatrzyłem na wykresy mocy i momentu dostępne w sieci i o ile są prawdziwe to AAH ma ten wykres bardziej płaski oraz 15 Nm więcej.

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 14 sie 2016, 01:56

Na ALF przy 3000 masz dopiero pełen moment obrotowy. Ten silnik dopiero od tego przedziału 'żyje' i pokazuje co potrafi.

Moje auto jest jakieś dziwne, bo ma 180 koni niby (na dobrej hamowni sprawdzane... i to 2 razy bo ciężko było uwierzyć). Co do Nm, to u mnie jest 230 niutów przy 3240 obrotach. Max Moc mam przy 6220 obrotach, czyli te konie... ;) I wychodzi, że mój samochód pójdzie max 233km/h :)

Generalnie 30v ma moment obrotowy aż do końca obrotów w zasadzie już równy, czyli od 3 tysi w górę jest fajnie.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 14 sie 2016, 09:50

A jak to się stało że masz 180 koni?

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 14 sie 2016, 12:11

jakubczyk_7, Nie mam pojęcia. Taki jest i już. Mam ALF. Nie jest żadną tajemnicą, że V-ki od Audi są bardzo nierówne... No i nie wiem, czy któryś z poprzednich właścicieli czegoś nie grzebał. Ale jakbym nie zobaczył, to bym nie uwierzył. A badane było na Hamowni MAHA należącej do Politechniki Wrocławskiej. Pomiar był na pewno wykonywany dobrze. Przy okazji kilka innych klubowych samochodów było badanych, w tym S-ka. S-ka zgubiła jak się okazało prawie 70 koni od fabryki ;)

Hamownia z pomiarem temperatury oleju (w miejsce bagnetu czujnik) z wentylatorem i podpięciem pod złącze diagnostyczne w celu czytania obrotów 1:1.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 14 sie 2016, 14:00

Aż miło,że ktoś ma taki prezent od losu <okok>

Larix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 19 lut 2016, 12:48
Lokalizacja: Dolina

Post autor: Larix » 14 sie 2016, 23:50

mrporpoise pisze: Generalnie 30v ma moment obrotowy aż do końca obrotów w zasadzie już równy, czyli od 3 tysi w górę jest fajnie.
Z tym pozwolę sobie się nie zgodzić . Popatrz na wykres , od 4000 leci w dół . :|

Barteesi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 03 paź 2013, 11:53
Lokalizacja: Przemków

Post autor: Barteesi » 01 wrz 2016, 21:08

sprawdź Vagiem czy nie masz błędów przypadkiem czujników położenia wałka rozrządu, auto lubi też przez to zamulać ...
Nowy nabytek nowe możliwości ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja