Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Zużycie oleju silnik 2.4

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 30 sie 2013, 10:00

Cinek1985, Zrób płukanie silnika, dobrym preparatem, z właściwie odmierzoną dawką, i zalej to dobrym olejem FS - Amsoil, RoyalPurple, LM, Motul.
Moje ANK jak kupiłem też lubiało chlipnąć troszkę oliwy, lałem LM TT 4200, i płukałem silnik co zmianę, teraz nadal przy każdej zmianie robię płukanie, i leję Ams'a ECC 5w40, oleju dolewam na 15k km ok 1 ltr, czasem 1,5 (zależy od stylu jazdy), wycieków nie ma, no i olej pod koniec interwału wymiany ma nadal jasny kolor, nie czarne bagno :) - czywiście mimo że to olej LL, zmiana co 15k.
EDIT - jest taki parametr nie podawany przez większość producentów - NOACKA - odparowywalność oleju, z tych co sprawdziłem Ams ma najniższy - więc najwolniej w sposób naturalny go ubywa - bo jak każda ciecz olej w wysokiej temp paruje :(

Cinek1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 02 lip 2013, 06:51
Imię: Marcin
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Police

Post autor: Cinek1985 » 01 wrz 2013, 18:21

Jak wspomniałem jeżdżę obecnie na Motul 5W-30 i przy kolejnej zmianie przejdę na 5W-40 - ma większą lepkość w wyższych temp i sugestią niektórych powinno go mniej ubywać. W płukanki raczej nie będę się bawił (ale nie neguje, że to być może korzystne zabiegi). Po sugestiach wcześniej jak i puki co braku informacji o przykładach stosowania w tym silniku półsyntetyka - nie będę takich oszczędności poczyniał.

maryjann
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 28 maja 2012, 01:16
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 31 lip 2016, 03:53

Panowie a Ja chcę w tygodniu wymienić olej i pytanie bo mam zalany 5W40 a czy mogę zalać 5W30 czy lepiej nie ryzykować i nadal 5W40 ?

Co do brania dziś wróciłem z nad morza ale jak jechałem w tamtą stronę a mam 650km i po 500km wyskoczyła Mi kontrolka by dolać ale dojechałem i zaparkowałem. Po 3 dniach sprawdzam a mam oleju na górnych kropkach a miałem nalany max. Dziś wróciłem i znów na 500km wyskoczyło dolewanie ale dopiero wróciłem i jutro sprawdzę ile jest na bagnecie. Już kilka razy dolewałem przeważnie jak jadę w trasę bo po mieście to nawet i 2 miesiące spokój.

Trasą jadę od 140 do 180.

beemka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 11 gru 2014, 23:56
Lokalizacja: Poznan

Post autor: beemka » 08 sie 2016, 02:28

smialo mozesz zalac 5w30.Natomiast pewnie uszczelniacze masz do wymiany.Dymi czasami troszke?

maryjann
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 28 maja 2012, 01:16
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 08 sie 2016, 21:23

Nie dymi wcale, uż wymieniony na 5W40.

Pozdro

nowak19931
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 08 wrz 2015, 23:44
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: nowak19931 » 11 sie 2016, 21:32

Miałem tak w swojej c6 2.4 po wymianie uszczelniacze ubytki oleju nie zauważalne.

maryjann
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 28 maja 2012, 01:16
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 11 sie 2016, 22:22

Po mojej wymianie oleju i filtra okazało się że posiadałem filtr Filtron :(, teraz mam Knecht.
Miałem już raz problem z Filtronem a więc ciekawe jak teraz będzie.

Awatar użytkownika
dawidjey
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 13 sty 2009, 16:35
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: dawidjey » 26 sie 2016, 16:25

Pytanie ile Wam bierze oleju w C6 2,4 BDW? U mnie ok 600-700 ml na 1000 km, więc ogromnie dużo.
Niby nie kopci (rano delikatnie). Jak silnik osiągnie dobrą temperatur to dymi tylko na LPG na biało.
Ogólnie świece chyba do wymiany bo spaliny pachną tak jakby paliwo się nie przepalało.
Wycieków oleju brak (delikatnie, ale to bardzo delikatnie spod miski).

Jak sprawdzić czy to uszczelniacze zaworowe czy pierścienie, bo z tego co wiem nawet mierzenie manometrem kompresji nie da odpowiedzi, bo pierścienie olejowe są najniżej osadzone.
Jeśli uszczelniacze to da się wymienić bez ściągania głowicy?

Jeździ na oleju 5W30 czy zmiana na 5W40 pomoże?

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

pozdrawiam
Dawid
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...

nowak19931
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 08 wrz 2015, 23:44
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: nowak19931 » 27 sie 2016, 14:43

wymiana na gęstszy olej nie pomoże szkoda pieniędzy ja zalałem wcześniej 10w60 i spalanie oleju takie samo. Wymieniłem uszczelniacze i spalanie oleju niezauważalne.

vril
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 22 sty 2010, 13:19
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: vril » 27 sie 2016, 15:32

nowak19931 pisze:Miałem tak w swojej c6 2.4 po wymianie uszczelniacze ubytki oleju nie zauważalne.
kolego jaki koszt wymiany uszczelniaczy ?
jeżdżąc na LPG co 800 km wyskakuje mi niski poziom oleju
Olej Motul specyfic 5004 5007 5w30

wiem ze LPG jest sucha mieszanka stad mogą być ubytki ale zaraz po kupnie auta na benzynie przed założeniem instalacji zrobiłem 1300 km i brak ubytków oleju - olej CASTROL 5w30

auto nie dymi

nowak19931
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 08 wrz 2015, 23:44
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: nowak19931 » 27 sie 2016, 15:51

Ja wymienialem sam wiec wyszlo okolo 1500zl z napinaczami i łańcuchami górnymi.

mariuszkunc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 16 wrz 2012, 14:45
Lokalizacja: 3City

Post autor: mariuszkunc » 10 wrz 2016, 21:06

Uszczelniacze zaworów na allegro chodzą po kilkanaście złotych, pytanie czy trzeba wymieniać też napinacz i łańcuch?

Mario1418
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 20 mar 2016, 14:42
Imię: Mario
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bar

Post autor: Mario1418 » 15 wrz 2016, 09:46

Witam.
Podepnę się do tematu gdyż ten problem i mnie dotyczy a mianowicie mój silnik pije olej jak smok od wymiany oleju castrol 5W30 long life zrobiłem ponad 5tyś km i już dolałem 2litry <nerwus> oleju 3w30. Czy to normalne ze tak pije bo z tego co sprawdzałem to wycieków nie ma.
Gdzie szukać przyczyny i jak ją usunąć??
Czy można ten problem zdiagnozować VCDS-em jak tak to jak i czy da się zmierzyć ciśnienie na cylindrach? :|

A auto posiada inst gaz V generacji nie wiem możne to tez ma jakiś wpływ na pobieranie oleju <zalamka>

Koozly1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 03 maja 2015, 18:59
Lokalizacja: Pisz

Post autor: Koozly1 » 03 paź 2016, 06:08

Jaki polecacie olej do tego silnika przy gazie, przed zamontowaniem gazu jezdziłem na shell 5w30 i zauwazylem duzy pobór oleju po zamontowaniu gazu, zastanawiam sie teraz nad 10w30 . Co o tym myslicie

vril
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 22 sty 2010, 13:19
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: vril » 20 paź 2016, 14:34

mariuszkunc pisze:Uszczelniacze zaworów na allegro chodzą po kilkanaście złotych, pytanie czy trzeba wymieniać też napinacz i łańcuch?
rozumiem ze da się je wymienić bez zrzucania głowicy ?
ktoś w okolicach Trójmiasta się tym zajmuje ? jakis namiar ?

moim zdaniem zależnie od przebiegu napinacze można wymienić. sam się zastanawiam.
przebieg 175 tyś - żadnych objawów rozrządowych - odpukać <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja