Audi A6 C5 2.8 30V KOMPRESOR - więcej mocy 300+ /doładowanie
WITAM
Długo tu nie pisałem gdyż z obowiązku robię kilka zmian.
Ani jeden ani drugi system napędu kompresora nie zdał egzaminu. Będzie powrót do org. paska napędzającego podzespoły i osobny szerszy pasek - 8PK do napedu kompresora. Założę osobny pasek wyłącznie do kompresora a na wał założone będzie podwójne kółko od 3.0 TFSI.
Również wpadną org. wtryski od 2.7bt - 300cmx3bar. Powinno to zaspokoić potrzeby przeróbki gdyż te wtryski obsłużą 350KM przy 4barach.
Odpowietrzenie skrzyni korbowej trafi do podsmarowania kompresora co lekko go uszczelni i powinno zwiększyć doładowanie. Odpowietrzenie głowic - wolna odma.
Głównym problemem powodów stało się slizganie się sprzęgła, na dwójce nie ma już wciskania w fotel lecz tylko obrotomierz leci na zegarze a samochód słabo przyspiesza.
Z tych powodów również zastanawiam sie nad wzmocnieniem sprzegła - docisk lub lepsza tarcza od oryginału, obicie jej jakimś słabym kevlarem - koszt 300zł + przesyłki.
Na dzisiejszy dzień chyba wiem, ze starczy zrobić ewentualnie remapę i to wszystko bez zbednego grzebania w nową elektronikę. Dużo czasu przesiedziałem na racingforum i dowiedziałem się wielu istotnych rzeczy.
Dla większych osiągów potrzebne jest również , dla tych co chcą więcej koni, zmienić wydech i ewentualnie mocniejszą pompę paliwa założyć.
Myślę, że przed zimą projekt powinienem zakończyć z jakimś sukcesem i podać dla chcących na ''tacy''
Długo tu nie pisałem gdyż z obowiązku robię kilka zmian.
Ani jeden ani drugi system napędu kompresora nie zdał egzaminu. Będzie powrót do org. paska napędzającego podzespoły i osobny szerszy pasek - 8PK do napedu kompresora. Założę osobny pasek wyłącznie do kompresora a na wał założone będzie podwójne kółko od 3.0 TFSI.
Również wpadną org. wtryski od 2.7bt - 300cmx3bar. Powinno to zaspokoić potrzeby przeróbki gdyż te wtryski obsłużą 350KM przy 4barach.
Odpowietrzenie skrzyni korbowej trafi do podsmarowania kompresora co lekko go uszczelni i powinno zwiększyć doładowanie. Odpowietrzenie głowic - wolna odma.
Głównym problemem powodów stało się slizganie się sprzęgła, na dwójce nie ma już wciskania w fotel lecz tylko obrotomierz leci na zegarze a samochód słabo przyspiesza.
Z tych powodów również zastanawiam sie nad wzmocnieniem sprzegła - docisk lub lepsza tarcza od oryginału, obicie jej jakimś słabym kevlarem - koszt 300zł + przesyłki.
Na dzisiejszy dzień chyba wiem, ze starczy zrobić ewentualnie remapę i to wszystko bez zbednego grzebania w nową elektronikę. Dużo czasu przesiedziałem na racingforum i dowiedziałem się wielu istotnych rzeczy.
Dla większych osiągów potrzebne jest również , dla tych co chcą więcej koni, zmienić wydech i ewentualnie mocniejszą pompę paliwa założyć.
Myślę, że przed zimą projekt powinienem zakończyć z jakimś sukcesem i podać dla chcących na ''tacy''
Jakby co mam takie kolo pasowe od 3.0tfsi , mozemy sie dogadac
Tak jak pisalem wczesniej do przewidzenia bylo ze bedzie sie slizgac, w org siedzi tam chyba 7PK a nie 8 jak piszesz
Obicie tarczy okladzina z kevlarem 150zl, poczytalbym tez czy prztyasuje jakis docism od diesla badz wsadzic sprzeglo od s4
Tak jak pisalem wczesniej do przewidzenia bylo ze bedzie sie slizgac, w org siedzi tam chyba 7PK a nie 8 jak piszesz
Obicie tarczy okladzina z kevlarem 150zl, poczytalbym tez czy prztyasuje jakis docism od diesla badz wsadzic sprzeglo od s4
- emilzizi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
- Imię: Emil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wielkopolska
Sprzęgło od S4 b5 jest takie samo jak w A6 C5 2.7 bit.
Jednym słowem qupa.
Tarcza w S4 i Rs4 jest taka sama, różnica jest tylko w docisku.
Miałem też sprzęgło od Rs4. Wytrzymało 16k km, audi było po programie na około 310hp.
Teraz mam założony nowy docisk od Rs4 i tarcze obitą kevlarem.
Na razie daje rade, choć lekko nie ma.
Jednym słowem qupa.
Tarcza w S4 i Rs4 jest taka sama, różnica jest tylko w docisku.
Miałem też sprzęgło od Rs4. Wytrzymało 16k km, audi było po programie na około 310hp.
Teraz mam założony nowy docisk od Rs4 i tarcze obitą kevlarem.
Na razie daje rade, choć lekko nie ma.
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
- emilzizi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
- Imię: Emil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wielkopolska
Siema,metyoo pisze:było nie strzelać sprzęgłem przy każdej możliwej okazjiemilzizi pisze:Miałem też sprzęgło od Rs4. Wytrzymało 16k km, audi było po programie na około 310hp.
no coś w tym jest, ale i tak szybko się poddało.
Twoje daje jeszcze radę?
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
HEJ - czyli mówisz, ze taki zestawik by pasował ?
http://allegro.pl/luk-sprzeglo-audi-a4- ... 29591.html
lub
http://autowanda.pl/?page=catalog/produ ... t=0&sort=1
A u mnie jest jedno czy dwumasa?
Na autowandzie pisze żeby sprawdzić czy mam pojedyńcze czy podwójne czyli jak jest w AQD? 1999/2000rok.
------------------------
Jeśli chodzi o pasek kompresora - koło już mam od 3.0 TFSI, będzie dołożony/dotoczony jeden rowek aby było 8PK - gdyż jest miejsce do dotoczenia na kole. Zrobię jeden rowek więcej dlatego , ze ory. kółko kompresora i tak by nie pasowało. Musi być wysunięte do przodu względem kompresora więc i tak trzeba toczyc nowe więc wytoczę pod 8PK.
Co z tym sprzęgłem??? :shock:
http://allegro.pl/luk-sprzeglo-audi-a4- ... 29591.html
lub
http://autowanda.pl/?page=catalog/produ ... t=0&sort=1
A u mnie jest jedno czy dwumasa?
Na autowandzie pisze żeby sprawdzić czy mam pojedyńcze czy podwójne czyli jak jest w AQD? 1999/2000rok.
------------------------
Jeśli chodzi o pasek kompresora - koło już mam od 3.0 TFSI, będzie dołożony/dotoczony jeden rowek aby było 8PK - gdyż jest miejsce do dotoczenia na kole. Zrobię jeden rowek więcej dlatego , ze ory. kółko kompresora i tak by nie pasowało. Musi być wysunięte do przodu względem kompresora więc i tak trzeba toczyc nowe więc wytoczę pod 8PK.
Co z tym sprzęgłem??? :shock:
A więc są trzy rozwiązania na dzisiaj:
- poszukanie dobrze wzmocnionego sprzęgła {duża cena}-brak ceny
- kupno RS4 zwykła tarcza i przerobienie tarczy na{1000zł]:
- kevlarową z płytkami 5 - 8szt - ok.500zł
http://www.makland.com.pl/pl,wyroby,reg ... wy,16.html
- tarcza spiek z płytkami 5 - 8szt - ok. 900zł
http://www.makland.com.pl/pl,wyroby,reg ... ny,12.html
O spieku czytałem, że nie do konca nadaje się do cywilnej jazdy...
- kupno RS4 tarcza revlar w całości - 1500zł
Na autowandzie komplet do mnie prawie 800zł więc nad RS4 nawet nie będę się zastanawiał. Kupno za 1k RS i oddanie tarczy na przerobienia na płytki kevlar wychodzi na razie najtaniej i najmocniej czytaj przeniesienie największej siły bez uślizgu w tym odsprzedaż nowej tarczy organicznej-minus około 150zł.
Jeszcze tutaj udeżę, może coś konkretnego usłyszę w przyzwoitej cenie i starymi częśćiami
http://www.sprzegla.com/codzienna/sprze ... ienna.html
Jarosław-LT
- poszukanie dobrze wzmocnionego sprzęgła {duża cena}-brak ceny
- kupno RS4 zwykła tarcza i przerobienie tarczy na{1000zł]:
- kevlarową z płytkami 5 - 8szt - ok.500zł
http://www.makland.com.pl/pl,wyroby,reg ... wy,16.html
- tarcza spiek z płytkami 5 - 8szt - ok. 900zł
http://www.makland.com.pl/pl,wyroby,reg ... ny,12.html
O spieku czytałem, że nie do konca nadaje się do cywilnej jazdy...
- kupno RS4 tarcza revlar w całości - 1500zł
Na autowandzie komplet do mnie prawie 800zł więc nad RS4 nawet nie będę się zastanawiał. Kupno za 1k RS i oddanie tarczy na przerobienia na płytki kevlar wychodzi na razie najtaniej i najmocniej czytaj przeniesienie największej siły bez uślizgu w tym odsprzedaż nowej tarczy organicznej-minus około 150zł.
Jeszcze tutaj udeżę, może coś konkretnego usłyszę w przyzwoitej cenie i starymi częśćiami
http://www.sprzegla.com/codzienna/sprze ... ienna.html
Jarosław-LT
- emilzizi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
- Imię: Emil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wielkopolska
Apophis, masz coś nie tak z tym sprzęgłem.
Kto Ci robił tarcze. Bo to też ma znaczenie.
U mnie klei bez problemu. Nie raz szczelałem ze sprzęgła.
Mam u siebie 550 niuta, więc ma co robić.
Jarek ja swoją tarcze sprzedałem za 200zł, poszla od ręki.
Kto Ci robił tarcze. Bo to też ma znaczenie.
U mnie klei bez problemu. Nie raz szczelałem ze sprzęgła.
Mam u siebie 550 niuta, więc ma co robić.
Jarek ja swoją tarcze sprzedałem za 200zł, poszla od ręki.
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm