Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6 C5 2.8 30V KOMPRESOR - więcej mocy 300+ /doładowanie

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 28 lip 2016, 11:36

W końcu coś sie udało.
Jutro jadę na SZczecin, umówiłem sie z jednym warsztatem.
Oni stwierdzili, że to ogarną i mają nawet dwa takie projekty, podobne jeden na torze, dodając, ze poza nimi nikt tego mi nie ogarnie w Sz-nie. <radocha>

highzim
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 maja 2016, 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: highzim » 28 lip 2016, 19:13

Jarek-LT, daj znać co i jak z DET3, pisałem Ci też pw, nie wiem czy odczytałeś?

Surkey
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 27 wrz 2015, 12:42
Lokalizacja: Żnin

Post autor: Surkey » 28 lip 2016, 21:24

Jarek-LT pisze:HEJ chłopaki

Jest już nawet mała kolejka czekających na koniec projektu, na dodanie swoim AUDICĄ trochę koników.

Jarosław-LT <stres>
I nie tylko do audi <luzik>

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 19 sie 2016, 20:51

WITAM

Długo tu nie pisałem gdyż z obowiązku robię kilka zmian.

Ani jeden ani drugi system napędu kompresora nie zdał egzaminu. Będzie powrót do org. paska napędzającego podzespoły i osobny szerszy pasek - 8PK do napedu kompresora. Założę osobny pasek wyłącznie do kompresora a na wał założone będzie podwójne kółko od 3.0 TFSI.
Również wpadną org. wtryski od 2.7bt - 300cmx3bar. Powinno to zaspokoić potrzeby przeróbki gdyż te wtryski obsłużą 350KM przy 4barach.
Odpowietrzenie skrzyni korbowej trafi do podsmarowania kompresora co lekko go uszczelni i powinno zwiększyć doładowanie. Odpowietrzenie głowic - wolna odma.

Głównym problemem powodów stało się slizganie się sprzęgła, na dwójce nie ma już wciskania w fotel lecz tylko obrotomierz leci na zegarze a samochód słabo przyspiesza.
Z tych powodów również zastanawiam sie nad wzmocnieniem sprzegła - docisk lub lepsza tarcza od oryginału, obicie jej jakimś słabym kevlarem - koszt 300zł + przesyłki.

Na dzisiejszy dzień chyba wiem, ze starczy zrobić ewentualnie remapę i to wszystko bez zbednego grzebania w nową elektronikę. Dużo czasu przesiedziałem na racingforum i dowiedziałem się wielu istotnych rzeczy.

Dla większych osiągów potrzebne jest również , dla tych co chcą więcej koni, zmienić wydech i ewentualnie mocniejszą pompę paliwa założyć.

Myślę, że przed zimą projekt powinienem zakończyć z jakimś sukcesem i podać dla chcących na ''tacy'' <okok>

kuki_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 07 lis 2015, 06:55
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: kuki_wml » 20 sie 2016, 13:17

Jakby co mam takie kolo pasowe od 3.0tfsi , mozemy sie dogadac ;)
Tak jak pisalem wczesniej do przewidzenia bylo ze bedzie sie slizgac, w org siedzi tam chyba 7PK a nie 8 jak piszesz
Obicie tarczy okladzina z kevlarem 150zl, poczytalbym tez czy prztyasuje jakis docism od diesla badz wsadzic sprzeglo od s4

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 20 sie 2016, 17:02

Sprzęgło od S4 b5 jest takie samo jak w A6 C5 2.7 bit.
Jednym słowem qupa.
Tarcza w S4 i Rs4 jest taka sama, różnica jest tylko w docisku.
Miałem też sprzęgło od Rs4. Wytrzymało 16k km, audi było po programie na około 310hp.
Teraz mam założony nowy docisk od Rs4 i tarcze obitą kevlarem.
Na razie daje rade, choć lekko nie ma. ;)
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 20 sie 2016, 17:11

emilzizi pisze:Miałem też sprzęgło od Rs4. Wytrzymało 16k km, audi było po programie na około 310hp.
było nie strzelać sprzęgłem przy każdej możliwej okazji <rotfl>

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 20 sie 2016, 17:24

metyoo pisze:
emilzizi pisze:Miałem też sprzęgło od Rs4. Wytrzymało 16k km, audi było po programie na około 310hp.
było nie strzelać sprzęgłem przy każdej możliwej okazji <rotfl>
Siema,
no coś w tym jest, ale i tak szybko się poddało. <figielek>
Twoje daje jeszcze radę?
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 20 sie 2016, 19:22

HEJ - czyli mówisz, ze taki zestawik by pasował ?

http://allegro.pl/luk-sprzeglo-audi-a4- ... 29591.html
lub

http://autowanda.pl/?page=catalog/produ ... t=0&sort=1

A u mnie jest jedno czy dwumasa?
Na autowandzie pisze żeby sprawdzić czy mam pojedyńcze czy podwójne czyli jak jest w AQD? 1999/2000rok.
------------------------
Jeśli chodzi o pasek kompresora - koło już mam od 3.0 TFSI, będzie dołożony/dotoczony jeden rowek aby było 8PK - gdyż jest miejsce do dotoczenia na kole. Zrobię jeden rowek więcej dlatego , ze ory. kółko kompresora i tak by nie pasowało. Musi być wysunięte do przodu względem kompresora więc i tak trzeba toczyc nowe więc wytoczę pod 8PK.

Co z tym sprzęgłem??? :shock:

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 20 sie 2016, 19:25

tutaj masz zestaw i z dyńki <okok>
http://sidmotorsport.pl/pl/n/2123-sprze ... turbo.html
Masz dwumas.

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 20 sie 2016, 21:01

Możesz zrobić tak jak pisze metyoo.
Ja kupiłem kompletne sprzęgło od Rs4.
Koszt nowego to 980zł.
Swoją tarcze dałem do obicia ,a nową sprzedałem.
Wyszło mnie to sporo taniej.
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 20 sie 2016, 22:43

Jeśli komuś zależy na czasie moja opcja jest OK, jeśli ma dużo czasu, zgadzam się z Łukaszem - z całą pewnością wychodzi taniej.

Gość.

Post autor: Gość. » 20 sie 2016, 23:01

Tez mam sprzegło od rs4 z kevlarem i nie daje rady przy żadnym gwałtownym ruszeniu czy gwałtownej redukcji z podbiciem obrotów a mam tylko 350NM i 200kilo więcej od serii.
Radze się za czymś konkretnym rozglądnąc np za dobrze wzmocnionym sprzegłem.

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 21 sie 2016, 08:14

A więc są trzy rozwiązania na dzisiaj:

- poszukanie dobrze wzmocnionego sprzęgła {duża cena}-brak ceny

- kupno RS4 zwykła tarcza i przerobienie tarczy na{1000zł]:
- kevlarową z płytkami 5 - 8szt - ok.500zł
http://www.makland.com.pl/pl,wyroby,reg ... wy,16.html

- tarcza spiek z płytkami 5 - 8szt - ok. 900zł
http://www.makland.com.pl/pl,wyroby,reg ... ny,12.html
O spieku czytałem, że nie do konca nadaje się do cywilnej jazdy...

- kupno RS4 tarcza revlar w całości - 1500zł

Na autowandzie komplet do mnie prawie 800zł więc nad RS4 nawet nie będę się zastanawiał. Kupno za 1k RS i oddanie tarczy na przerobienia na płytki kevlar wychodzi na razie najtaniej i najmocniej czytaj przeniesienie największej siły bez uślizgu w tym odsprzedaż nowej tarczy organicznej-minus około 150zł.

Jeszcze tutaj udeżę, może coś konkretnego usłyszę w przyzwoitej cenie i starymi częśćiami
http://www.sprzegla.com/codzienna/sprze ... ienna.html

Jarosław-LT

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 21 sie 2016, 12:46

Apophis, masz coś nie tak z tym sprzęgłem.
Kto Ci robił tarcze. Bo to też ma znaczenie.
U mnie klei bez problemu. Nie raz szczelałem ze sprzęgła.
Mam u siebie 550 niuta, więc ma co robić.


Jarek ja swoją tarcze sprzedałem za 200zł, poszla od ręki. :)
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl