Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BDW 2.4 177 KM] Silnik nie chce odpalić

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

[ BDW 2.4 177 KM] Silnik nie chce odpalić

Post autor: kamilwwe » 06 sie 2016, 11:45

Panowie kupiłem od znajomego dla żony Audi A6 C6 2,4 BDW z LPG po stłuczce(wystrzelone jaśki pasy i klema pirotechniczna) , niestety nie mogę odpalić silnika a wiem że po zmostkowaniu klemy pirotechnicznej auto wjechało i zjechało z lawety przy normalnej pracy silnika. Po miesięcznym postoju silnik nie chce odpalić kręci załapie i się dusi krztusi nie może wejść normalnie na obroty i gaśnie.
Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki na podszybiu, z prawej i lewej strony na konsoli no i w bagażniku wszystkie są ok. , iskra jest na wszystkich cylindrach, pompka podaje paliwo tylko jeszcze muszę sprawdzić pod jakim ciśnieniem, objaw jest też taki że po wykręceniu świec wszystkie są mokre tak jak by zalewało je benzyną .Posprawdzałem wszystkie połączenia kabli, czujników i niby wszystko jest ok.
VCDS pokazuje mi 2 błędy :
000833 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 - 006 - Implausible Signal - MIL ON
005634 - Power Supply Terminal 30
P1602 - 008 - Voltage too Low - Intermittent
Pierwszy błąd mówi o czujniku położenia wałka rozrządu , czy to jest winowajca ?
Ten drugi błąd mógł wyskoczyć od kręcenia rozrusznikiem i i słabej już baterii.
Jakieś pomysły bo mi już ręce opadają ?
<beczy>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 sie 2016, 23:01

Wydaje mi się, że odpowiedziałeś sobie już na pytanie ;p. Wymień ten czujnik i zobacz wtedy czy odpali.

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 10 sie 2016, 21:01

Dziś założyłem nowy oryginalny czujnik położenia wałków i dalej nic nie pali :( , postanowiłem jeszcze zrobić test odłączyłem kostkę od czujnika z lewej strony sprawdzam VCDS błąd pozostaje, odpiąłem kostkę z prawej strony i pojawił się kolejny błąd więc wskazania wyszły na lewą stronę ale niestety po założeniu nowego czujnika dalej nic, mało tego przy dłuższym kręceniu potrafi znów wyskoczyć błąd 000833 - Camshaft Position Sensor (G40) :( .

Podczas tych prób zauważyłem że jak pracuje pompa paliwa to zaświeca się centralka od przełączania z Pb na LPG a jak już napompuje to z jej wyłączeniem centralka staje się martwa.
Dodam że butla jest zakręcona.
Komp nie pokazuje już więcej błędów prócz tego 000833 czasami.
Jakieś pomysły panowie bo już h.j mnie strzela.

Aaa pompa paliwowa sprawdzona dmucha ponad 4 BARY po czym schodzi do 3

nowak19931
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 08 wrz 2015, 23:44
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: nowak19931 » 10 sie 2016, 22:09

Zdejmij sobie pokrywy zaworow i zobacz czy ci rozrzad nie przeskoczyl

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 11 sie 2016, 09:39

Kiedyś jak miałem takie Audi z takim samym silnikiem i miałem przestawiony rozrząd to była nie równa praca silnika ,trzęsło budą ale palił zawsze od strzała.
A da się sprawdzić jakoś rozrząd VCDS-em ?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 11 sie 2016, 09:56

Tak kanał 90-93. Sprawdź jeszcze przewody od tego halla, bo to tam może być przyczyna

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 11 sie 2016, 21:16

VCDS pokazał mi tak:


Link

Link

Link

[ Dodano: 2016-08-11, 14:37 ]
Pomiar był robiony przed kręceniem rozrusznikiem i po kręceniu.

[ Dodano: 2016-08-11, 21:16 ]
Przed chwilą jeszcze sprawdziłem ciśnienie na cylindrach i wyszło tak :

1 cylinder-17-18 bar
2 cylinder-14,5- 16 bar
3 cylinder-17-19 bar
4 cylinder-12-14 bar
5 cylinder-11-14 bar
6 cylinder-12-14 bar

Wyraźnie widać że prawa strona cylindrów jest lepsza niż lewa ale tragedii nie ma na takim sprężaniu powinna zapalić i tak.

Sprawdziłem jeszcze napięcie na kostkach położenia wałków rozrządu i według serwisówki , którą znalazłem w sieci powinno być tak że na 1( jest to +) i 3(jest to - ) pinie powinno być napięcie minimalne od 4,5 Volta do 5,5 Volta u mnie jest 4,97 Volta czyli mieści się w tym przedziale.
Natomiast na 2(jest to impuls) i 3( - ) pinie napięcie powinno oscylować w granicach zbliżonych do 12 Volt a u mnie jest nadal te 4,97V i to z obydwu stron jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi <uoee>

nowak19931
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 08 wrz 2015, 23:44
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: nowak19931 » 11 sie 2016, 22:05

jezeli masz podmieniony czujnik sprawdzoną instalacjie to zostaje ci sprawdzic rozrzad nie ma duzo pracy przy tym a bedziesz pewnien

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 12 sie 2016, 09:29

Niepokoi mnie jeszcze to niskie napięcie w tej wtyczce na drugim pinie <mysli>
A co do rozrządu to jak nalepiej go sprawdzić?

nowak19931
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 08 wrz 2015, 23:44
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: nowak19931 » 12 sie 2016, 12:47

Zdejmij dwie porywy zaworów włącz 5bieg i pchajac ustaw sobie te miejsca do blokad i będziesz widział jak czy jest przestawiony czy nie.

kenzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:35
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: kenzi » 19 sie 2016, 05:46

Sprawdź ponownie vcdsem grupe 93, powinno być w granicach +/- 3°KW,wtedy będziesz widział czy rozrząd się rozjechał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga