[ BDW 2.4 177 KM] Silnik nie chce odpalić
[ BDW 2.4 177 KM] Silnik nie chce odpalić
Panowie kupiłem od znajomego dla żony Audi A6 C6 2,4 BDW z LPG po stłuczce(wystrzelone jaśki pasy i klema pirotechniczna) , niestety nie mogę odpalić silnika a wiem że po zmostkowaniu klemy pirotechnicznej auto wjechało i zjechało z lawety przy normalnej pracy silnika. Po miesięcznym postoju silnik nie chce odpalić kręci załapie i się dusi krztusi nie może wejść normalnie na obroty i gaśnie.
Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki na podszybiu, z prawej i lewej strony na konsoli no i w bagażniku wszystkie są ok. , iskra jest na wszystkich cylindrach, pompka podaje paliwo tylko jeszcze muszę sprawdzić pod jakim ciśnieniem, objaw jest też taki że po wykręceniu świec wszystkie są mokre tak jak by zalewało je benzyną .Posprawdzałem wszystkie połączenia kabli, czujników i niby wszystko jest ok.
VCDS pokazuje mi 2 błędy :
000833 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 - 006 - Implausible Signal - MIL ON
005634 - Power Supply Terminal 30
P1602 - 008 - Voltage too Low - Intermittent
Pierwszy błąd mówi o czujniku położenia wałka rozrządu , czy to jest winowajca ?
Ten drugi błąd mógł wyskoczyć od kręcenia rozrusznikiem i i słabej już baterii.
Jakieś pomysły bo mi już ręce opadają ?
Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki na podszybiu, z prawej i lewej strony na konsoli no i w bagażniku wszystkie są ok. , iskra jest na wszystkich cylindrach, pompka podaje paliwo tylko jeszcze muszę sprawdzić pod jakim ciśnieniem, objaw jest też taki że po wykręceniu świec wszystkie są mokre tak jak by zalewało je benzyną .Posprawdzałem wszystkie połączenia kabli, czujników i niby wszystko jest ok.
VCDS pokazuje mi 2 błędy :
000833 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 - 006 - Implausible Signal - MIL ON
005634 - Power Supply Terminal 30
P1602 - 008 - Voltage too Low - Intermittent
Pierwszy błąd mówi o czujniku położenia wałka rozrządu , czy to jest winowajca ?
Ten drugi błąd mógł wyskoczyć od kręcenia rozrusznikiem i i słabej już baterii.
Jakieś pomysły bo mi już ręce opadają ?
Dziś założyłem nowy oryginalny czujnik położenia wałków i dalej nic nie pali , postanowiłem jeszcze zrobić test odłączyłem kostkę od czujnika z lewej strony sprawdzam VCDS błąd pozostaje, odpiąłem kostkę z prawej strony i pojawił się kolejny błąd więc wskazania wyszły na lewą stronę ale niestety po założeniu nowego czujnika dalej nic, mało tego przy dłuższym kręceniu potrafi znów wyskoczyć błąd 000833 - Camshaft Position Sensor (G40) .
Podczas tych prób zauważyłem że jak pracuje pompa paliwa to zaświeca się centralka od przełączania z Pb na LPG a jak już napompuje to z jej wyłączeniem centralka staje się martwa.
Dodam że butla jest zakręcona.
Komp nie pokazuje już więcej błędów prócz tego 000833 czasami.
Jakieś pomysły panowie bo już h.j mnie strzela.
Aaa pompa paliwowa sprawdzona dmucha ponad 4 BARY po czym schodzi do 3
Podczas tych prób zauważyłem że jak pracuje pompa paliwa to zaświeca się centralka od przełączania z Pb na LPG a jak już napompuje to z jej wyłączeniem centralka staje się martwa.
Dodam że butla jest zakręcona.
Komp nie pokazuje już więcej błędów prócz tego 000833 czasami.
Jakieś pomysły panowie bo już h.j mnie strzela.
Aaa pompa paliwowa sprawdzona dmucha ponad 4 BARY po czym schodzi do 3
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 wrz 2015, 23:44
- Lokalizacja: Włocławek
VCDS pokazał mi tak:
Link
Link
Link
[ Dodano: 2016-08-11, 14:37 ]
Pomiar był robiony przed kręceniem rozrusznikiem i po kręceniu.
[ Dodano: 2016-08-11, 21:16 ]
Przed chwilą jeszcze sprawdziłem ciśnienie na cylindrach i wyszło tak :
1 cylinder-17-18 bar
2 cylinder-14,5- 16 bar
3 cylinder-17-19 bar
4 cylinder-12-14 bar
5 cylinder-11-14 bar
6 cylinder-12-14 bar
Wyraźnie widać że prawa strona cylindrów jest lepsza niż lewa ale tragedii nie ma na takim sprężaniu powinna zapalić i tak.
Sprawdziłem jeszcze napięcie na kostkach położenia wałków rozrządu i według serwisówki , którą znalazłem w sieci powinno być tak że na 1( jest to +) i 3(jest to - ) pinie powinno być napięcie minimalne od 4,5 Volta do 5,5 Volta u mnie jest 4,97 Volta czyli mieści się w tym przedziale.
Natomiast na 2(jest to impuls) i 3( - ) pinie napięcie powinno oscylować w granicach zbliżonych do 12 Volt a u mnie jest nadal te 4,97V i to z obydwu stron jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi
Link
Link
Link
[ Dodano: 2016-08-11, 14:37 ]
Pomiar był robiony przed kręceniem rozrusznikiem i po kręceniu.
[ Dodano: 2016-08-11, 21:16 ]
Przed chwilą jeszcze sprawdziłem ciśnienie na cylindrach i wyszło tak :
1 cylinder-17-18 bar
2 cylinder-14,5- 16 bar
3 cylinder-17-19 bar
4 cylinder-12-14 bar
5 cylinder-11-14 bar
6 cylinder-12-14 bar
Wyraźnie widać że prawa strona cylindrów jest lepsza niż lewa ale tragedii nie ma na takim sprężaniu powinna zapalić i tak.
Sprawdziłem jeszcze napięcie na kostkach położenia wałków rozrządu i według serwisówki , którą znalazłem w sieci powinno być tak że na 1( jest to +) i 3(jest to - ) pinie powinno być napięcie minimalne od 4,5 Volta do 5,5 Volta u mnie jest 4,97 Volta czyli mieści się w tym przedziale.
Natomiast na 2(jest to impuls) i 3( - ) pinie napięcie powinno oscylować w granicach zbliżonych do 12 Volt a u mnie jest nadal te 4,97V i to z obydwu stron jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 wrz 2015, 23:44
- Lokalizacja: Włocławek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 wrz 2015, 23:44
- Lokalizacja: Włocławek
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga