Witam, zwracam się z uprzejmą prośbą o przeanalizowanie logów z mojego silnika. Nie wiem czy wykonałem je poprawnie więc proszę o wyrozumiałość. Zlogowałem następujące bloki: 010, 002-115, 003-020. wszystkie na tym samym odcinku pomiarowym. Mam założoną instalację gazową lecz logi są na benzynie:
002-115 http://vaglog.pl/log_272844.html
003-020 http://vaglog.pl/log_272846.html
010 http://vaglog.pl/log_272845.html
Z góry dzięki za zainteresowanie.
Logi wykonuję z ciekawości o kondycje podzespołów silnika. niedawno wymieniłem rurę dolotu ponieważ chwytała lewiznę i przeładowywało. Teraz Audica dobrze się zbiera ale czasem ma drobne przycięcia które nie trwają nawet jednej sekundy ale je czuć. dodatkowo mam wrażenie że po delikatnym puszczeniu pedału gazu auto jakby przyspiesza. Jeśli jest konieczność wykonania kolejnych logów to jeszcze dzisiaj je wykonam. Pozdrawiam
Dodaje logi na gazolinie:
002-115 - http://vaglog.pl/log_272847.html
010 - http://vaglog.pl/log_272848.html
003-020 - http://vaglog.pl/log_272849.html
Edit:
Skleciłem jakiś wykres może ktoś rzuci okiem. Kanał 002-115
[ANB 1.8 150 KM] Analiza logów 1.8T ANB
No i lipa. dzisiaj przejechałem 1000km i litania błędów:
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Thursday, 04 August 2016, 19:29:20:0
Control Module Part Number: 4B0 906 018 AL
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0002
Software Coding: 05002
Work Shop Code: WSC 45527
VCID: 6BA944AF0A9D
8 Faults Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
18014 - Rough Road/Engine Torque Signal from ABS: Electrical Malfunction
P1606 - 35-00 - -
16516 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too High
P0132 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
P0304 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
o ile rozumiem skąd się mogły wziąć błędy od misfire a także ABS i imo to nie wiem skąd te pozostałe. Źle ustawiony gaz ? wcześniej już było za ubogo i podkręcili mi ten gaz. Zaraz dorzucę logi 002+033
Cewki już pozmieniałem bo miałem jakieś zapasowe używki. Muszę jeszcze zainwestować w jakieś konkretne świece bo mam jakieś badziewie.
Dzięki za zainteresowanie
Edit:
Logi 002-033 na benz : http://vaglog.pl/log_272998.html
na gazie: http://vaglog.pl/log_273000.html
Czy przez padniętą lambdę może wywalać te błędy z przeładowaniem i ubogą mieszanką ?
Co myślicie o tych parametrach sondy ?
Pozdrawiam
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Thursday, 04 August 2016, 19:29:20:0
Control Module Part Number: 4B0 906 018 AL
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0002
Software Coding: 05002
Work Shop Code: WSC 45527
VCID: 6BA944AF0A9D
8 Faults Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
18014 - Rough Road/Engine Torque Signal from ABS: Electrical Malfunction
P1606 - 35-00 - -
16516 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too High
P0132 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
P0304 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
o ile rozumiem skąd się mogły wziąć błędy od misfire a także ABS i imo to nie wiem skąd te pozostałe. Źle ustawiony gaz ? wcześniej już było za ubogo i podkręcili mi ten gaz. Zaraz dorzucę logi 002+033
Cewki już pozmieniałem bo miałem jakieś zapasowe używki. Muszę jeszcze zainwestować w jakieś konkretne świece bo mam jakieś badziewie.
Dzięki za zainteresowanie
Edit:
Logi 002-033 na benz : http://vaglog.pl/log_272998.html
na gazie: http://vaglog.pl/log_273000.html
Czy przez padniętą lambdę może wywalać te błędy z przeładowaniem i ubogą mieszanką ?
Co myślicie o tych parametrach sondy ?
Pozdrawiam
Jak po miejscu robiłem po 100 czy 200 km to błędów nie było. Dzisiaj trafiła mi się dłuższa trasa i z ciekawości podpiąłem kompa a tam taka litania jakiej jeszcze nie widziałem nigdy :P Może jeszcze gdzieś mam nieszczelność. Ogólnie to już wymieniłem kilka rurek bo były popękane lub podziurawione. Mam jeszcze log z kanału 115 z około 2 minut jazdy. Zastanawia mnie tylko czemu przy blokach 115 118 gdzie podawane jest ciśnienie turbinki wyświetla mi absolute pres. gdzieś przeczytałem że powinno pisać ciśnienie zadane i ciśnienie osiągnięte. a u mnie we wszystkich oknach jest absolute pres.
Poniżej zdjęcie z wykresem na podstawie bloku 115. Dziwi mnie brak aktywności turbiny w kilku momentach w których powinna działać. Czy się mylę (35 sekunda) ?
Log 115: http://vaglog.pl/log_273019.html
Poniżej zdjęcie z wykresem na podstawie bloku 115. Dziwi mnie brak aktywności turbiny w kilku momentach w których powinna działać. Czy się mylę (35 sekunda) ?
Log 115: http://vaglog.pl/log_273019.html
No nie wiem jak działa. Myślałem że budzi się po 2k RPM przy zdjęciu nogi z gazu upuszcza ciśnienie zaworkiem DV a zaworek n75 otwiera turbinkę żeby dmuchała. Przygodę z tym silnikiem zacząłem stosunkowo niedawno. na początku po prostu tym jeździłem później okazało się że jest błąd ubogiej mieszanki przez co tryb awaryjny siedzi a po skasowaniu nagle mocy więcej. Która wartość to ciśnienie osiągnięte ? Chciałbym doprowadzić ten silnik do ładu żeby jeździł i palił tak jak powinien. Mój ojciec kupił passka z identycznym silnikiem i z nim też walczę. tam chyba padnięta jest sonda lambda bo błąd wywala.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Turbina kręci się cały czas, ciśnienie za nią pojawia się w momencie obciążenia silnika czyli np przy rozpędzaniu czy wyprzedzaniu. Przy stałej prędkości obrotowej silnika ciśnienie za turbiną jest praktycznie jak atmosferyczne. Co do wartości to pierwsza kolumna to zadane, drugie rzeczywiste czyli takie jakie generuje sprężarka + atmosferyczne (czyli absolutne).
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga