Witam.
Mam problem z autem turbo mi przeladowuje.
[ BRF 2.0 136 KM] Turbo przeladowuje a brak trybu awaryjnego
[ BRF 2.0 136 KM] Turbo przeladowuje a brak trybu awaryjnego
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2019, 22:40 przez imm3, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Za wejście w tryb awaryjny odpowiedzialny jest komputer sterowania silnikiem.... ale robi to na podstawie sygnału z czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym... więc jest teraz pytanie:
- skąd wiesz że przeładowuje - poza info o rozsadzonym IC?
- czy robiłeś pomiar ciśnienia doładowania?
- czy auto było/mogło być w przeszłości chipowane?
- skąd wiesz że przeładowuje - poza info o rozsadzonym IC?
- czy robiłeś pomiar ciśnienia doładowania?
- czy auto było/mogło być w przeszłości chipowane?
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
ECU silnika powinien stwierdzać czy jest przeładowanie czy nie na podstawie czujnika ciśnienia doładowania, a dokładniej porównania wartości oczekiwanej (zawartej w programie/mapach ECU) do wartości rzeczywistej ciśnienia w kolektorze dolotowym (tj.: ciśnieniu odczytanym fizycznie z czujnika). Jeżeli faktycznie dochodzi do znacznego i długotrwałego wzrostu ciśnienia to albo w mapach programu ktoś namieszał (co wykluczasz), albo "uwalony" czujnik ciśnienia podaje zaniżoną wartość ciśnienia i turbo wówczas pompuje jak szalone i przeładowuje.