Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BVJ 4.2 349 KM] wyciek oleju 4,2fsi

Silniki benzynowe
paraphello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 maja 2016, 23:55
Lokalizacja: Ruda Ślaska

[ BVJ 4.2 349 KM] wyciek oleju 4,2fsi

Post autor: paraphello » 25 lip 2016, 21:14

Witam serdecznie

Mam taką prośbę, pytanie.
Tydzień temu kupiłem Audi allroad z silnikiem 4,2FSI /kod BVJ, 349PS/. Niestety okazało się że jest wyciek w silniku. Po rozebraniu przodu udało się ustalić że cieknie z dwóch otworów, głębokich na jakieś 15cm, które znajdują się nad kołem od paska klinowego / na zdjęciu widać te otwory/. Czy ktoś kojarzy może, co to są za otwory i jaka może byś przyczyna tego wycieku? Leje podobno z obydwu otworów i, z tego co mówił znajomy który mi to rozbierał, ciec zaczyna dopiero jak silnik się rozgrzeje.
Dziękuję za wszelkie wskazówki

Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2016-07-25, 21:14 ]
Naprawdę nie ma magików od audi w polandii :shock: ?

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 25 lip 2016, 21:20

obstawiam ( ale z FSI nie miałem jeszcze do czynienia) podobny wyciek robiłem z s4 b7 i ciekło spode dekla pod kolektorem ssacym oraz z podstawy filtra oleju.
Po prostu temperatura zabija te uszczelki.
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

paraphello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 maja 2016, 23:55
Lokalizacja: Ruda Ślaska

Post autor: paraphello » 25 lip 2016, 22:07

Dzięki <lol> . Wszelkie sugestie mile widziane. Zasugeruję jutro mechanikowi. Właśnie też ma problem bo to rzadkie silniki i nawet w serwisie audi postawili oczy

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 26 lip 2016, 08:50

Odpal sobie ETKe online ( znjadziesz w netcie) i porpawdzaj bo na zjdeciach nie widac czy to jeszcze jest blok, czy moze jakies dekle.
Bo jesli blok to w tych dziurach powinny byc zaslepione ( a mało realne ze cos sie stało w dwóch przypadkach) cisnienie oleju musiało by byc ogromne, ale to by wydmuchało uszczelki gdzie sie da.
Chyba ze kanał olejowy jest zastkany, ale to wrózenie z fusów.

PS Masz zdjecie jak to wygladało u mnie.

Olej sobie ciekł z podstawy filtra. i nawet nie pamietam czy tez jakis otworów nie ma z przodu silnika technologicznych. Moizm zdaniem bez sciagania kolektora ciezko bedzie.

[ Dodano: 2016-07-26, 08:50 ]
A tak po :
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

paraphello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 maja 2016, 23:55
Lokalizacja: Ruda Ślaska

Post autor: paraphello » 26 lip 2016, 21:32

Fajne z tą ETKĄ. Nie wiedziałem że coś takiego jest. Póki co jednak, nie udało mi się namierzyć mojego.
Byłem dziś u mechanika. Stwierdził, że główny wyciek , a może i jedyny, jest spod takiej klapki która jest po środku silnika - niestety w akcie paniki zapomniałem zrobić zdjęć /wspominał coś o odmie/. Przyczyną są ponoć naderwane bądź zerwane gwinty, do których się ją przykręca. Ma je przegwintować na ciut większy rozmiar. Przy okazji wszelkie uszczelki do wymiany. Po ściągnięciu góry silnika, widać te rowki którymi ciekł olej i wygląda na to, że rzeczywiście mogą to być jakieś rynienki inspekcyjne /jak to nazwał inny mechanik/ do odprowadzenia oleju w przypadkach takich jak ten.
W poniedziałek jedziemy nad polskie morze i straciłem już nadzieję że pojedziemy nowym ale po dzisiejszej rozmowie, nadzieja lekko odżyła <lol>

mistrzu480
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 25 cze 2017, 23:50
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: mistrzu480 » 18 gru 2017, 13:36

olej w moim przypadku wydostawał sie z podstawy filtra oleju jest tam oring i z niego lekko rosiło niestety trzeba zdemontować kolektor ja o tym wycieku nie wiedziałem bo dopiero sie zaczynał demontowałem kolektor do czyszczenia i przy okazji zobaczyłem ten wyciek nowy oring i Victor Reinz (uszczelniacz) po temacie raczej nie wróci nigdy ;)
allroad

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga