Witam serdecznie
Mam taką prośbę, pytanie.
Tydzień temu kupiłem Audi allroad z silnikiem 4,2FSI /kod BVJ, 349PS/. Niestety okazało się że jest wyciek w silniku. Po rozebraniu przodu udało się ustalić że cieknie z dwóch otworów, głębokich na jakieś 15cm, które znajdują się nad kołem od paska klinowego / na zdjęciu widać te otwory/. Czy ktoś kojarzy może, co to są za otwory i jaka może byś przyczyna tego wycieku? Leje podobno z obydwu otworów i, z tego co mówił znajomy który mi to rozbierał, ciec zaczyna dopiero jak silnik się rozgrzeje.
Dziękuję za wszelkie wskazówki
[ Dodano: 2016-07-25, 21:14 ]
Naprawdę nie ma magików od audi w polandii :shock: ?
[ BVJ 4.2 349 KM] wyciek oleju 4,2fsi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 maja 2016, 23:55
- Lokalizacja: Ruda Ślaska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 maja 2016, 23:55
- Lokalizacja: Ruda Ślaska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 348
- Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LLB, SK, WA
Odpal sobie ETKe online ( znjadziesz w netcie) i porpawdzaj bo na zjdeciach nie widac czy to jeszcze jest blok, czy moze jakies dekle.
Bo jesli blok to w tych dziurach powinny byc zaslepione ( a mało realne ze cos sie stało w dwóch przypadkach) cisnienie oleju musiało by byc ogromne, ale to by wydmuchało uszczelki gdzie sie da.
Chyba ze kanał olejowy jest zastkany, ale to wrózenie z fusów.
PS Masz zdjecie jak to wygladało u mnie.
Olej sobie ciekł z podstawy filtra. i nawet nie pamietam czy tez jakis otworów nie ma z przodu silnika technologicznych. Moizm zdaniem bez sciagania kolektora ciezko bedzie.
[ Dodano: 2016-07-26, 08:50 ]
A tak po :
Bo jesli blok to w tych dziurach powinny byc zaslepione ( a mało realne ze cos sie stało w dwóch przypadkach) cisnienie oleju musiało by byc ogromne, ale to by wydmuchało uszczelki gdzie sie da.
Chyba ze kanał olejowy jest zastkany, ale to wrózenie z fusów.
PS Masz zdjecie jak to wygladało u mnie.
Olej sobie ciekł z podstawy filtra. i nawet nie pamietam czy tez jakis otworów nie ma z przodu silnika technologicznych. Moizm zdaniem bez sciagania kolektora ciezko bedzie.
[ Dodano: 2016-07-26, 08:50 ]
A tak po :
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 maja 2016, 23:55
- Lokalizacja: Ruda Ślaska
Fajne z tą ETKĄ. Nie wiedziałem że coś takiego jest. Póki co jednak, nie udało mi się namierzyć mojego.
Byłem dziś u mechanika. Stwierdził, że główny wyciek , a może i jedyny, jest spod takiej klapki która jest po środku silnika - niestety w akcie paniki zapomniałem zrobić zdjęć /wspominał coś o odmie/. Przyczyną są ponoć naderwane bądź zerwane gwinty, do których się ją przykręca. Ma je przegwintować na ciut większy rozmiar. Przy okazji wszelkie uszczelki do wymiany. Po ściągnięciu góry silnika, widać te rowki którymi ciekł olej i wygląda na to, że rzeczywiście mogą to być jakieś rynienki inspekcyjne /jak to nazwał inny mechanik/ do odprowadzenia oleju w przypadkach takich jak ten.
W poniedziałek jedziemy nad polskie morze i straciłem już nadzieję że pojedziemy nowym ale po dzisiejszej rozmowie, nadzieja lekko odżyła
Byłem dziś u mechanika. Stwierdził, że główny wyciek , a może i jedyny, jest spod takiej klapki która jest po środku silnika - niestety w akcie paniki zapomniałem zrobić zdjęć /wspominał coś o odmie/. Przyczyną są ponoć naderwane bądź zerwane gwinty, do których się ją przykręca. Ma je przegwintować na ciut większy rozmiar. Przy okazji wszelkie uszczelki do wymiany. Po ściągnięciu góry silnika, widać te rowki którymi ciekł olej i wygląda na to, że rzeczywiście mogą to być jakieś rynienki inspekcyjne /jak to nazwał inny mechanik/ do odprowadzenia oleju w przypadkach takich jak ten.
W poniedziałek jedziemy nad polskie morze i straciłem już nadzieję że pojedziemy nowym ale po dzisiejszej rozmowie, nadzieja lekko odżyła
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 cze 2017, 23:50
- Lokalizacja: Jaworzno
olej w moim przypadku wydostawał sie z podstawy filtra oleju jest tam oring i z niego lekko rosiło niestety trzeba zdemontować kolektor ja o tym wycieku nie wiedziałem bo dopiero sie zaczynał demontowałem kolektor do czyszczenia i przy okazji zobaczyłem ten wyciek nowy oring i Victor Reinz (uszczelniacz) po temacie raczej nie wróci nigdy
allroad
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga