[ AKE 2.5 180 KM] Problem z błędem 575 górna granica przekro
[ AKE 2.5 180 KM] Problem z błędem 575 górna granica przekro
Witam wszystkich. Rzadko tu zaglądam, więc można mnie traktować naj nowego (proszę o wyrozumiałość).
Problem z tym błędem i brakiem mocy nastał ponad jakieś 2.5 roku temu. Kupiłem ten samochód i myślałem że ona ma takiego tzw. "laga". Nie miałem wcześniej do czynienia z tym silnikiem. Za jakiś czas wgrałem nową mapę, i odziwo samochód odżył i to bardzo. Długo nie cieszyłem się tym. Za jakiś czas rozsypała się turbina. Pomyślałem stara turbina, więc dostała cugu i zdechła. Założyłem drugą i wszystko było ok. Za jakiś niedługi czas samochód zaczął tracić systematycznie moc. Z każdym miesiącem było gorzej. Mam możliwość podmianki różnych części (od dawcy sprawnego) więc podmieniałem. N75, MAF, przepływomierz, zaworek jednokierunkowy na podciśnieniu, zaślepiłem egr i jego przewody podciśnieniowe, podmieniałem sterownik z oryginalną mapą, całą turbinę, sprawdzone wszystkie przewody podciśnieniowe wraz z akumulatorem vaccum, pompa vp44 po regeneracji, pompa vaccum ciśnienie prawidłowe, intercooler szczelny, kolektor dolotowy wyczyszczony, usunięte 3 katalizatory. Aż w końcu wymieniłem wałki które były bardzo delikatnie wytarte (teraz po nich tylko lepiej zapala, nic więcej). Zrobiłem logi, dodaje poniżej. Brakuje mi już pomysłów  Proszę o pomoc.
http://vaglog.pl/log_271458.html
http://vaglog.pl/log_271459.html
http://vaglog.pl/log_271460.html
http://vaglog.pl/log_271461.html
Problem z tym błędem i brakiem mocy nastał ponad jakieś 2.5 roku temu. Kupiłem ten samochód i myślałem że ona ma takiego tzw. "laga". Nie miałem wcześniej do czynienia z tym silnikiem. Za jakiś czas wgrałem nową mapę, i odziwo samochód odżył i to bardzo. Długo nie cieszyłem się tym. Za jakiś czas rozsypała się turbina. Pomyślałem stara turbina, więc dostała cugu i zdechła. Założyłem drugą i wszystko było ok. Za jakiś niedługi czas samochód zaczął tracić systematycznie moc. Z każdym miesiącem było gorzej. Mam możliwość podmianki różnych części (od dawcy sprawnego) więc podmieniałem. N75, MAF, przepływomierz, zaworek jednokierunkowy na podciśnieniu, zaślepiłem egr i jego przewody podciśnieniowe, podmieniałem sterownik z oryginalną mapą, całą turbinę, sprawdzone wszystkie przewody podciśnieniowe wraz z akumulatorem vaccum, pompa vp44 po regeneracji, pompa vaccum ciśnienie prawidłowe, intercooler szczelny, kolektor dolotowy wyczyszczony, usunięte 3 katalizatory. Aż w końcu wymieniłem wałki które były bardzo delikatnie wytarte (teraz po nich tylko lepiej zapala, nic więcej). Zrobiłem logi, dodaje poniżej. Brakuje mi już pomysłów  Proszę o pomoc.
http://vaglog.pl/log_271458.html
http://vaglog.pl/log_271459.html
http://vaglog.pl/log_271460.html
http://vaglog.pl/log_271461.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
Wrzucam wszystkie grupy 
Logi BS
http://vaglog.pl/log_271794.html
http://vaglog.pl/log_271795.html
http://vaglog.pl/log_271796.html
Log
Address 01: Engine (4B2 907 401 D)
20:24:44 Group 001: Injected quantity
766 /min Engine speed 740-840 rpm
5.0 mg/str Injected quantity 3.0-8.0
20.2°KW Qty adj valve act. time 15-25*Ck
89.1°C Coolant temp 85-105*C
20:24:44 Group 002: Idle speed (#3:See label file)
766 /min Engine speed 740-840 rpm
0.0 % Throttle position 0%
0 01 00 Switches see label file
89.1°C Coolant temp 85-100*C
20:24:44 Group 003: EGR (Exhaust Gases Recycling)
766 /min Engine speed 740-840
176.6 mg/str MAF (specified) 180-270 mg/H
400.4 mg/str MAF (actual) 160-290 mg/H
26.8 % EGR duty cycle 40-75%
20:26:25 Group 004: Start of injection - Full load-4000rpm-85*C
766 /min Engine speed 3800-4200 rpm
0.6 °BTDC Spec. start 10-14 *BTDC
0.6 °BTDC Actual start 8-16 *BTDC
43.8 % Cold start valve
20:26:25 Group 005: Start Conditions (last Engine Start)
766 /min Engine Speed (G28)
17.3 mg/str Starting Quantity
0.6 °BTDC Start of Injection (act.)
89.1°C Coolant Temperature (G62)
20:26:25 Group 006: Cruise Control System (CCS)
0.0 km/h Vehicle Speed (actual)
0 0 0 Cruise Control Pedal Monitoring
000011 Cruise Control Switch/Pedal
1.0 Cruise Control Status
20:26:57 Group 007: Temperatures
57.6°C Fuel Temperature (G81)
111.1°C Oil Temperatur (G8)
49.5°C Intake Air Temperature (G72)
88.0°C Coolant Temperature (G62)
20:26:57 Group 008: Injection Quantity Limitation I (Torque Limitation)
766 /min Engine Speed (G28)
0.0 mg/str Torque Request (Driver)
35.5 mg/str Torque Limitation
22.9 mg/str Smoke Limitation
20:26:57 Group 009: Injection Quantity Limitation II (Torque Limitation)
0.0 mg/str Engine Speed (G28)
0.0 mg/str Torque Request (Cruise Control)
0.0 mg/str Transmission Limitiation
99.0 mg/str Torque Restriction
20:27:33 Group 010: Charge Pressure Control
400.4 mg/str Mass Air Flow (actual)
1009.8 mbar Atmospheric Pressure
1050.6 mbar Boost Pressure (actual)
0.0 % Accel. Pedal Pos. Sensor 1 (G79)
20:27:33 Group 011: Boost pressure limitation -Full load -3rd gear - 3500rpm
766 /min Engine speed 2900-4000
999.6 mbar Spec. intake press. 1900-2300 mbar
1060.8 mbar Actual intake press 1900-2300 mbar
84.0 % N75 duty cycle
20:27:33 Group 012: Glow Plugs
11111111 Glow Status
0.00 s Pre-Glow Period
13.60 V Supply Voltage (Terminal 30)
88.0°C Coolant Temperature (G62)
20:28:11 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation I)
-0.63 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
-0.08 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
20:28:11 Group 014: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation II)
0.24 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 6
0.08 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
-0.31 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 5

Logi BS
http://vaglog.pl/log_271794.html
http://vaglog.pl/log_271795.html
http://vaglog.pl/log_271796.html
Log
Address 01: Engine (4B2 907 401 D)
20:24:44 Group 001: Injected quantity
766 /min Engine speed 740-840 rpm
5.0 mg/str Injected quantity 3.0-8.0
20.2°KW Qty adj valve act. time 15-25*Ck
89.1°C Coolant temp 85-105*C
20:24:44 Group 002: Idle speed (#3:See label file)
766 /min Engine speed 740-840 rpm
0.0 % Throttle position 0%
0 01 00 Switches see label file
89.1°C Coolant temp 85-100*C
20:24:44 Group 003: EGR (Exhaust Gases Recycling)
766 /min Engine speed 740-840
176.6 mg/str MAF (specified) 180-270 mg/H
400.4 mg/str MAF (actual) 160-290 mg/H
26.8 % EGR duty cycle 40-75%
20:26:25 Group 004: Start of injection - Full load-4000rpm-85*C
766 /min Engine speed 3800-4200 rpm
0.6 °BTDC Spec. start 10-14 *BTDC
0.6 °BTDC Actual start 8-16 *BTDC
43.8 % Cold start valve
20:26:25 Group 005: Start Conditions (last Engine Start)
766 /min Engine Speed (G28)
17.3 mg/str Starting Quantity
0.6 °BTDC Start of Injection (act.)
89.1°C Coolant Temperature (G62)
20:26:25 Group 006: Cruise Control System (CCS)
0.0 km/h Vehicle Speed (actual)
0 0 0 Cruise Control Pedal Monitoring
000011 Cruise Control Switch/Pedal
1.0 Cruise Control Status
20:26:57 Group 007: Temperatures
57.6°C Fuel Temperature (G81)
111.1°C Oil Temperatur (G8)
49.5°C Intake Air Temperature (G72)
88.0°C Coolant Temperature (G62)
20:26:57 Group 008: Injection Quantity Limitation I (Torque Limitation)
766 /min Engine Speed (G28)
0.0 mg/str Torque Request (Driver)
35.5 mg/str Torque Limitation
22.9 mg/str Smoke Limitation
20:26:57 Group 009: Injection Quantity Limitation II (Torque Limitation)
0.0 mg/str Engine Speed (G28)
0.0 mg/str Torque Request (Cruise Control)
0.0 mg/str Transmission Limitiation
99.0 mg/str Torque Restriction
20:27:33 Group 010: Charge Pressure Control
400.4 mg/str Mass Air Flow (actual)
1009.8 mbar Atmospheric Pressure
1050.6 mbar Boost Pressure (actual)
0.0 % Accel. Pedal Pos. Sensor 1 (G79)
20:27:33 Group 011: Boost pressure limitation -Full load -3rd gear - 3500rpm
766 /min Engine speed 2900-4000
999.6 mbar Spec. intake press. 1900-2300 mbar
1060.8 mbar Actual intake press 1900-2300 mbar
84.0 % N75 duty cycle
20:27:33 Group 012: Glow Plugs
11111111 Glow Status
0.00 s Pre-Glow Period
13.60 V Supply Voltage (Terminal 30)
88.0°C Coolant Temperature (G62)
20:28:11 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation I)
-0.63 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
-0.08 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
20:28:11 Group 014: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation II)
0.24 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 6
0.08 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
-0.31 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 5
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
Tak, egr jest zaślepiony od strony turbiny i kolektora dolotowego oraz jego przewody podciśnieniowe.
Jeśli chodzi o kąt wtrysku, masz na myśli że jest za bardzo przyspieszony? Jeśli tak to opóźnić go, czy lepiej nie ruszać?
Nie, kierownice w turbo chodzą bardzo dobrze. Tak nawiasem mówiąc mam jeszcze dwie turbiny luzem leżące, bo "tańczyłem" z tymi turbinami - każdy mi mówił że to wina turbo. Aż w końcu założyłem turbinę od sprawnego samochodu i nic to nie dało (dalej brak mocy - dusi się).
N75 też podmieniałem.
Jeśli chodzi o przewody podciśnieniowe, sprawdzałem je. Starałem się dokładnie ale może gdzieś popełniłem błąd. Tylko że na "vakłometrze" nie zauważyłem spadku podciśnienia, tak jakby układ był szczelny. Oczywiście przeoram te podciśnienia jeszcze raz.
"daj jeszcze grup 3 (tylko daj na stronę VagLog) i 3bs" - Nie bardzo rozumiem?
Głośno teraz myślę. A może problem leży gdzieś w instalacji elektrycznej?
Jeśli chodzi o kąt wtrysku, masz na myśli że jest za bardzo przyspieszony? Jeśli tak to opóźnić go, czy lepiej nie ruszać?
Nie, kierownice w turbo chodzą bardzo dobrze. Tak nawiasem mówiąc mam jeszcze dwie turbiny luzem leżące, bo "tańczyłem" z tymi turbinami - każdy mi mówił że to wina turbo. Aż w końcu założyłem turbinę od sprawnego samochodu i nic to nie dało (dalej brak mocy - dusi się).
N75 też podmieniałem.
Jeśli chodzi o przewody podciśnieniowe, sprawdzałem je. Starałem się dokładnie ale może gdzieś popełniłem błąd. Tylko że na "vakłometrze" nie zauważyłem spadku podciśnienia, tak jakby układ był szczelny. Oczywiście przeoram te podciśnienia jeszcze raz.
"daj jeszcze grup 3 (tylko daj na stronę VagLog) i 3bs" - Nie bardzo rozumiem?
Głośno teraz myślę. A może problem leży gdzieś w instalacji elektrycznej?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
daj jak te trzy pierwsze logi (na stronę do pokazywania logów VAGLOG.pl ) .Jeśli mówisz że już takie numery odstawiasz z tym autkiem to chyba jednego nie zrobiłeś a co na 99.9% pomoże WYWAL KATALIZATOR!!! (u mnie pomogło po regeneracji pompy i wymianie turbo,też nie było mocy jak wywaliłem kata to pomogło )
kolego nie grzebał ktoś koło gruszki turbiny bo w pozycji min. za dużo pompuje powinna zejść poniżej 1000 mbar (ok 980mbar ) a w pozycji max ok 1080mbar ) (na wolnych obrotach ) ?
kolego nie grzebał ktoś koło gruszki turbiny bo w pozycji min. za dużo pompuje powinna zejść poniżej 1000 mbar (ok 980mbar ) a w pozycji max ok 1080mbar ) (na wolnych obrotach ) ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
Dokładnie tak. Otworzyłem każdy i wyjąłem wkłady. Co ciekawe nie były zapchane. Chodzi ci o maf pod pl lampą? Zamieniany. Obecnie jest założony nowy Bosch. Samochód był już diagnozowany przez kilku "niby speców", nawet na hamowni. Każdy się poddał mówiąc to jest jakiś czeski film. Dlatego postanowiłem szukać już pomocy w sieci. Czuję że to jest jakaś pierdoła, tylko ją znaleźć...
?
P.S. Dzisiaj nie dam rady wrzucić tych logów.

P.S. Dzisiaj nie dam rady wrzucić tych logów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
zostawiłeś puste puszki i możliwe że tu jest problem , ja jak wyciąłem to wstawiłem rurkę nawiercaną do o koła w środek puszki żeby spaliny nie miały zbyt dużo przestrzeni żeby się rozprężyć ,bo w układzie wydechowym z turbo ciśnienie za turbo też jest ważne .
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi
Myślę że to nie ma żadnego wpływu. Poza tym przed wycięciem katów te same objawy i ten sam błąd był (nie wycinałbym tych katów jakby ona miała moc). Wpadłem na jeden pomysł. Zaślepić na próbę rurkę od domy, bo przednią jest przepływka. Odma była wymieniana 70tys temu na plastik (oryginał z ASO) i była plastikowa. Co o tym myślisz? Nikt tego wcześniej nie robił i nikt o tym nie wspominał.
P.S. VCDS zapisał mi logi statyczne w formacie .txt i jak je zamienię programem na .csv to stronka logów nie przyjmuje ich. Chyba będę musiał jeszcze raz zrobić logi od razu w formacie .csv
P.S. VCDS zapisał mi logi statyczne w formacie .txt i jak je zamienię programem na .csv to stronka logów nie przyjmuje ich. Chyba będę musiał jeszcze raz zrobić logi od razu w formacie .csv