Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ANB 1.8 150 KM] Kontrolka ciśnienia oleju

Silniki benzynowe
mrosinski1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 31 mar 2016, 08:34
Lokalizacja: Białystok

[ANB 1.8 150 KM] Kontrolka ciśnienia oleju

Post autor: mrosinski1 » 20 lip 2016, 10:39

Witam.
Bardzo dziwny przypadek...
Ostatnio wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów i odmę no i zaczęły się problemy:
W aucie po odpaleniu na zimnym silniku słychać napinacz ( ok 10 s.), przy obrotach ok 1500 do 2100 czasami potrafi zapalić się kontrolka ciśnienia oleju .
Zrobiłem płukankę i zmieniłem olej dalej jest to samo :(

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 24 lip 2016, 07:11

no to zostaje ściąganie miski i pompa na stół ,pewnie smok przytkany.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Mati_NSZ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 17 mar 2016, 07:03
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Mati_NSZ » 24 lip 2016, 07:58

W 1.8T bardzo często zdarzają się problemy ze smarowaniem.Jak wyżej pozostaje Ci tylko zdjęcie miski i zobaczenie czy się sitko od smoka nie przytkało.

mrosinski1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 31 mar 2016, 08:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mrosinski1 » 25 lip 2016, 07:50

Pompa do czyszczenia czy raczej do wymiany ? Z tego co patrzyłem to mam wzdłużny silnik i jest delikatny problem z wyciągnięciem misy, jest na to jakiś patent czy trzeba sanki luzować lub silnik do góry podnosić ?
1.8t 150km 1999
2.7t 265km BEL quattro 2004

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 25 lip 2016, 08:22

czy nowa czy do wymiany to już zależy od jej stanu ,ale to zweryfikujesz jak już ją wyjmiesz , co do samego demontażu ,to w większości przypadków ludzie demontują część zawieszenia a są i tacy co cały ślinik wyciągają bo chcą jeszcze coś poprawić innego i jest im po prostu wygodniej :) jak już zaczniesz demontować to wybierzesz optymalny plan działań ;)
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

mrosinski1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 31 mar 2016, 08:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mrosinski1 » 25 lip 2016, 22:31

Jutro będzie zdejmowana misa i teraz moje pytanie da się jakoś poznać czy pompa jest już zmęczona ?
Z tego co się dowiedziałem ze jest bardzo male prawdopodobieństwo że coś się stało z pompa, trzeba rozebrać wyczyścić i zmienić uszczelkę i powinna działać. :)
Bo mam do kupienia nowa pompę za 140 zł firmy Topran ale jakoś nie znam tej firmy i nie jestem przekonany do niej.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 25 lip 2016, 23:38

U brata w APU było słychać delikatne cykanie z okolicy łańcuszka i tak jakby zaworów. U mechanika silnik w górę bo nie puści smok, czyszczenie misy, smoka i przeszło. To było 100kkm i do tej pory cisza. U mnie po zakupie nic się nie tłukło ale profilaktycznie zrobiłem taką samą operację. Ani w a4 ani w a6 pompa nie była zmieniana. Mimo że teoretycznie przy podobnych przebiegach robiliśmy to samo to u mnie było mniej szlamu. Tylko że moja przyjechała na 5w40 z Niemiec a brata na 10W40. Może tu jest właśnie problem z tym smokiem dla 1.8T, olej kiepski i/lub długie interwały wymian?

Topran? A ile nowa ori w ASO?

Mati_NSZ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 17 mar 2016, 07:03
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Mati_NSZ » 26 lip 2016, 05:04

Topran to najtańszy i dość popularny zamiennik i niestety kiepskiej jakości więc nie polecam. Rozebrać przeczyścić powinno śmigać

mrosinski1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 31 mar 2016, 08:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mrosinski1 » 26 lip 2016, 08:53

Poprzedni właściciel jeździł na castrolu 10w40 lanym z beczki w NORAUTO .Z kartki wyczytałem że zmieniał co 10tys. Olej został zmieniony na Valvoline 5w40 maxlife. Nowa w ASO to sie nie dowiadywałem ale np:
-SWAG 648zł
-FEBI 423zł
1.8t 150km 1999
2.7t 265km BEL quattro 2004

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 26 lip 2016, 21:24

mrosinski1 pisze:Poprzedni właściciel jeździł na castrolu 10w40 lanym z beczki w NORAUTO .Z kartki wyczytałem że zmieniał co 10tys. Olej został zmieniony na Valvoline 5w40 maxlife. Nowa w ASO to sie nie dowiadywałem ale np:
-SWAG 648zł
-FEBI 423zł
ostatnio też zmieniałem na valvoline i cis spadło z 2 bar do 1.2 bara na wolnych spuściłem to podrobione gowno zalałem Lotos i cis wróciło do 2 bar mam zamontowany wskaźnik cis oleju
Ostatnio zmieniony 28 lip 2016, 15:06 przez enduro7, łącznie zmieniany 2 razy.

mrosinski1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 31 mar 2016, 08:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mrosinski1 » 27 lip 2016, 10:26

Wszystko wyczyszczone i zmienione uszczelki :)
Napinacz już nie warczy :) i kontrolka od ciśnienia oleju już się nie zapala :)
Smok
Obrazek
Syf ze smoka
Obrazek
Misa
Obrazek

Misa po czyszczeniu
Obrazek

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 27 lip 2016, 20:16

i będziesz Pan zadowolony , a Żona jaka będzie zadowolona :) :> :] <rotfl>
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

bartas614
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
Imię: Bartek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Torun

Post autor: bartas614 » 12 sie 2016, 15:55

mam pytaie do załozyciela wątku...czy ta kontrolka zapalała się na rozgrzanym oleju (mówie tu o ok 90 stopni) i jak długo się paliła? jak dodałes gazu tj zwiekszyłes obroty po jakis 10 sekundach przestało?
i czy ten zabieg pomógł? w koncu mineło juz troche czasu i ile taka zabawa kosztowała?

mrosinski1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 31 mar 2016, 08:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mrosinski1 » 16 sie 2016, 21:00

Ogólnie na rozgrzanym silniku. Wystarczyło przytrzymać na ok 2tys. obrotów i lampka już się zapalała.Czasem paliła się tylko chwile ,a czasem tak jak piszesz ok 10s .Po wyczyszczaniu smoka jest spokój do dnia dzisiejszego :)
Koszty :
-nitro ok 15 zł (3 butelki )
- dirko (uszczelka w płynie ok. 30 zł)
- nowy oring na smok (tylko ASO koszt 12zl )

Trzeba liczyć ok 6 godzin na wymianę :)
1.8t 150km 1999
2.7t 265km BEL quattro 2004

bartas614
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 sie 2016, 16:28
Imię: Bartek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Torun

Post autor: bartas614 » 16 sie 2016, 22:53

a co to jest to nitro?
poza tym już na rozgrzanym oleju i jałowym biegu nie gubi cisnienia tj nie zapala sie sosjerka?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja