Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi A6 C5 2002r 150 koni Na zimnym pali za drugim razem

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
DraGo1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 08 mar 2015, 21:21
Lokalizacja: Przemyśl

Audi A6 C5 2002r 150 koni Na zimnym pali za drugim razem

Post autor: DraGo1986 » 14 lip 2016, 19:02

Co może być tego przyczyną?
Dzwoniłem do kilku mechaników i każdy chce podłączyć pod komputer.
Wykrycia przez telefon to mianowicie : pompa paliwa do wymiany koszt 120zł + 50zł wymiana jeśli pompka jest na górze lub 100zł jeśli jest w baku. Na 90% można się dostać do niej od bagażnika od góry, czyli 50zł. Powiedzcie czy wszystko się zgadza ? Czy to jest na tyle proste, że samemu mogę ją wymienić ?

Drugi mechanik chce posprawdzać ciśnienie paliwa na zimnym silniku i ewentualnie najpierw wymienić filtr paliwa, ale przez telefon nie naprawi auta, musi zobaczyć.

Mauros88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 22 lut 2016, 19:00
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Mauros88 » 14 lip 2016, 20:09

Spróbuj 2 razy przed odpaleniem wlaczyc zaplon i wylaczyc bez zapalania silnika. Jak dobije ciśnienie paliwa i zapali za 1 kręceniem to prawdopodobnie pompa będzie do wymiany bądź filter przytkany juz.

DraGo1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 08 mar 2015, 21:21
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: DraGo1986 » 14 lip 2016, 20:48

[quote="Mauros88"]Spróbuj 2 razy przed odpaleniem wlaczyc zaplon i wylaczyc bez zapalania silnika. Jak dobije ciśnienie paliwa i zapali za 1 kręceniem to prawdopodobnie pompa będzie do wymiany bądź filter przytkany juz.[/quote]

Próbowałem przekręcać po 2 a nawet 5 razy i odczekiwałem aż pompa przestała zasysać.
Nic z tego na zimnym pali za drugim razem. Po odpaleniu można gasić i zapala bez problemu za pierwszym razem.

Kupiłem filtr paliwa jutro wymienię i napiszę czy pomogło.
Jeśli nie to zmienię pompkę paliwa. To koszt około 120zł - lepsza 150zł

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 14 lip 2016, 22:12

Może wina jest po stronie nieszczelności LPG-wtryski, reduktor?

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 15 lip 2016, 10:54

Ziomek pisze:Może wina jest po stronie nieszczelności LPG-wtryski, reduktor?
całkiem możliwe , jak miałem ten problem a tak się to sprawdza - moja gablota :)
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

DraGo1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 08 mar 2015, 21:21
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: DraGo1986 » 15 lip 2016, 17:23

[quote="Patryk1981"][quote="Ziomek"]Może wina jest po stronie nieszczelności LPG-wtryski, reduktor?[/quote]

całkiem możliwe , jak miałem ten problem a tak się to sprawdza - moja gablota :) [/quote]

U mnie nie ma problemów z odpalaniem, tylko zawsze odpala na zimnym za drugim razem.
Czyli kręcę 2-3 sek, przestaję, kręcę i odpala. Tak jest na zimnym, później odpala za każdym razem.

Mechanik poleca wymianę filtru paliwa, jeśli nie pomoże to pompa paliwa do wymiany.

Dodano: 2016-07-15, 16:23
Wymieniłem dziś filtr od gazu i gazownik stwierdził, że przyczyną może być reduktor, który popuszcza na 1 sek gaz przy próbie pierwszego odpalania. Popsikał pianką przewody od gazu i jak problem będzie się powtarzał to mam się do niego zgłosić w przyszłym tygodniu.
Ewentualnie jak jestem niecierpliwy (a jestem teraz bardzo) to mogę sprawdzić ciśnienie na pompie paliwa.

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 15 lip 2016, 20:43

DraGo1986 pisze:Wymieniłem dziś filtr od gazu i gazownik stwierdził, że przyczyną może być reduktor, który popuszcza na 1 sek gaz przy próbie pierwszego odpalania.
nie to żebym się czepiał ale chyba już wspominałem o tym a już na pewno w filmiku , to właśnie reduktor był winowajcą ja miałem te same objawy co Ty .
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

DraGo1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 08 mar 2015, 21:21
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: DraGo1986 » 18 lip 2016, 20:00

[quote="Patryk1981"][quote="DraGo1986"]Wymieniłem dziś filtr od gazu i gazownik stwierdził, że przyczyną może być reduktor, który popuszcza na 1 sek gaz przy próbie pierwszego odpalania.[/quote]

nie to żebym się czepiał ale chyba już wspominałem o tym a już na pewno w filmiku , to właśnie reduktor był winowajcą ja miałem te same objawy co Ty .[/quote]


Wiem wiem, tylko z tego co ja kojarzę, to takie objawy były jeszcze przed założeniem gazu - dlatego doszukuję się jeszcze innych przyczyn. Gaz zakładałem równy rok temu, więc świeża instalacja.

Mimo wszystko wymieniłem filtr gazu, jutro wymienię filtr paliwa i pojadę do gazownika jeśli nadal objawy nie ustąpią.

P.S. jakie jest rozwiązanie problemu, bo to że widać przyczynę to ok, a ja się nie znam i nie wiem i tak co trzeba zrobić by to naprawić....

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 19 lip 2016, 15:17

DraGo1986 pisze:P.S. jakie jest rozwiązanie problemu, bo to że widać przyczynę to ok, a ja się nie znam i nie wiem i tak co trzeba zrobić by to naprawić....
Jeśli faktycznie reduktor puszcza gaz w dolot to albo się regeneruje reduktor poprzez wymianę membrany i uszczelnień lub montaż nowego , nie wiem jaki masz reduktor ale z tego co wiem to KME miały ten problem.

jako ciekawostkę powiem że mi też pierwsze poranne odpalanie rzadko za pierwszym łapie ,może ten typ tak ma <lol>
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 19 lip 2016, 17:55

jak chcesz mieć pewność czy to reduktor to zakręć butlę i pojeździj trochę bez lpg. jak nie będzie gazu w układzie to reduktor nie puści i powinien odpalić normalnie.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 19 lip 2016, 18:50

Nowe Hany(>2014) też lubią puścić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja