[A6 C6] Jakie ET do felg 17 cali?
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1264
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
crn,
hmm.. powiem Ci tak.
wsiadlem na nich.. i od razu odczulem zwiekszony powziom halasu.
moze i bylem przewrazliwiony.. ale mieszakna jest naprawde twarda.. i dobrze.. nie bedzie sie zuzywala tak szybko.
potem pogonilem troche na autostradzie.. i uwazam , ze sa ok!:)))
za wiele nei jedzilem. .jakies 200km.. ale zimowki przy 15stC sie topia normalnie. stad ten zwikszony halas.
Letnie zawsze beda ciut glosniejsze... ja mam z rpzodu 2.8atm.. niby tyle ile powinno byc.. ale 225/50 R17 .. hmm.. jednak sa twardsze.. :lol:
Co do indeksu...94.. hmm.. czy nie oby za malo..
A i cena na pewno nizsza.. 
hmm.. powiem Ci tak.
wsiadlem na nich.. i od razu odczulem zwiekszony powziom halasu.
moze i bylem przewrazliwiony.. ale mieszakna jest naprawde twarda.. i dobrze.. nie bedzie sie zuzywala tak szybko.
potem pogonilem troche na autostradzie.. i uwazam , ze sa ok!:)))
za wiele nei jedzilem. .jakies 200km.. ale zimowki przy 15stC sie topia normalnie. stad ten zwikszony halas.
Letnie zawsze beda ciut glosniejsze... ja mam z rpzodu 2.8atm.. niby tyle ile powinno byc.. ale 225/50 R17 .. hmm.. jednak sa twardsze.. :lol:
Co do indeksu...94.. hmm.. czy nie oby za malo..


Trochę mnie zmartwiłeś tym hałasem i twardością. Zawsze myślałem, że to zimówki bardziej hałasują
Druga rzecz, że nie wiem na czym wcześniej jeździłeś a i hałas dość subiektywnym odczuciem jest
Co do indeksu to właśnie się zastanawiam czy nie za mało. Ma oponka natomiast oznaczenie XL. Z ceną masz rację
Niższa...

Druga rzecz, że nie wiem na czym wcześniej jeździłeś a i hałas dość subiektywnym odczuciem jest

Co do indeksu to właśnie się zastanawiam czy nie za mało. Ma oponka natomiast oznaczenie XL. Z ceną masz rację

- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1264
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
crn,
zimowki mam Pirelli Zero R16 225/60 (60chyba)
Halas.. hmm.. faktycznie, subiektywne odczucie.. ja na tym punkcie jestem wrazliwy.. ale to bylo tuz po wyjechaniu z serwisu.
Na autostradzie.. nie zauwazylem powazniejszych problemow zwiazanych z halasem:)))
Czytalem, ze doskonale sie sprawuje na wodzie etc.. ale nie mialem okazji w zakretach sprobowac i na aquaplaningu
Co do twardosci.. tak, jest twardsza...
No chyba, ze upuszcze powietzra.. ale to bez sesnu. 2.8atm ma byc i jest
Nie wiem, czy widziales:
![Obrazek]()
[ Dodano: 2010-04-20, 09:38 ]
Ja z racji auta na DE blachach.. nei moge zaloyzc nic innego niz to co mam w Briefie.. wiec.. 98Y MUSI byc.
Inaczej, musialbym robic TĂźV i homologacje. to bez sensu... W PL nikogo nie interesuje na czym jezdzisz.
Pamietaj, ze jednak 1.8t jakie wazy A6.. to kupa masy.. nie wystarczy podzielic mase auta na 4opony.. Podczas jazdy masz obciazenia zmienne, dynamiczne.. ktore dla zbyt slabej opony.. pododuja zwiekszone zuzycie i ekstremalnych przypadkach.. rozerwanie..
Na oponach nie ma co oszczedzac. Choc masz XL.. moze styknie:))
zimowki mam Pirelli Zero R16 225/60 (60chyba)
Halas.. hmm.. faktycznie, subiektywne odczucie.. ja na tym punkcie jestem wrazliwy.. ale to bylo tuz po wyjechaniu z serwisu.
Na autostradzie.. nie zauwazylem powazniejszych problemow zwiazanych z halasem:)))
Czytalem, ze doskonale sie sprawuje na wodzie etc.. ale nie mialem okazji w zakretach sprobowac i na aquaplaningu

Co do twardosci.. tak, jest twardsza...
No chyba, ze upuszcze powietzra.. ale to bez sesnu. 2.8atm ma byc i jest

Nie wiem, czy widziales:
[ Dodano: 2010-04-20, 09:38 ]
powiem tak.crn pisze: Co do indeksu to właśnie się zastanawiam czy nie za mało. Ma oponka natomiast oznaczenie XL. Z ceną masz racjęNiższa...
Ja z racji auta na DE blachach.. nei moge zaloyzc nic innego niz to co mam w Briefie.. wiec.. 98Y MUSI byc.
Inaczej, musialbym robic TĂźV i homologacje. to bez sensu... W PL nikogo nie interesuje na czym jezdzisz.
Pamietaj, ze jednak 1.8t jakie wazy A6.. to kupa masy.. nie wystarczy podzielic mase auta na 4opony.. Podczas jazdy masz obciazenia zmienne, dynamiczne.. ktore dla zbyt slabej opony.. pododuja zwiekszone zuzycie i ekstremalnych przypadkach.. rozerwanie..

Na oponach nie ma co oszczedzac. Choc masz XL.. moze styknie:))
- shogun
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2019
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
pama, z tego co czytałem zakładałeś felgi z ET40 czyli z zakresu dopuszczonego przez producenta. ET 50 wykracza już poza ten zakres, niby jak pi razy oko sprawdzałem przestrzenie naokoło kół 205/60R16 z et35, które teraz mam to jakbym dorzucił po centymetr do środka i na wysokość (choć w rzeczywistości 225/50R17 będzie wyższe tylko o 4-5mm i 5-6mm bardziej schowane do środka) powinno wszystko się zmieścić, ale to teoria, dlatego pytam praktyków. Większe ET od zalecanego można skorygować dystansami, ale zwiększa to masę nieresorowaną koła i na pewno nie poprawia bezpieczeństwa, co przy tak ciężkim aucie ma znaczenie.
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1264
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
a i wieksze odsadzenie od osi zwrotnicy, moze wplynac na wlasicwosci jedne czy kieroniwcze ukladu!
ot, tyle z teori, a co w praktyce, to juz inna zabawa.
znam ten bol, jesli chcesz, moge podeslac ci linki do kilku stron, gdzie natrafilem na felgi, moze cos podobnego znajdziesz z satysfakcjonujacym ET
ot, tyle z teori, a co w praktyce, to juz inna zabawa.
znam ten bol, jesli chcesz, moge podeslac ci linki do kilku stron, gdzie natrafilem na felgi, moze cos podobnego znajdziesz z satysfakcjonujacym ET

- shogun
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2019
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
o zmianie właściwości jezdnych nie wspominałem bo zmniejszenie rozstawu kół w sposób oczywisty na to wpływa. Ale czy 99,99% z nas zauważy różnicę przy zmianie o 1cm? o forum normalnych uzytkowników samochodów osobowych, a nie wyczynowych wersji startujących w wyścigach DTM:) Producenci i tak zawsze zostawiają z pewnością wiekszy margines bezpieczeństwa, aby uczynić samochody bardziej idiotoodpornymi.
a to bardzo proszę, zawsze im więcej źródeł tym lepiej:)
a to bardzo proszę, zawsze im więcej źródeł tym lepiej:)
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
Panowie, potrzebuję szybkiej porady. Mam w dobrej ofercie możliwość zakupu felg z oponami ze skody Superb o parametrach:
średnica felgi: 17"
szerokość felgi: 7.0"
rozstaw śrub: 5x112
odsadzenie (ET): 37
Opony: 225/45/17
Czy taki zestaw będzie bez problemu pasował do A6C6? Z góry dziękuję za podpowiedzi
średnica felgi: 17"
szerokość felgi: 7.0"
rozstaw śrub: 5x112
odsadzenie (ET): 37
Opony: 225/45/17
Czy taki zestaw będzie bez problemu pasował do A6C6? Z góry dziękuję za podpowiedzi
