Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] dopasowanie zuzycia paliwa...

Silniki wysokoprężne
januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

[ INNY] dopasowanie zuzycia paliwa...

Post autor: januszm » 14 lip 2016, 18:45

Witam,

od 2 Tygodni mam A6 2.7tdi Quattro Tiptronic 07/2011.
narazie wszystko jest ok oprocz dwoch malych rzeczy.
Otoz jak zatankowalem pierwszy raz do pelna wskazowka paliwa podeszla to okolo 7/8 i zasieg byl 860km.
wczoraj tankowalem drugi raz i wskazowka znow na 7/8 i zasieg 860km.
FIS pokazywal 7,9L/100 srednia, obliczone wyszlo 8,9L (837km na 74,3L, nie bylo jeszcze rezerwy).
Musze dodac ze wskazowka caly czas dziala, zadnych skokow tylko jedynie nie pokazuje pelnego zbiornika.
Czytalem troche na ten temat i dopasowanie jak zrobic znalazlem w necie.
Ale co ze wskaznikiem, elektryczny problem to chyba nie jest, raczej czujnik poziomu paliwa.
Jak myslicie? Jakie to koszta wymienic?

janusz

[ Dodano: 2016-07-14, 18:45 ]
nie zna nikt tego problemu?

Awatar użytkownika
Abster
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
Imię: Abster
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Abster » 14 lip 2016, 19:45

Zalej pod korek i sprawdź opór na czujnikach ( pod siedzeniem z tyłu z pasażerem pod deklem jest wtyczka i na niej sprawdź opór na czujnikach ) przy pełnym zbiorniku powinien być taki sam na pinach 2-3 jak na 3-4.
Oryginalna pełna opcja S-Line

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 16 lip 2016, 16:26

co prawda zbiornik nie jest pelny ale troche mniej jak pol.
nie wiem ktory jest 2, w kazydm razie sa to te waskie srodkowe 3 piny, ten 3 to wspolny.
i tak jeden czujnik ma 460ohm a drugi 268ohm.
czyli jeden walniety.

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 361
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 16 lip 2016, 21:08

Zrób pomiar na pinach przy pełnym zbiorniku, jak na wskazniku jest połowa to w zbiorniku prawa komora będzie pełna a lewa pusta. Paliwo z lewej jest cały czas przelewane do prawej komory.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 23 lip 2016, 17:16

ok, dzieki, tak zrobie.
znalazlem rysunek w necie.
teraz wie ze pin 1 jest z prawej

[ Dodano: 2016-07-23, 17:16 ]
dzis zalalem do pelna, 860km i weszlo 71,2L, najpierw 69, reszte tak docykalem :)
zaraz po tym poechalem do pracy i zmierzylem opory.
i tak na stykach 2-3 jest 86ohm (strona pasazera?)
na stykach 3-4 jest 196ohm ( strona kierowcy?)

gdzies czytalem ze 50-100ohm to pelny zbiornik,
750-1000ohm pusty.

czyli czujnik padniety?

jak myslicie?


janusz

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 361
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 23 lip 2016, 19:53

Obstawiam że czujniki dobre. Rozkręć obie pokrywy pływaków, tylko nie rób tego na pełnym zbiorniku bo połowa paliwa wleje się do środka. Na przewodach pływaków są czarne wtyczki, proponuję je usunąć a przewody zlutować na stałe. Styki na wtyczkach często korodują i dlatego są takie objawy.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

Awatar użytkownika
Abster
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
Imię: Abster
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Abster » 23 lip 2016, 23:00

januszm pisze: i tak na stykach 2-3 jest 86ohm (strona pasazera?)
na stykach 3-4 jest 196ohm ( strona kierowcy?)

gdzies czytalem ze 50-100ohm to pelny zbiornik,
750-1000ohm pusty.

czyli czujnik padniety?

jak myslicie?


janusz


Obrazek

G to ten za pasażerem a G169 z kierowcą

Tak jak kolega wyżej napisał czujnik raczej ok, trzeba zalutować wtyczkę.

Obrazek
Oryginalna pełna opcja S-Line

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 24 lip 2016, 13:33

arczi0044 pisze:Obstawiam że czujniki dobre. Rozkręć obie pokrywy pływaków, tylko nie rób tego na pełnym zbiorniku bo połowa paliwa wleje się do środka. Na przewodach pływaków są czarne wtyczki, proponuję je usunąć a przewody zlutować na stałe. Styki na wtyczkach często korodują i dlatego są takie objawy.
za tydzien jade do polski na urlop.
jak zajade to zbiornik bedzie pusty, chyba, bo nie wie czy nie bede musial dotankowac, mam 1050km.
w pracy musze sobie zrobic klucz do tych wielkich nakretek.
potrzebne sa jeszcze jakies inne specjalne narzedzia?

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 361
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 24 lip 2016, 16:55

Przy połowie zbiornika można rozkręcać, nic się nie wyleje. Jak dorobisz klucz to super, bez klucza też na spokojnie rozkręcisz, przez kawałek twardego drewna pukasz tak jak byś odkręcał nakrętkę przecinakiem :) raz z jednej raz z drugiej strony nakrętki. Oprócz lutownicy i koszulki termokurczliwej do zabezpieczenia zlutowanych przewodów nic więcej nie potrzebujesz.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga