Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFN 1.9 110 KM] Ubytki oleju i olej w intercoolerze

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
lukash9999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 02 sty 2014, 17:29
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

[ AFN 1.9 110 KM] Ubytki oleju i olej w intercoolerze

Post autor: lukash9999 » 11 kwie 2016, 21:53

Pacjent 1.9 AFN - jakieś 2 miesiące temu zaczął brać olej. Zacząłem szukać problemu i okazało się że sporą ilość wylałem z intercoolera czyli diagnoza padła na turbo. Po sprawdzeniu wyszły dośc spore luzy podłużne i poprzeczne. 3 tygodnie temu założyłem drugą regenerowaną. Okazuję się ze problem wcale nie minął... Założyłem oil catch tank na odme. Po trasie 400km oleju w OCT prawie brak a przed turbo olej jak stał tak i jest nadal czyli dość mocno go zasysa że ssie z ostojnika. Nie mam pojęcia czy szukać przyczyny w regenerowanym turbo, w pokrywie czy coś z pierścieniami olejowymi. Ubytki oleju to około 300ml na 1 tyś km.

PS. z tego co zaobserwowałem ssie tylko wtedy gdy sie dobrze rozgrzeje czyli na trasie bo gdy robiłem odcinki po 50km to nie ubywało.

icemerc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 161
Rejestracja: 18 maja 2011, 23:07
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 11 lip 2016, 15:34

uszczelnienie turbo zobacz.... ewentualnie uszczelniacze zaworowe ale bardziej w turbo stawiam
Jazda zaczyna się od 300 Nm...

Koła mogą być cztery... Cylindrów musi być pięć a napęd obowiązkowo Quattro

B123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 06 cze 2014, 14:07
Lokalizacja: UK

Post autor: B123 » 18 lip 2016, 22:30

Kolego ,jesli turbo ktore zalozyles jest sprawne to problem jest gdzies indziej. Tym bardziej ze masz zalozony catch tank wiec w intercoolerze niepowinno sie juz zbierac oliwa.
Ja jezdze od 2.5 roku autem z tym samym silnikiem i miedzy wymianami dolewam ok.2.5 litra oleju. Tez myslalem na poczatku ze to turbo ,ale w jej okolicy sucho , ciagnie jak trzeba. Przanalizowalem objawy i wyszlo ze to uszczelniacze zaworowe. Nasze auta maja juz swoje lata i uszczelniacze moga puszczac. Nawet lekkie dymienie po nocy ustepujace po jezdzie da ci sygnal ze slinik poprostu przepala olej.
Zmiana oleju na gestrzy nierozwiaze problemu jedynie bedzie mialo wplyw na zywotnosc turbiny. Ja uzywam Castrol Edge 5w10 czyli syntetyk . Jezdze bardzo krotkie trasy po miescie i jest dobrze.
Poszukaj kogos kto wymienia uszczelniacze bez zrzucania glowicy. Jak by to byl ktos z okolic Wawy to tez chetnie bym sie wybral.

[ Dodano: 2016-07-18, 21:30 ]
Olej 5w40 oczywiscie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga