Witam,
Na wstępie chciałbym się przywitać i podzielić dobrą nowiną, zakupiłem Audi A6 C6 z 2005 roku z "niezawodnym i zachwalanym" silnikiem 3.0 TDI. Auto zakupiłem z padniętą turbiną. Wiedziałem co kupuję, autem nie jeździłem przed zakupem bo strasznie kopciło (przez turbinę która spalała olej)
Po zakupie turbinę oddałem do regeneracji, po regeneracji została założona, ale problem nie zniknął. Auto nie ma siły, turbo tak jakby w ogóle nie pracowało, samochód na zimnym silniku pracuje równo, natomiast po rozgrzaniu zaczyna pracować na wolnych obrotach bardzo nierówno. Raz kopci na siwo, raz nie, w trakcie jazdy silnik pracuje równo nie przerywa, ale nie ma siły. Dał o sobie też znać filtr DPF, wywalając od czasu do czasu komunikat na wyświetlaczu licznika. Po podpięciu pod komputer ukazały się błedy:
P3348 - od Turbiny (chodzi o adaptację której nie przeprowadziłem?)
P0471 - chyba od DPF
P3199 - coś z kolektorem dolotowym, było zwarcie przy silniku klap z jednej strony (zostało wyeliminowane)
P1653 - od ABS
P1654 - od wskazań licznika (nie pokazuje mi ilości wlanego paliwa)
Wyjąłem kolektory aby je wyczyścić i nie były bardzo zabrudzone (to nie mój pierwszy diesel więc mam świadomość jak może wyglądać dolot), klapy zawirowań również, do EGR się nie dobrałem, ponieważ jest mnóstwo rozbierania i nie do końca chcę go wyciągać skoro nie mam żadnych błędów bezpośrednio z nim związanych.
Proszę o sugestię i porady co sprawdzić, jak sobie poradzić z autem ponieważ w obecnej chwili nie nadaje się do jazdy. Czy adaptacje turbiny mogę wykonać oprogramowaniem VAG-Com i kablem VAG KKL usb OBD2 który będę miał w najbliższym czasie?
Proszę o wyrozumiałość osoby które zarzucą mi powielanie innych "podobnych" tematów, tutaj sprawa jest o tyle trudna, że nie wiem tak na prawdę jak auto zachowywało się przed zakupem, czy był problem z szarpaniem, czy to może zbieg okoliczności związany z turbiną.
[ BMK 3.0 224 KM] Brak mocy, drżenie na wolnych po wymianie
Po dzisiejszej adaptacji, która przeszła z powodzeniem turbina i tak wywala błąd p3348, wygląda na to, że nastawnik łopatek jest źle dokręcony i turbina osiąga górny zakres, jak cisne autoauto idzie dopóki nie zdejmę nogi z gazu, wtedy po chwili sprężynka i wyżej wymieniony błąd. Czy dobrze myślę, że nastawnik może być dokręcony w złym miejscu?
PS. Błąd licznika p1654 załatwiony, przyczyną była kostka przy zbiorniku, coś w niej nie stykało.
Pomóżcie co może być problemem nierównych obrotów..?
PS. Błąd licznika p1654 załatwiony, przyczyną była kostka przy zbiorniku, coś w niej nie stykało.
Pomóżcie co może być problemem nierównych obrotów..?
Nierówne obroty mogą być przyczyną lejących wtrysków, uszkodzonego nastawnika turbiny, konwertera w skrzyni lub przepustnicy ( nie gwarantuje, że to któreś z tej listy )
Ile auto ma przebiegu ?
Wtryski jak będą lać to auto będzie dymić przy deptaniu, dpf będzie często wymagał wypalania, obroty zaczną falować i auto będzie zawieszać się przy odpalaniu tak jakby był słaby akumulator.
Nastawnik turbiny - auto nie ma mocy, zachowuje się jak 3.0D .
Ile auto ma przebiegu ?
Wtryski jak będą lać to auto będzie dymić przy deptaniu, dpf będzie często wymagał wypalania, obroty zaczną falować i auto będzie zawieszać się przy odpalaniu tak jakby był słaby akumulator.
Nastawnik turbiny - auto nie ma mocy, zachowuje się jak 3.0D .
Przebieg 260 tysięcy, dzisiaj spróbuję oczyścić układ liquid moly diesel spulung, podobno na wtryski powinno pomóc. Jakie wartości powinny mieć wtryski na wolnych obrotach?
Zrobiłem czyszczenie układu wtryskowego i niestety problem nierównych wolnych obrotów nie ustąpił. Czy może to być wina egr? Nie mam błędów, ale zauważyłem, że bardzo dziwnie pracuje jedna gruszka podcisnienia. Tak skacze... No i dwa wtryski maja ok 2.5mg pozostałe ok 0mg, pomóżcie bo mi się już pomysły kończą
Co może być przyczyną wracającego błędu turbiny?
Zrobiłem czyszczenie układu wtryskowego i niestety problem nierównych wolnych obrotów nie ustąpił. Czy może to być wina egr? Nie mam błędów, ale zauważyłem, że bardzo dziwnie pracuje jedna gruszka podcisnienia. Tak skacze... No i dwa wtryski maja ok 2.5mg pozostałe ok 0mg, pomóżcie bo mi się już pomysły kończą
Co może być przyczyną wracającego błędu turbiny?
Korekcje wtrysków powinny być bliskie 0.00, korekcje dodatnie + oznaczają nagar na wtryskach, wówczas warto zastosować płyn do czyszczenia, natomiast korekcje ujemne - oznaczają nieszczelność i konieczność naprawy. Oczywiści wszystko ma swoje zakresy i tolerancję.TomaszZ1 pisze:Przebieg 260 tysięcy, dzisiaj spróbuję oczyścić układ liquid moly diesel spulung, podobno na wtryski powinno pomóc. Jakie wartości powinny mieć wtryski na wolnych obrotach?
Zrobiłem czyszczenie układu wtryskowego i niestety problem nierównych wolnych obrotów nie ustąpił. Czy może to być wina egr? Nie mam błędów, ale zauważyłem, że bardzo dziwnie pracuje jedna gruszka podcisnienia. Tak skacze... No i dwa wtryski maja ok 2.5mg pozostałe ok 0mg, pomóżcie bo mi się już pomysły kończą
Błąd P3348 oznacza błąd nastawnika turbiny, moim zdaniem powinno się zacząć od adaptacji nastawnika turbiny.TomaszZ1 pisze:Krótkie pytanie: Czy błąd turbo P3348 może być spowodowany ewentualnym niskim ciśnieniem oleju? Tak nakierowuje mnie firma która regenerowala turbo, wydaje mi się, że zwyczajnie nie chcą przyznać się, że mogli wykonać coś nie tak..
Co może być przyczyną wracającego błędu turbiny?
Telepanie budą może być spowodowane też przeskoczeniem rozrządu np o 1 ząbek - wówczas nic poważanego się nie dziele a autem zacznie lekko telepać. W BMK dolne łańcuchu lubią się rozciągnąć i przeskoczyć ( u mnie różnica nowy łańcuchu - stary 1,5 cm) z tym, że wówczas rozrząd słychać przy odpalaniu.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga