Drodzy koledzy,
Szukam pomocy. Moje auto to A6C6 2004 rok, 2.4 BDW z LPG moc około 200KM,(wydech i mapa) manual. Wypada mi zapłon przy jeździe z prędkością w okolicach 200 km/h. Ciekawa sprawa, w sumie nie wiem od jak dawna ( nie zawsze sie buja te 200), na benzynie i na gazie, ale podczas jazdy z prędkością 160 problemu nie ma w ogóle. Cewki są nowe wszystkie sukcesywnie wymieniane, świece jeszcze troche mają do przejechania. Uparcie wyrzuca 6 cylinder, pomimo, że większość powierzchownych danych wygląda w porządku.
Do tego to już od samego początku mam problem bardziej wyczuwalny na LPG, że podczas przyspieszania na w pełni otwartej przepustnicy auto przy przejściu przez 4 tyś obrotów traci na chwilę i delikatnie moc. Jest to nawet widoczne na wykresie z hamowni.
Przy wymianie sprzęgła sprawdzaliśmy łańcuch i wygląda na to, że nie ma luzów.
Ma ktoś jakieś pomysły co do rozwiązania tych problemów?
Wypadanie zapłonu przy 200km/h i strata mocy przy 4 tyś. BDW
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 01 cze 2015, 12:32
- Lokalizacja: Warka
Możesz mi napisać na jakiej zasadzie po programie masz te 200KM? Rozumiem, dolot, wydech, wałki to pewnie by się dało te 200 koni wyciągnąć z tego silnika, ale tak raczej ciężko. Moim zdaniem skopane masz te mapy, a LPG słabo wyregulowane rozjeżdża mapę benzyny. Te silniki są bardzo czułe na jakość zamontowanej instalacji, a przede wszystkim regulacji.HiszpanWarka pisze:Moje auto to A6C6 2004 rok, 2.4 BDW z LPG moc około 200KM,(wydech i mapa) manual.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 01 cze 2015, 12:32
- Lokalizacja: Warka
Tak przed strojeniem benzynowej mapy oraz elektryka Lpg Agis bylo podobnie.ratchet pisze:Sprawdzales czy na innej lub oryginalnej mapie wystepuja podobne problemy?
Kurcze, irytuja mnie takie odpowiedzi typu cos skopalem nie wiem skad to wyciagnoles...itd. To nic nie wnosi. Zeby pomoc w dyskusji to dodam ze na benzynie i na gazie dzieje sie dokladnie to samo. Instalacja LPG jest dobrze wyregulowana oraz zmieniona na najnowsza wiozke stag. W wydechu zropiony x pipe, i tlumiki od diesla ale tu bym na wieksza moc nie liczyl, mapa zrobiona + 25 km okolo. Z silnikow wolnossacych po strojeniu tez da sie cos wycisnac.
Przypomne rowniez ze wyrzuca tylko 6 cylinder. Zanim wymienilem na nim cewke to wywalalo przy okolo 180km/h. Jak kiedys mi wypadal zaplon na innych cylindrach to pomogla wymiana swiec i cewek 3 nawet na akcji serwisowej wtedy tez mi zaplon wylatywal przy predkosci powyzej 180. Raz byly swiece raz jedne cewki raz drugie. Teraz swiece i cewki sa okej.
I to jest tak ze jak odpuszcze gaz i check przestanie migac to samochod znowu wraca do sily znowu rozpedzam i ciach wyrzuca i samochod nie ma mocy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 01 cze 2015, 12:32
- Lokalizacja: Warka
Objaw przy spadku na 4k akurat był od samego początku i jest on bardziej wyraźny na gazie niż na benzynie. Sprawdzę tą elktronikę do tej cewki ale nie powinno nic takiego być. W niedzielę coś popatrzeratchet pisze:Pytalem o ta mape zwlaszcza ze wzgledu na ten objaw okolo 4k obrotow wyglada na wine mapy i moglo wiazac sie z wypadaniem zaplonu...
Moze masz gdzies lekkie przebicie lub jakies przetarcie na wiazce idacej do tej cewki?

- ratchet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 13 lip 2014, 15:39
- Moje auto: S6 Plus C4
- Lokalizacja: Tarnobrzeg/Wrocław
No z zasady auto jest bardziej wrażliwe na gazie i układ zapłonowy musi być w lepszej kondycji niż na benzynie... Dla przykładu kupiłem kilka lat temu vectre, wszystko ładnie pięknie, założyłem gaz i już po około 200 km jazdy na gazie zaczęła się czkawka, nierówne przyspieszanie itp. na benzynie nie odczuwalne. Dobrałem się do świec trochę się poprawiło na drugi ogień poszły kable i jak ręką odjął! Kable były oryginalne z datą 99 rok świece tez oryginał GM (nie wiem czy od nowości czy może zmienianie auto miało 124k na blacie).
Jak z kabelkami będzie ok to spróbuj też zamienić świeczkę na tym cylindrze.
Jak z kabelkami będzie ok to spróbuj też zamienić świeczkę na tym cylindrze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 01 cze 2015, 12:32
- Lokalizacja: Warka
Dzięki za wskazówkiratchet pisze:No z zasady auto jest bardziej wrażliwe na gazie i układ zapłonowy musi być w lepszej kondycji niż na benzynie... Dla przykładu kupiłem kilka lat temu vectre, wszystko ładnie pięknie, założyłem gaz i już po około 200 km jazdy na gazie zaczęła się czkawka, nierówne przyspieszanie itp. na benzynie nie odczuwalne. Dobrałem się do świec trochę się poprawiło na drugi ogień poszły kable i jak ręką odjął! Kable były oryginalne z datą 99 rok świece tez oryginał GM (nie wiem czy od nowości czy może zmienianie auto miało 124k na blacie).
Jak z kabelkami będzie ok to spróbuj też zamienić świeczkę na tym cylindrze.

Po robocie z pewnością się odezwę i przedstawię wyniki.